Gå til innhold

beste klasser for grinding og farming


Anbefalte innlegg

Er det noen som skiller seg ut når det gjelder grinding til lvl 60, samt farming videre etter det? Hvis vi legger til PvP som et kriterie i tillegg, hvem får vi da? (Gjerne forskjellige klasser til farming/grinding, men i lengden er vel farming på lvl 60 det viktigste av de to)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altså ikke aktuelt for en mage å grinde effektivt alene? Har litt merkelige tidspunkter jeg spiller på fordi jeg jobber hele døgnet (ikke sammenhengende naturligvis)... Fører blant annet til at vanlige raid-tider om kveldene er lite aktuelle.. Derfor satser jeg på pvp i tillegg til den vanlige farmingen av gull =) Får vurdere rogue da :cool:

Lenke til kommentar

Fire-specca mage er koselig. kjører fire med magen min akkurat nå og er jeg heldig og critter på pyro mot satyrene i aszhara kan jeg bare gå til neste så dør den første av ignite. Fint for pvp også om man har Don Rodrigos Band (-20 resistance to target) og trinketen fra WSG (-20 resistance to target)

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Hunter og warrior er og gode, warlock er ikke fult så gode på grunn av manaen de trenger så sårt. Kan kanskje sette opp en liste over klassene etter hvilken klasse som er best å grinde med.

 

1. Rogue

2. Warrior

3.Hunter

4. Mage

5. Warlock

6.Priest

7. Shaman

8. Druid

9. Paladin

 

Merk at dette er solo, håper det hjalp =)

Lenke til kommentar

Lykke til. :) Vil forresten anbefale swords vist du skal fokusere på grinding, de er ganske bra i pvp og. Og sats på attack power/agility gear, og stamina etter det. Vist du i tillegg tar en combat/assination build, med Combat først, slik at du får blade furry og adrenalin rush, vil du kunne grinde meget effektivt.

Lenke til kommentar
Går fint å grinde med mage aleine jo, men er ikke like effektivt som rogue.

5455694[/snapback]

 

Vil påstå at det er like, om ikke mer effektivt enn rogue for solo grinding. Har begge klassene.

5455942[/snapback]

 

 

Har også begge klassene, og har grindet masse med begge, ogmin erfaring er at rogue er mer effektivt solo på grunn av at de kan gå rettpå neste target etter at en er død, og en liten bandage innimellom, mens mage må stoppe opp og ta pause etter hver kamp, men selvfølgelig kan mage ta flere om gangen solo, men AoE gjør ikke like bra damage som vist du tar en og en. Vist du er to stk derrimot, er Mage overlegent, spessielt sammen emd en priest.

Lenke til kommentar

Goz: Warrior (joda, innrømmer at rogues er gode) er langt i fra bedre enn hunters, mages og locks. Det at de må gå i meleerange for å drepa gjør at man må spise mat nesten etter hver mob i tyr's hand for eksempel.

 

Ranged har også bedre dps når det kommer til grinding. Uansett hvilke klasse man er (med unntak av mage) så er det en fordel å spørre om vann/brød før man drar ut og grinder.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Rogues er bra til å grinde solo med hvis du har rett build.

 

Combat/Assassination (31/20) er meget bra for grinding med sverd. For å sammenligne kan jeg ta rundt 15-20 mobs fra lvl 57-60 uten nedetid med combat/assassination. En rogue i guilden med daggers kom utfor en ganske stor porsjon nedetid, da Backstab er nødvendig for at daggers skal gjøre skikkelig skade. Han kunne ikke ta mer en 1-3 mobs i lvl 57-60 før bandasjen måtte på.

 

Builds har mye å si for rogues som skal grinde, i tillegg til våpen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder rogue vs mage:

 

Har surret rundt i Silithus i det siste, litt pga. kjedsomhet samt for å så smått bedre litt på Cenarion Hold-faction, og har her kommet over en del mages som grinder solo.

 

Som 18/33 eller 20/31 assassination/combat vil jeg nok si at det er mer effektivt som rogue enn som mage, har enda ikke sett en mage som grinder non-stop, dette er ikke noe problem som rogue, spesielt med Darkmoon Card: Heroism.

 

Har likevel en warrior i guild, som med stort sett bare epics + Fury-build samt Darkmoon Card: Heroism og dual crusader så og si *aldri* har downtime for å heale opp :)

Lenke til kommentar
Hunter og warrior er og gode, warlock er ikke fult så gode på grunn av manaen de trenger så sårt. Kan kanskje sette opp en liste over klassene etter hvilken klasse som er best å grinde med.

 

1. Rogue

2. Warrior

3.Hunter

4. Mage

5. Warlock

6.Priest

7. Shaman

8. Druid

9. Paladin

 

Merk at dette er solo, håper det hjalp =)

5455845[/snapback]

 

Haha? Paladin på bånn når det gjelder hurtighet i grinding/power leveling? Jeg har en paladin 28 nå, mulig det går treigere seinere, men Paladin er ihvertfall den klassen som har vært raskest å grinde med for meg. Har aldri hatt problemer med å gå tom for mana og jeg healer meg selv. Paladin er ypperlig for power leveling.

 

Rogue? Jepp, går fort med en rogue og, men har ikke spilt så mange levels med den enda så veit ikke om den er treigere/raskere enn paladin.

 

Ellers har jeg spilt Priest, Rogue, Druid, Warlock, Mage og Warrior. Syns det går raskere å levele med Warlock og Mage enn med Warrior.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at rogue er det beste. Men BM- speccet hunter fungerer ganske bra også. Trenger kun å bruke mana på multishot, volley og en og annen mend pet. Bare å time bruke av intimidation og BW, så kan du ta 3-4 om gangen. I tillegg kan du pulle flere mobs mens pet fortsatt angriper de forrige og du avslutter de første mens pet går løs på de sist ankomne

 

Tror jeg var "In combat" sammenhengende i en time på furbolgene helt sør i Felwood (jeg var lvl 54~ish)

Lenke til kommentar

Når jeg grinder med roguen min har jeg så og si null nedetid :) Har dual crusaders og heroism-trinketen, i tillegg til at jeg kan bruke cannibalize om jeg nettopp har tatt en 4-5 mobs samtidig.

 

Kan trykke på nicket mitt i signaturen for å se gearet mitt.

 

Hunters må regenrere mana en gang iblant, eneste klassen jeg kan tenke meg måler seg med rogues er warriors med bra equip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...