Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

G60 - Hvorfor ryker den?


Backbone

Anbefalte innlegg

Har lurt på det i lengre tid, pga jeg har planer om å kjøpe meg en corrado G60.

 

Hvorfor anbefaler venner meg å holde meg unna G60?

 

De argumenterer med at den må overhales ofte, og at G60'en ryker hele tiden.

 

 

 

 

 

(evt hva koster det å overhale / reparere deler som "ryker"? er bilmekaniker, så gjør arbeidet selv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke så mye, men det var litt info her. Håper det er til hjelp iallefall :)

 

Edit: jeg har også lest at det er lurt å ha gode motorfester når du har G60. Hvis de blir slakke så har den en tendens til å gi radiatoren en heftig springskalle :!:

Endret av sphinn
Lenke til kommentar

Ok..nå skal du få høre en liten historie.. en som jeg kjenner kjøpte seg Corrado.. og det er den del år siden.. tror det var i 98/99 og da var den ikke så gammel heller.. han betalte 135000 for bilen den gang!

 

Jeg tuller ikke når jeg sier at ALLE pengene hans gikk til den bilen... hele tiden så var det noe.. tror han bytte G-lader 4 ganger! FIRE ganger.. på ca tre år.. i 2002 solgte han bilen med defekt G-lader for 30.000... den var tøff og god når den virket.. men den klikka heeele tiden!

 

 

Derimot

 

en som han kjenner igjen kjøpte seg en Corrado VR6.. det var noe heeeelt annet! Svært lite utlegg på bilen og i tillegg var den sprek og mye bedre å kjøre enn den andre...

 

det var iallefall en erfaring!

Lenke til kommentar

Driver å ser etter Corradoen selv, og jeg har hørt mange steder at G-laderen er et skikkelig helvete.

 

Men en i klassen min, som har et VW verksted sammen med faren, sier at G-laderen i og for seg ikke er et problem i seg selv så lenge man kjøper en g60 som er kjørt fint, ikke det at det er den enkleste sak i verden.

 

Jeg tror at så lenge man undersøker den bilen nøye så er det ikke et stort problem, men de fleste jeg har snakket med har sagt at det er et must å se på bilen sammen med en vw ekspert..

 

vr6 er tross alt myye dyrere

Lenke til kommentar

har hørt at pakninger og simmeringer er en svakhet i g60 laderen.... RS utgavern er hvist mye bedre, men det er bare noe jeg har hørt da har aldri hatt g60 sjøl men kjenner mange som har hatt det og det virker gjennomgående at det er laderen som er problemet.... gå heller for 16v utgaven , det har jeg sjøl og etter min mening er det en mye mer driftsikker motor...

Lenke til kommentar
Selve laderen er ikke problemet, men mangel på vedlikehold.

5463034[/snapback]

Det må nok ligge noe der, en slektning har hatt flere G60'er, og har sikkert kjørt over 300K med dem til sammen uten noen problemer med G-laderen.

5463061[/snapback]

Men hvor mye har han kjørt hver enkelt av dem? Er vel kanskje grunn til at han bytter dem ofte? :p

Lenke til kommentar

Kjente en som bytta med sånn innbytte G-lader, mein han måtte gi 15k før ladderen. Bilen var nå gått rundt 120000 da så, men det koster fort en del penger nå man ska kjøre villmann og tøffe seg. Og ikke alle villmenn som har skjønt det med vedlikehold, noen kjører til det smeller og fikser det da. :p

Lenke til kommentar

En motor med G-lader skal ikke utsettes for turtall over 3000 rpm før oljetemperaturen er minimum 80c.

 

...Tror mange driter i akkurat det, og det tar livet relativt kjappt av laderen.

Kombinerer man dette med neglisjering av skifting av olje og luftfilter er den stakkars laderen dødsdømt.

 

Laderen krever mye omsorg noe sikkert de fleste som ragger rundt og er kewl ikke vet/driter i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...