Petterahl Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Hei! Sitter er med en Maxtor OneTouch I USB2.0 300 GB harddisk som ikke dukker opp automatisk lenger, ser i Computer Management at den er Unallocated. Betyr ikke det uformatert? Sliter litt pga har alle dokumentene mine der + backupen til faren min. Dette skjedde ved anledning ved at jeg skulle formatere pcen min, + at mye annet tull skjedde. Er det en sikker måte å redde ut dataene som er på den? Det må være gratis og være lett å bruke. Takker for alle svar!!
abze Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 kunne prøvd Live CD for ubuntu, og brent det ut. http://www.ubuntu.com/download einaste forslaget eg har
thotta Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har vellykket erfaring fra liknende tilfelle med programmet GetDataBack fra runtime.org Dette programmet påstår å kunne finne veldig mye - også på disker som windows ikke klarer å displaye (og det var tilfelle hos meg, windows påsto den var uformatert, kan jo virke som du har et liknende symptom) Såvidt jeg husker kommer programmet i en form for trial version, som iallfall kan analysere hva som evt kan gjenopprettes. Mulig du må kjøpe fullversjon for at faktisk gjennopprettingen skal kunne utøres (husker ikke.. lenge siden). For min del regner jeg med at en form for "innholdsfortegnelse" var gått tapt på disken, dermed fant ikke windows en gyldig disk. Men programmet fant alt, og det kunne behandles/flyttes/kopieres som om jeg benyttet meg av et vanlig windows utforsker-vindu. Jeg anbefaler deg å gi det et forsøk
Petterahl Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Har prøvd tre programmer nå og alle finner det jeg mangler, men er ikke ute etter å betale penger.. Veit noen om et program som ikke koster penger?
:chribruu Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Har prøvd tre programmer nå og alle finner det jeg mangler, men er ikke ute etter å betale penger.. Veit noen om et program som ikke koster penger? 5466327[/snapback] Hvis du ikke er interessert i å ofre en krone på det, så er det sikkert ikke så fryktelig viktig heller
Petterahl Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Skrevet 21. januar 2006 Ingen som veit om det finnes et gratis program der ute?
Frijazz Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 En slik programvare er verd å betale for. Du kan prøve Restorer, et godt program og det er billigere en Getdataback.
TheGizmo Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ligger noe gratis programmer på www.ultimatebootcd.com Flere programmer http://www.dinside.no/php/art.php?id=101583&=katnav Edit: Klikkbar link Endret 22. januar 2006 av TheGizmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå