Gå til innhold

hjelp til ventrilo server!


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Ventrilo 2.1.2 på min windows 2k server, og det fungerer helt utmerket. Aldri hatt noe problem med denne, hverken for folk som kobler til fra eksternt eller lokal nettet.

Er forresten 2.14 client versjonen man bruker på 2.12 servere.

 

Alle nyere versjoner enn 2.12 (client 2.14), så får man noen kjipe begrensninger som at det maks kan være 5 (mener jeg å huske) inne samtidig.

 

Er alt fra 8-10 og opp i mot 60 brukere samtidig på denne serveren.

 

Det eneste jeg gjorde i routeren var å åpne opp for port 3784 som jeg forwarda til serverens lokal IP.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Har prøvd å sette en opp en server, men ingen som får connecta. Må jeg ha serverplass noe sted eller holder det at jeg kjører Ventrilo server programmet her?

5806680[/snapback]

 

Du trenger ikke serverplass.. Den kan kjøre på ditt nettverk.. Bare gi ip'n du finner på ventrilo sine hjemmesider under "MY IP", og gi den til folk. Hvis du har router, åpne nødvendige porter.. Det funker helt greit her.

Lenke til kommentar

ingen andre kan koble seg til 10.0.0.1, siden utallige andre har den samme ip adressen. Folk skal connecte seg til den ip adressen du finner på "My IP" på vt sine hjemmesider. Det følger med en *.txt-fil, der du kan finne porter o.l.

 

Er lenge siden jeg har drevet med vt, så husker ikke nøyaktig hvordan man gjør det. Men problemet ditt ligger i routeren/adsl-boksen. Finnes masse guider til ulike routere på google.

Lenke til kommentar

Gå inn i firewallen /routeren din og sett port 3784 åpen til di maskin.

Det kjem jo litt ann på kva ISP du har, men om det er ein router du har så vil den ha f.eks ipen 10.0.0.1 eller 192.168.0.1 o.l

du vil maskina di nok ha 2 som siste tall.

 

Då setter du i brannmuren at port 3784 skal gå til ip 10.0.0.2 (viss routeren din hadde 10.0.0.1-ipen

 

 

 

 

Om du har fleire routere etterkvarandre så må denne operasjonen gjentakast for kvart ledd der det forrige leddet peiker til den neste boksen

 

Ps:

Når det gjeld å ha cmd-vinduet oppe, start ventriloserveren med parameteret "-d" bak så skal den gå som daemon og ikkje ha eit vindu.

Lenke til kommentar

Sjekka opp med ein kompis som hadde telenor.

valdig rart at routeren kjører på 138 som sin ip og ikkje 1 som er det meir naturlige.

 

Zonealarmen er jo lokal så den trenger berre og åpne porten så vil den ha tilgang.

 

Men i thomsonen nå nok brannmuren der også settes til å peike på 10.0.0.1 for porten til ventriloen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...