Gå til innhold

Språk på cover/manual


Plopix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har Ridge Racer, på det coveret/manualen var det svensk, dansk, finsk og norsk språk (kjøpt i norge/elkjøp)

Er ikkje alle spel her i norden med nordiske språk i manual og på cover? eller driver sverige med side egne cover?

(Berre for ordenskyld vil eg ha nordisk/norsk cover og ikkje svensk!)

 

Her er eit spel på cdon.no eg er litt usikker på: Link

 

Der står det: GO! Sudoku (PSP - Svenskt omslag - mer info klikk her »

OBS! Dersom ikke annet er oppgitt, selger vi den svenske utgaven (spill og manual er på svensk/engelsk).

)

 

skriveflei* :dontgetit:

Endret av Plopix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Eg har Ridge Racer, på det coveret/manualen var det svensk, dansk, finsk og norsk språk (kjøpt i norge/elkjøp)

Er ikkje alle spel her i norden med nordiske språk i manual og på cover? eller driver sverige med side egne cover?

(Berre for ordenskyld vil eg ha nordisk/norsk cover og ikkje svensk!)

 

Her er eit spel på cdon.no eg er litt usikker på: Link

 

Der står det: GO! Sudoku (PSP - Svenskt omslag - mer info klikk her »

OBS! Dersom ikke annet er oppgitt, selger vi den svenske utgaven (spill og manual er på svensk/engelsk).

)

 

skriveflei*  :dontgetit:

5459852[/snapback]

 

Svenskene har ikke egne covre, alle coverene har svensk/norsk/dansk/finsk på baksiden, eller så er det ikke oversatt fra engelsk i det hele tatt. Den teksten på CDON:

 

"(Svenskt omslag - mer info klikk her »

OBS! Dersom ikke annet er oppgitt, selger vi den svenske utgaven (spill og manual er på svensk/engelsk)."

 

Er mest bare om DVD-filmer siden de har grufulle svenske covre med overdrevent mye tekst og sitat fra filmanmeldere osv. Det står bare som en disclaimer på det meste men det gjelder egentlig bare filmer.

Lenke til kommentar

Blei rimelig skuffa da jeg hadde kjøpt Burnout Revenge (PS2) på Elkjøp.

Språkene i spillet er svensk, finsk og noen andre jeg ikke kan. Men ikke engelsk....

 

Så jeg måtte spille med svensk tekst ingame, det la en liten demper på spillfølelsen i et ellers knall spill.

 

Utmaning, Grymt, og alle de andre kommentarene gjør seg liksom ikke like bra på svensk. Coveret var vanlig nordisk, greit at de legger til flere språk, men skjønner ikke hvorfor de skippa engelsk

 

Med forbehold om at jeg har oversett noe, jeg prøvde lenge å finne en måte å få et forståelig språk på ;)

Lenke til kommentar
Svenskene har ikke egne covre, alle coverene har svensk/norsk/dansk/finsk på baksiden, eller så er det ikke oversatt fra engelsk i det hele tatt. Den teksten på CDON:

 

"(Svenskt omslag - mer info klikk her »

OBS! Dersom ikke annet er oppgitt, selger vi den svenske utgaven (spill og manual er på svensk/engelsk)."

 

Er mest bare om DVD-filmer siden de har grufulle svenske covre med overdrevent mye tekst og sitat fra filmanmeldere osv. Det står bare som en disclaimer på det meste men det gjelder egentlig bare filmer.

5460098[/snapback]

 

Det er fælt å si det Crockett, men denne gangen tar du feil :) Svenskene har egene covere, merket med et stort svenskt flag på seg, her er manualen og cover ikke på de nordiske språkene men kun svensk, elkjøp selger de svenske spilla på en god del av titlene. Må si jeg ble litt skuffet når jeg så dette selv! Trodde nesten ikke elkjøp hadde lov til dette jeg, hvertfall ikke på spill hvor de har oversatt ingame audio/tekst

Endret av warelf
Lenke til kommentar

Burnout'en min har ikke noe "stort svensk flagg" på seg.

Når de fjerner engelsk tekst i selve spillet for å bytte ut med svadaspråk, og attpåtil selge det i Norge, og norsk ikke er av språkene man kan velge synes jeg dette bør merkes klart og tydelig.

 

Heldigvis er det ingen tale i spillet, tør ikke tenke på hvor jævlig det hadde blitt....

Lenke til kommentar
Burnout'en min har ikke noe "stort svensk flagg" på seg.

Når de fjerner engelsk tekst i selve spillet for å bytte ut med svadaspråk, og attpåtil selge det i Norge, og norsk ikke er av språkene man kan velge synes jeg dette bør merkes klart og tydelig.

 

Heldigvis er det ingen tale i spillet, tør ikke tenke på hvor jævlig det hadde blitt....

