Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal selv regissere/redigere/produsere... stort sett alt-ere en langfilm til sommeren. Det blir spennende, manuset er snart ferdig.  :)

8312307[/snapback]

Hehe, lag en tråd om den og utviklingen. Alltid spennende å følge med. Blir hektisk innspillingsplan, da?

Lenke til kommentar

Gjør det, du ;)

 

Jeg leker smått med ideen om å lage en kortfilmversjon av Emesis, ettersom et av problemene med denne filmen er at den er for langtekkelig (ja, jeg begynner å kunne se mer kritisk på mitt eget verk ettersom tida går :p). Får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Gjør det, du ;)

 

Jeg leker smått med ideen om å lage en kortfilmversjon av Emesis, ettersom et av problemene med denne filmen er at den er for langtekkelig (ja, jeg begynner å kunne se mer kritisk på mitt eget verk ettersom tida går :p). Får se hva det blir til.

8327177[/snapback]

 

 

Grunnen til at jeg er nysjerring på denne her, er at jeg selv var i ferd med å lage en film for noen år siden. Den skulle vare i 1,5 time, noe jeg fant ut var i det meste laget for en amatørfilm. Jeg lærte også at det lønner seg å bevege masse på kamera, for at det ikke skal se så statisk og kustig ut :D

 

Skal komme med noen tanker når jeg har sett filmen!Var sikkert morro å jobbe med tenker jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg er nysjerring på denne her, er at jeg selv var i ferd med å lage en film for noen år siden. Den skulle vare i 1,5 time, noe jeg fant ut var i det meste laget for en amatørfilm. Jeg lærte også at det lønner seg å bevege masse på kamera, for at det ikke skal se så statisk og kustig ut :D

Hva skjedde med den? Bevegelse av kameraet er ikke nødvendigvis synonymt med mer spenning. Mye kommer an på framføring også (og klipping).

 

Skal komme med noen tanker når jeg har sett filmen!Var sikkert morro å jobbe med tenker jeg  :thumbup:

8327435[/snapback]

Takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger. Gjett om det var moro :cool:

Lenke til kommentar

Ok. Da har jeg sett hele filmen, og må inrømme jeg er imponert. Jeg vet hvor mye planlegging det ligger bak et slikt prosjekt, og jeg husker hvor mye jeg slet med å få alle til å møte opp på innspillingene.

 

Du valgte å lage en seriøs film, noe som er betydelig vanskeligere enn komedien jeg lagde. Litt artig dette, filmen vår innehold også kokainposer, sniffing osv :p

 

Lengen har jeg ikke noe å si på, synes den var passe lang. Var noen scener som varte litt for lenge synes jeg. Vet det var for å skape atmosfære osv, men fortsatt var de litt drøye. Du var flink med kameravinker/bevegelse og svart-hvitt gjorde filmen bedre i mine øyne.

 

Musikken var veldig godt tilpassa, og bra. Av skuepillerprestasjoner, likte jeg best hovedpersonen, men alle var "greie". Dere er jo tross alt ingen skuespillere, og det ufattelig vanskelig å få flyt i dialogen, men jeg synes dere klarte det greit. Det var noen scener som jeg ville kuttet ut/forandret på though. Disse angår for det meste div reaksjoner ( sinne , utbrudd ) , som jeg synes burde vært "forsterket". Som når hovedpersonen ( sorry, jeg er ikke flink til å huske navn ) slår på en stolpe feks. Kunne godt tenkt meg at han sparka ned en søppelbøtte osv.

 

Manuset selv, var bra og gjennomført.Fikk meg til å tenke litt over hva som egentlig foregikk, da handlingen plutselig forandret seg i midten av filmen. Veldig bra tenkt.

 

Hva mer kan jeg si, jeg så jo faktisk hele filmen, bare dette sier en god del. De fleste amatørfilmer jeg har sett ble skrudd av etter 10-15 min. Den siste scenen var rett og slett konge, musikken var perfekt, og hele "crazy" opplegget var en genial avslutning.

 

Jeg skulle gjerna posta filmen vi lagde, men ble aldri ferdig med den. Den innebærte en god del spesial-effekter, og siden det var kun jeg som redigerte, tok det en evighet å få til ting. Husker en "matrix scene" på 3 min , som jeg brukte 6 timer på.. Så stilte ikke folk opp på filming, og vi endte opp med nesten 2 timer rå film og 40 min redigert, ikke i rekkefølge.

