Gå til innhold

Har du hørt stillheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Silent:

 

Silence is powerful. And sometimes silence can be very scary. Silence can be very frightening for a child within the family. When a parent gives a child a look and then doesn't talk for a long time the child has a long time to wonder what is going on. "Did I do something wrong? Am I in trouble? Am I going to be punished?" In some families there are a lot of looks from the parents and very few words. In those households silence produces a lot of tension and anxiety.

 

But silence can be so powerful in so many positive ways. In our day-to-day activities we are so driven into constant talking and doing. It seems that a successful day is determined by the amount you have talked and the amount you have done. But you lose points for being still and being quiet.

 

****

 

Hvis du klarer å utnytte stillheten til din egen fordel, kan dette hjelpe deg på mange måter. Jeg nevner følgende eksempler:

 

*Presentasjon

*Small talk

Osv.... you name it!

 

Personlig benytter jeg stillheten til å ta litt avstand fra livet generelt og utnytter stillheten til min egen fordel ved samtaler og presentasjoner ved studier osv.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Nei, jeg har ikke hørt stillhet.

Jeg har tinnitus.

5477366[/snapback]

:yes:

 

Eller jeg har nok ikke det da, men er det helt stille så suser det i ørene mine som om pc'n skulle vært 5m unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

hører stillheten hver gang jeg er på hytta. sitter jeg å leser en bok (huff), og bilene slutter å kjøre forbi da er det helt stille. er litt redd av meg så jeg fyrer på svartmetall mens jeg leser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...