Gå til innhold

Får ikke klokka mer enn 200mhz


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med å få overklokke mer enn 200mhz. Hvis jeg klokker mer enn det så blir pc`n ustabil og vil ofte ikke starte. Jeg har et MSI K8N Neo4 hovedkort, AMD 3700 og Kingston valuer PC3200 512MB. Jeg har satt ned HT til 4x. Da jeg prøver og sette en lavere divider på ramen så får jeg heller ikke klokke noe mer..

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få klokke mere?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.4ghz for en amd 3700+ er shit dårlig spør du meg. Min gamle amd 3500+ newcastle kjørte på 2.6ghz. En 3700+ skal minst nå 2.6ghz. Tror at det er noen instillinger i biosen som du kan optimalisere.

 

Edit: Sett vcore som 1.4v i bios. Eller prøv å klokk 2.6ghz med 1.5v. Pass på temperaturen, kanskje gir du cpu'en for lav spenning.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har samme CPU og samme problem som deg. Min BIOS går til litt over 1,5V, men jeg har aldri fått høyere enn 2,55GHz og da er den utrolig ustabil. Har alltid lav temp.

 

Lurer på om det kan være ram'en som ødelegger, for jeg har og kingston valueram. Tenkte å kjøpe nye.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner at det kan være RAMen som ikke klarer mer enn 220MHz? Han sier jo at han har kingston valueram.... Du kan altså prøve å sette ram til 333MHz og se om du kan klokke cpu høyere. Eventuelt kan du sette opp spenningen på RAM (vdimm.) Tviler veldig på at cpu ikke kan klokkes mer enn 200MHz. Pass på at temperatur ved load holder seg under 60-65 grader for 24/7 bruk.

Lenke til kommentar
Ramen klarer opp til 230mhz og da må jeg sette lavere divider.. Det er ikke problemet.

5476525[/snapback]

 

Oi, så ikke at du nevnte det i den første posten :blush: så da forklarer jo ting seg.. Bare nevner ting i fleng her; pci-e/agp/pci lås på, cool n'quiet av, spread spectrum av, oppdatert bios, kraftig nok strømforsyning osv.. noen er selvfølgelig mer sannsynlig enn andre.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Hvor ser jeg om jeg har låst pci-e?

5479969[/snapback]

 

Du kan laste ned ClockGen fra www.cpuid.com

Pass på at du laster ned den riktige versjonen for ditt hk. Pci-e skal være låst til 100MHz.

Tror uansett at den nyeste bios versjonen skal fikse problemene.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...