 

Å faktisk gjennomføre noe slikt, krever mye tid og disciplin. Bra jobba! Jeg har ikke lest noen kommentarer for å ikke bli positivt/negativt lada, men hvem var du i filmen?Hovedpersonen regner jeg med? Du minnet meg litt på edward norton, med hele skalla greia :)

 

Lykke til videre! SKulle ønske jeg tok meg tid til å lage en film en gang...hvem vet.

 

edit: Kunne du ha postet liste over låtene du brukte?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Må først og fremst takke for en veldig utfyllende og godt gjennomført tilbakemelding!

 

Ok. Da har jeg sett hele filmen, og må inrømme jeg er imponert. Jeg vet hvor mye planlegging det ligger bak et slikt prosjekt, og jeg husker hvor mye jeg slet med å få alle til å møte opp på innspillingene.

Takk! :D

Godt å høre fra en som har litt kjennskap til prosessene selv. I den forrige spillefilmen jeg var med på å lage, hadde vi et enormt ensemble. Da ble det mange problemer med å få folk til å dukke opp osv. Det tenkte jeg på med den filmen her og kutta ned antall rollefigurer i to-tre omganger. For eksempel: Frank skulle egentlig være to rollefigurer, men jeg samla ekskjæresten til Pia og Josefs håndlanger til én person. Less is more, veit du ;)

 

Du valgte å lage en seriøs film, noe som er betydelig vanskeligere enn komedien jeg lagde. Litt artig dette, filmen vår innehold også kokainposer, sniffing osv  :p

Kokain er obligatorisk :cool:

Har faktisk med kokain i alle filmer jeg har lagd hittil, noe som umulig kan være et sunnhetstegn. "Seriøs" film er lettere å lage enn komedier, syns jeg, ettersom det er vanskelig å være planlagt morsom. Ufrivillig, derimot :whistle:

 

Lengen har jeg ikke noe å si på, synes den var passe lang. Var noen scener som varte litt for lenge synes jeg. Vet det var for å skape atmosfære osv, men fortsatt var de litt drøye. Du var flink med kameravinker/bevegelse og svart-hvitt gjorde filmen bedre i mine øyne.

Takk for det, oppløftende å høre. Enig med deg i at noen scener var litt for lange (jeg gjorde det med vilje for å dra ut tida mot spillefilmlengde. Ikke så bra når jeg tenker over det, men hva gjør man ikke for å få filmen sin klassifisert som spillefilm? :wee:) Svart-hvitten er jeg fornøyd med, men kunne godt ha hatt mer kontrast i noen scener. Jaja, takk for komplimenter i alle fall :)

 

Musikken var veldig godt tilpassa, og bra. Av skuepillerprestasjoner, likte jeg best hovedpersonen, men alle var "greie". Dere er jo tross alt ingen skuespillere, og det ufattelig vanskelig å få flyt i dialogen, men jeg synes dere klarte det greit. Det var noen scener som jeg ville kuttet ut/forandret på though. Disse angår for det meste div reaksjoner ( sinne , utbrudd ) , som jeg synes burde vært "forsterket". Som når hovedpersonen ( sorry, jeg er ikke flink til å huske navn ) slår på en stolpe feks. Kunne godt tenkt meg at han sparka ned en søppelbøtte osv.

Ja, det er problematisk å jobbe med ikke-skuespillere (meg selv inkludert). Noen ganger er det tydelig at det er veldig amtørmessig, men jeg syns helheten ble dratt i land på en godkjent måte. Fortell mer om hvilke scener/klipp du ville kutta bort. Alltid interessant å høre andre perspektiver på sånne ting. Kan være enig med deg angående slaget mot stolpen, men sånn ble det bare pga dårlig tid og batteri :p

 

Manuset selv, var bra og gjennomført.Fikk meg til å tenke litt over hva som egentlig foregikk, da handlingen plutselig forandret seg i midten av filmen. Veldig bra tenkt.

Takk for det. Må si at jeg lot meg kraftig inspirere av David Lynch, men.

