Gå til innhold

Hyggelige minnekortpriser (CF)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2Gb Ultra 2 koster 797 hos databutikken.com

 

Kjøpte meg en slik og en 512 til foreldrene (spleiselag på portoen) :p

5481448[/snapback]

:dribble: Fristendes!

Har bestemt meg for at mitt andre kort skal bli et billigkort fra Sandisk.

Har 1 stk 1gig ultra III fra før .

Greit med et raskt minnekort til krevendes ting, men "vanlige" Sandisk kort holder sikkert mer enn nok når du bare trenger rikelig lagringsplass (ferie o.l.).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt 2.0GB UltraII hos Japan Foto før jul til rundt 1700,- eller noe. :dontgetit: Men det er jo bra at de er så billige da. Noen som vet om 350D støtter mer enn 2 GB, tror jeg leste at de ikke gjorde det men man vet aldri.

Ellers så funker serieopptak utmerket. Har aldri hatt problemer med at kortet ikke henger med.

 

bmp

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mitt 2.0GB UltraII hos Japan Foto før jul til rundt 1700,- eller noe. :dontgetit:  Men det er jo bra at de er så billige da. Noen som vet om 350D støtter mer enn 2 GB, tror jeg leste at de ikke gjorde det men man vet aldri.

Ellers så funker serieopptak utmerket. Har aldri hatt problemer med at kortet ikke henger med.

 

bmp

5495534[/snapback]

 

 

Tatt fra specs til 350D fra Canon sine sider:

 

"Kompatibel med alle størrelser minnekort, inkludert kort på 2GB eller mere"

 

Så ja, den støtter nok 4GB også :)

Lenke til kommentar
Ellers så funker serieopptak utmerket. Har aldri hatt problemer med at kortet ikke henger med.

bmp

5495534[/snapback]

 

Men jeg fikk vel egentlig ikke noe svar på om jeg har noe å tjene rent hastighetsmessig med å bytte fra Kingston kortet mitt til et raskere Sandisk kort?

 

Kinston kortet er visst satt til 50x, ca 8Mb/sek skriv, og 10mb/sek les. Holder dette for 350D?

 

Det er også en smarting på nettet som har laget følgende oversikt. Gjelder også andre kameraer enn 350D.

 

Rob Galbraith DPI Canon 350D

 

Denne testen viser faktisk at det raskeste Sandisk kortet er nesten dobbelt så kjapt som mitt Kingston Elite Pro kort.

 

Så nå blir vel svaret gjort av seg selv, om det rett og slett er verdt pengene med å kjøpe et nytt kort... :thumbup:

Endret av Glenn Østerud
Lenke til kommentar
Jeg har et 1Gb Kingston Elite Pro Compact Flash kort til mitt 350D, er det noe poeng å kjøpe seg et Sandisk Ultra II, eller extreme III da?

Tviler jeg sterkt på. Kameraet blir kanskje klart litt fortere etter at du har tatt en lang serie, men den store forskjellen tviler jeg på det er.

Hvis du ofte føler du må vente på kameraet er det kanskje verdt å skifte.

Kingston har vel 7/8 mb overføring mot 9/10 på Sandisk Ultra 2.

Lenke til kommentar
Ellers så funker serieopptak utmerket. Har aldri hatt problemer med at kortet ikke henger med.

bmp

5495534[/snapback]

 

Men jeg fikk vel egentlig ikke noe svar på om jeg har noe å tjene rent hastighetsmessig med å bytte fra Kingston kortet mitt til et raskere Sandisk kort?

 

Kinston kortet er visst satt til 50x, ca 8Mb/sek skriv, og 10mb/sek les. Holder dette for 350D?

 

Det er også en smarting på nettet som har laget følgende oversikt. Gjelder også andre kameraer enn 350D.

 

Rob Galbraith DPI Canon 350D

 

Denne testen viser faktisk at det raskeste Sandisk kortet er nesten dobbelt så kjapt som mitt Kingston Elite Pro kort.

 

Så nå blir vel svaret gjort av seg selv, om det rett og slett er verdt pengene med å kjøpe et nytt kort... :thumbup:

5503360[/snapback]

 

 

Tror ikke du merker noe i det hele tatt med dSLR kamera grunnet den innebygde bufferen. Mulig det merkes marginalt i et kompaktkamera, men tror det ikke. Extreme III har jeg nå og har også et Ultra II i en EOS 350D. Den forbedrede hastigheten sitter mer inni hodet enn i kortet ;-)

 

mvh

 

roar

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...