Gå til innhold

Redde ut data av en uformatert harddisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter er med en Maxtor OneTouch I USB2.0 300 GB harddisk som ikke dukker opp automatisk lenger, ser i Computer Management at den er Unallocated. Betyr ikke det uformatert? Sliter litt pga har alle dokumentene mine der + backupen til faren min. Dette skjedde ved anledning ved at jeg skulle formatere pcen min, + at mye annet tull skjedde. :thumbdown: Er det en sikker måte å redde ut dataene som er på den? Det må være gratis og være lett å bruke.

Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vellykket erfaring fra liknende tilfelle med programmet GetDataBack fra runtime.org

Dette programmet påstår å kunne finne veldig mye - også på disker som windows ikke klarer å displaye (og det var tilfelle hos meg, windows påsto den var uformatert, kan jo virke som du har et liknende symptom)

Såvidt jeg husker kommer programmet i en form for trial version, som iallfall kan analysere hva som evt kan gjenopprettes. Mulig du må kjøpe fullversjon for at faktisk gjennopprettingen skal kunne utøres (husker ikke.. lenge siden).

For min del regner jeg med at en form for "innholdsfortegnelse" var gått tapt på disken, dermed fant ikke windows en gyldig disk. Men programmet fant alt, og det kunne behandles/flyttes/kopieres som om jeg benyttet meg av et vanlig windows utforsker-vindu. Jeg anbefaler deg å gi det et forsøk :thumbup:

Skrevet
Har prøvd tre programmer nå og alle finner det jeg mangler, men er ikke ute etter å betale penger.. Veit noen om et program som ikke koster penger?

5466327[/snapback]

Hvis du ikke er interessert i å ofre en krone på det, så er det sikkert ikke så fryktelig viktig heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...