 

Hva mer kan jeg si, jeg så jo faktisk hele filmen, bare dette sier en god del. De fleste amatørfilmer jeg har sett ble skrudd av etter 10-15 min. Den siste scenen var rett og slett konge, musikken var perfekt, og hele "crazy" opplegget var en genial avslutning.

Takk for det. Den scenen er den jeg er mest fornøyd med i hele filmen. Kjenner til trangen om å skru av amatørfilmer etter rimelig kort tid, så det er veldig smigrende ^^

 

Jeg skulle gjerna posta filmen vi lagde, men ble aldri ferdig med den. Den innebærte en god del spesial-effekter, og siden det var kun jeg som redigerte, tok det en evighet å få til ting. Husker en "matrix scene" på 3 min , som jeg brukte 6 timer på.. Så stilte ikke folk opp på filming, og vi endte opp med nesten 2 timer rå film og 40 min redigert, ikke i rekkefølge.

Jeg må få sett den filmen en gang, uferdig eller ei. Redigering og spesialeffekter tar hysterisk lang tid, ja (og råfilmen tar stor plass!)

 

Å faktisk gjennomføre noe slikt, krever mye tid og disciplin. Bra jobba! Jeg har ikke lest noen kommentarer for å ikke bli positivt/negativt lada, men hvem var du i filmen?Hovedpersonen regner jeg med? Du minnet meg litt på edward norton, med hele skalla greia :)

Jeg spiller hovedpersonen (Reb). Norton? Artig å høre.

 

Lykke til videre! SKulle ønske jeg tok meg tid til å lage en film en gang...hvem vet.

Takk for det! Du burde lage kortfilm. Mye lettere å gjennomføre og man kan faktisk komme ut av det med brukbart resultat. Det skal jeg gjøre neste gang, i alle fall.

 

edit: Kunne du ha postet liste over låtene du brukte?

8328148[/snapback]

  • Ulver - Lost in Moments
  • Ulver - Intro
  • Ulver - The Future Sound of Music
  • Resten av musikken er egenprodusert

Takker nok en gang for god tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Kvitt deg med følgende:

-kompiser som skuespillere (unntakene er deg og han med lovehandles)

-svart-hvitt CHECK

-kokain CHECK

-miljøer vi alle vet du ikke kjenner til (:p)

-at filmen er så long-assed CHECK

 

Da er du på god vei til å lage en film som kan konkurrere med the real shit.

8330096[/snapback]

3 av 5 "riktige" valg til neste prosjekt er vel veien å gå ;)

 

Kokainen ble skrevet ut før siste revisjon av manuset til det kommende prosjektet :ohmy:

Lenke til kommentar

Det nye manuset er ferdig, innspilling starter etter påsken. Tenkte å lage en ny tråd når tida var inne. Jeg er ikke så kreativ =P

 

Jeg er med som skuespiller.  :p

Flinkest til å spille mer eller mindre psykotiske personer og slemminger i Shakepeares skuespill.  :w00t:

8330184[/snapback]

Jeg tror alle rollene allerede er besatt ^^

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så kreativ =P

8330187[/snapback]

Nå da. Du har jo innsatsvilje også. Det å klare å spille inn en film er godt gjort.

 

 

Jeg skulle gjerne klart å sette meg ned å skrive ett manus. Jeg klarer ikke bestemme meg for sjanger/retning engang.

 

 

Btw. Hvis du tenker deg til Oslo vil jeg gjerne ta en tur på settet og hjelpe til. Jeg duger som statist.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne klart å sette meg ned å skrive ett manus. Jeg klarer ikke bestemme meg for sjanger/retning engang.

8330197[/snapback]

Enkleste sak i verden, ta utgangspunkt i det du vet. Jeg satt på toget hjem og skrev 15 sider om å sitte på tog. Det ble jo helt ubrukelig, ingen gidder å lese kvasifilosofiske og hyperemoistiske tanker fra en college dropout, men man får ut tanker man ikke visste man hadde.

Lenke til kommentar
Btw. Hvis du tenker deg til Oslo vil jeg gjerne ta en tur på settet og hjelpe til. Jeg duger som statist.

8330197[/snapback]

Har ikke tenkt meg vekk fra Trondheim de neste tre år, men jeg skal ha det i bakhodet. Alltid greit å ha kjekke statister (du kan til og med få en lead)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...