Gå til innhold

Har du hørt stillheten


Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd det...??

 

Å høre stillheten. Tror ikkje så mange opplever det, men hva veit jeg.

 

Merkelig, satt på post ute i skogen, og det var ikkje EN lyd..

Hadde aldrig skjønt hva "å høre stillheten" betydde.

Men da slo det meg at dette, var det.

 

Noen andre som kan fortelle om det.. :)

Egentlig en ordentlig spessiell opplevelse, her i vårt stressede samfunn..

 

 

Ps. Vist en moderator gidder lage avstemning/poll av dette, kunne bli artig. Se om de fleste har opplevd det.

:hmm:

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på fjelltur med klassa i niende, ble hengende litt etter og bestemte meg for å ta en lite pause. La meg ned i lyngen og hørte til min store glede total stillhet. En utrolig god opplevelse, anbefales på det sterkeste.

 

BTW: etterhvert hørte jeg dunking, noen flere som hang etter kom tuslende med discman og høy lyd :hrm:

Lenke til kommentar
Lyden av ingenting kan faktisk være ganske vanskelig å takle. Det er gjort eksperimenter i fullstendig lydtette rom, hvor den eneste lyden du hører er lyden fra deg selv og dine kroppsfunksjoner. Skal visstnok være vanskelig å holde ut over tid....

 

T'Weed

5462727[/snapback]

Sitte på vakt i forsvaret...var noen slike øyeblikk ja :love:

Lenke til kommentar
Lyden av ingenting kan faktisk være ganske vanskelig å takle. Det er gjort eksperimenter i fullstendig lydtette rom, hvor den eneste lyden du hører er lyden fra deg selv og dine kroppsfunksjoner. Skal visstnok være vanskelig å holde ut over tid....

 

T'Weed

5462727[/snapback]

Klart det! Får noia med en gang eg. Å bli tvunget til å takle å være aleine..alt er stille og du hører deg selv puste. Kommer mye rare tanker da og eg blir noe syykt rastløs! :p

Lenke til kommentar
Ingenting er som stillheten når du kjører av eller tryner på noe, hehe. Har opplevd det et par ganger bl.a når jeg tryna på et svært hopp på ski og visste jeg kom til å tryne sånn ca. helt fra jeg forlot hoppkanten :p Alt går liksom så sakte da...

5461855[/snapback]

 

Ja, eller får en ball i trynet. Alt blir stille og går i Slow Motion

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg har hørt den. Piper litt i øra mine :!:

5461613[/snapback]

 

har medfølelse.... :p den beste stillheten min er når jeg er på hytta eller rett etter en konsert.... men har nok sjelden opplevd helt stillhet ja..... alltid en bil som ødelegger eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Ekstrem stillhet er til å få noya av ja..

Satt på jaktpost en haust.

 

Sitter på ei myr mitt i skogen, og plutselig er det ingen lyd. Ikkje en ful, ikkje lyden av vinden en gang. Hele kroppen får lyst til å skrike å lage lyd, springa til nermeste lyd..

Det er litt som å sitte å klø som ville F*** i en bryllups-middag. Du har såååå lyst, men kan ikkje begyne å klø deg på rævva.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...