Gå til innhold

Prisguiden friskes opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott jobbet! Det nye designet ser veldig bra ut og er er mye snillere med øynene. Ellers må jeg nesten benytte anledningen til litt konstruktiv kritikk...

 

Med det samme så kan det jo nevnes at "du er her linjen" øverst i prisguiden kanskje er moden for en liten oppdatering også. Til tider er den meget vanskelig å bruke, underlistene forsvinner før man klarer og få musepekeren over den... (For øvrig bruker jeg Opera 8.5).

 

Et annet problem med listene er at for en del produsenter/produkter er de veldig lange, noe som kan gjøre det vanskelig å finne/velge riktig produkt. F.eks for Nokia (https://prisguiden.no/vis_kategori.php?cat_id=19&manufacturer_id[]=145), selv i 1600x1200 oppløsning er denne listen nesten to skjermhøyder. Dagens listestruktur...

  • Nokia
    • 1100
    • 1100 med abonnement
    • 1101
    • 1101 med abonnement
    • 2300
    • 2300 med abonnement

...kunne med enkelhet ha fått halvert høyden med bytte til f.eks

  • Nokia
    • 1100 (1100 med abonnement)
    • 1101 (1101 med abonnement)
    • 2300 (2300 med abonnement)

Bruksmessig ville dette vært en stor forbedring, selv om det kanskje er litt mindre skjematisk riktig.

 

Det virker også som det har sneket seg inn flere feil (enn vanlig) i det siste. Igjen Nokia som eksempel:

  • Nokia N71: 450,-
  • Nokia 1101: 501,-
  • Nokia N80: 650,-
  • Nokia N92: 650,-
  • Nokia 2600: 686,-

Hvis alle prisene ovenfor stemmer, gjorde jeg et meget dårlig kjøp i går... ;-) Det samme skjer flere andre steder også (f.eks blåtann-håndsett), tilbehør (til produktet) blir listet istedenfor det spesifiserte produktet.

 

Sist men ikke minst er det forslaget jeg kanskje ønsker meg mest; Flere egenskaper for minnekort og blåtann-relaterte produkter. Her er (i det minste for meg) mange vesentlige egenskaper ikke med i prisguiden. For minnekort er mangelen på informasjon om overføringshastighet noe som minsker nytteverdien veldig. Mens for blåtann-relaterte produkter hadde informasjon om versjon, rekkevidde og støttede profiler hadde "vært gull"...

 

Ellers takk for en kjempefin tjeneste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...