5464242[/snapback]

Ok, kjøpte tiger woods på elkjøp og det var merket med svenskt flag! riktig nok ikke stort nok da jeg ikke la merke til det før jeg faktisk skulle titte i manualen :)

I dette spillet har de gudskjelov latt det engelske forbli engelsk.

Lenke til kommentar
Det er fælt å si det Crockett, men denne gangen tar du feil :)  Svenskene har egene covere, merket med et stort svenskt flag på seg, her er manualen og cover ikke på de nordiske språkene men kun svensk, elkjøp selger de svenske spilla på en god del av titlene.  Må si jeg ble litt skuffet når jeg så dette selv! Trodde nesten ikke elkjøp hadde lov til dette jeg, hvertfall ikke på spill hvor de har oversatt ingame audio/tekst

5464101[/snapback]

 

Har handla mye spill i sverige når jeg er der og har aldri opplevd det der. Men siden dere sier det så. Er det EA spillene dette gjelder da siden jeg ser både Fifa og Burnout nevnt?

Lenke til kommentar

Det med burnout er vel bare det at brukeren mente at det ikke var mulighet til å velge norsk, men svensk, engelsk, fransk og tysk(?) da man startet spillet.

Har nok ikke noe med hvor det er kjøpt men hva produsentene har lagt til. Har importert burnout i ntsc utgave til xbox'n og der er det også svensk som menyvalg.

Lenke til kommentar
Det med burnout er vel bare det at brukeren mente at det ikke var mulighet til å velge norsk, men svensk, engelsk, fransk og tysk(?) da man startet spillet.

Har nok ikke noe med hvor det er kjøpt men hva produsentene har lagt til. Har importert burnout i ntsc utgave til xbox'n og der er det også svensk som menyvalg.

5501574[/snapback]

 

Nei, engelsk var IKKE et tilgjengelig språk, det er det jeg syntes var kjipt. Vil ikke ha på norsk og klager ikke over at det ikke er der, men heller det enn svensk, finsk, osv.

 

Helt greit at de legger til flere språk, men å fjerne engelsk uten at dette er merka på coveret er lavmål.

 

Som en følge av dette kommer det ikke til å bli flere impulskjøp av EA-spill framover, vil jeg ha svensk rånersjargong tar jeg en tur til uddevalla eller no. Det hører ikke hjemme i stua mi.

Lenke til kommentar
Å ha egne covere og manualer for Norge er en ekstrakostnad som spillbransjen ikke ser seg nødvendig å ha iom. skandinaviske språk går om hverandre. Billigere å produsere èn cover/manual enn tre..

5499682[/snapback]

 

Dette har da ikke noe med hva spillbransjen ser på som nødvendig, etter norsk lov så er det faktisk ikke LOV å selge ting uten norsk manual i Norge:)

 

Elkjøp er de eneste jeg har sett selger de, så mulig dette er en finulig ting elkjøp har gjort?

Lenke til kommentar
Dette har da ikke noe med hva spillbransjen ser på som nødvendig,  etter norsk lov så er det faktisk ikke LOV å selge ting uten norsk manual i Norge:)

5505418[/snapback]

 

Det der skulle jeg gjerne sett på svart/hvit, evnt. ascii fra Lovdata. Det finnes sinnsykt mange produkter med manualer på skandinavisk minus norsk..

Lenke til kommentar
Det med burnout er vel bare det at brukeren mente at det ikke var mulighet til å velge norsk, men svensk, engelsk, fransk og tysk(?) da man startet spillet.

Har nok ikke noe med hvor det er kjøpt men hva produsentene har lagt til. Har importert burnout i ntsc utgave til xbox'n og der er det også svensk som menyvalg.

5501574[/snapback]

 

Nei, engelsk var IKKE et tilgjengelig språk, det er det jeg syntes var kjipt. Vil ikke ha på norsk og klager ikke over at det ikke er der, men heller det enn svensk, finsk, osv.

 

Helt greit at de legger til flere språk, men å fjerne engelsk uten at dette er merka på coveret er lavmål.

 

Som en følge av dette kommer det ikke til å bli flere impulskjøp av EA-spill framover, vil jeg ha svensk rånersjargong tar jeg en tur til uddevalla eller no. Det hører ikke hjemme i stua mi.

5505371[/snapback]

 

 

Dette er faktisk sant. En kamerat av meg kjøpte burnout i sverige og fikk bare svenskt språk

Lenke til kommentar
Dette er faktisk sant.

5508151[/snapback]

 

Endelig får jeg bekreftet at det ikke bare er jeg som er idiot og ikke har greid å finne engelsk språk :)

 

Ren idioti av EA å lage dette produktet slik, og ikke minst at det selges i Norge (om dette er EA's feil er irrelevant, det er da de som har gjort produktet tilgjengelig), og bidrar dessverre ikke til å bedre EA's noe frynsete rykte i visse kretser.

De oppfordrer jo også til piratkopiering slik, hadde ps2'en min vært chippa kunne det sikkert vært fristende å hente en spillbar versjon av spillet et eller annet sted.

Endret av d-s-j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...