Gå til innhold

Ranger Elkjøp sine telefoner..


Anbefalte innlegg

Min mor skal kjøpe telefon og da ser det ut som Elkjøp er eneste alternativ for henne, grunnet enkel retur..

De har ikke k700i inne så dette valget faller bort, kanskje noen vil prøve å gi meg et lite tips, for akkurat nå har jeg lest meg ihjel på alle mulige telefoner uten å helt se helhetsbildet.. Setter egentlig ingen krav, foruten makspris på 1500,- og uten abbonement

 

Mobiler uten abbonement

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en fornuftig tanke... :hmm:

Kravene er selvsagt best mulig telefon for max 1500,- og det skjønte vel du og... Så om du har en telefon til 599,- og en til 1399,- så trenger ikke den til 1399,-¨å være bedre, ha bedre kvalitet etc, men hva vet vel jeg.. Er en del telefoner der som ikke er testet noe særlig og ingen brukererfaringer på, så da står man blank... Og en siste ting, jeg skrev heller ikke billigst mulig telefon, skrev visstnok ranger telefonene..

 

Jeg håpet selvsagt på seriøse svar da dette var ment som et seriøst innlegg..

 

Takker på forhånd for seriøse svar... :thumbup:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Det VAR ment som ett seriøst innlegg. For det er jo litt vanskelig å rangere telefonene etter hvem som er "best" lissom. De fleste dyre har flere muligheter og funsjoner enn de billige. Kjøper man en billigtelefon få man selvsagt standar funsjoner, men lite utover det hvis man kjøper de helt billige.

 

Skal man rangere noe trenger man jo noe å vektlegge. F.eks sender hun mye meldinger? Da vektlegger man godt tastatur. Eller om man ringer mye så er det greit med batterilevetid etc.

 

Blir vanskelig å si hvem som er "best" det kopmmer jo an på hva denskal brukes til.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så vanskelig, enten så vet man at det er visse problemer med en telefon eller så gjør man det ikke, og jeg ville ha en subjektiv rangering fra en person som kan litt mer om disse telefonene enn meg, og kanskje deg også Mixy

 

Som sagt ingen krav, men håper å unngå plastic fantastic følelsen..

Lenke til kommentar

Hei dream lord.

nå vet jeg ikke hvor gammel din mor er og hvor mye mobil erfaring hun har. det er dette du burde vektlegge.

 

er hun uerfaren ville jeg gått for en telefon som nokia 2652. til 850 kroner.

da har du enkel meny og lite knapper hun kan komme borti uten og ville det.

 

Nokia har det meny oppsettet som er enklest å lære seg. og gode taster.

 

en fordel med en slik klapp telefon vil være tastelåsen. viss du ordner innstillingene slik at tastelås er deaktivert kan hun klappe den sammen når hun ikke beuker den.

vil aldri være uheldig og ringe noen når hun ikke vil. og slipper å plundre med å ta av en tastelås.

 

knappene er relativt store og enkle, og du har en grei batteri tid siden det ikke er noen unødvendige funksjoner.

 

unngå gjerne telefoner mede joystikk da dette er verre og lære seg for de med lite erfaring.

 

rett meg gjerne viss hun har andre kriterier.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så enkel retur lenger på Elkjøp. I tilbudsbladet står det nå at 30-dagers full returrett IKKE gjelder tilbudsvarer og mobiltelefoner.

5463930[/snapback]

 

Seriøst? Har ikke blekka for hånden, men dette er da uhørt.. Må vel stikke en tur innom Elkjøp her for å høre da...

Og takk til Dontee for et velbegrunnet svar.. Noe å tenke på der, hun har hatt nokia en stund nå, men hun er ikke totalt teknisk analfabet, så enkelhet er i utgangspunktet intet krav.. Men kanskje grei skjerm og greit tastatur kan tilføyes, fortsatt ikke no krav, kun en pekepinn..

 

Hva med LG C3300 og SONY ERICSSON Z300I

Lenke til kommentar

gjelder ikke mobiler lengre grunnet at mobiler forandrer seg så fort at mange benyttet seg av gratis mobil i 28 dager for så å levere inn og få den siste og mest oppdaterte.

elkjøp fikk for mange brukte mobiler og selge. som de ikke ble kvitt. og ikke kunne de sette de ned så mye at de utkonkurrerte de nye.

 

så de droppet hele greia.

 

de mobilene du nevnte kan funke ja.

 

jo bedre skjerm jo dårligere batteri.

pappa har fortsatt mobil uten fargeskjerm og den holder nesten to uker uten lading.

 

skulle ønske min gjorde det.

men med 2" skjerm og 16 mill farver er det mye å kreve.

Lenke til kommentar
Elkjøp har fjernet returordningen for mobiltelefoner ja! Det er vel av den enkle grunn at mange misbrukte den, og Ekjjøp tape penger på dette. Samtidig er det jo innmari rart at det kun er mobiltelefoner det gjelder, hvorfor ikke alle andre varer også...

5464168[/snapback]

 

De værste tinga å selge igjen hvis de har vært hos en kunde er mobil og data, det er nesten umulig å få dem til og se mye ut, mens en vannkoker eller tv er litt enklere.

Lenke til kommentar

Hva med denne, grei pris og om jeg må si det selv... litt dårlig batteritid.. men man kan vel ikke få i pose og sekk...

 

Nokia 3230

 

Kanskje noen vet om dem har fikset "batteriproblemet"

 

Og for det om du ikke har elkjøps 30 dagers angrerett så har du internettets 14 dagers full returrett..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...