Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom lurer deg!


Anbefalte innlegg

Jeg åpner denne tråden for å rette søkelys mot Bluecom sin måte å drive ISP på.

 

Det jeg reagerer på at er at Bluecom har høyere pris og lavere hastighet på sine linjer gjennom Telenor sine sentraler, enn det Telenor og andre levrandører på Jara plattform har.

 

Her er min e-post til Bluecom ang. linjehastighet:

 

"Hei,

 

Jeg har sett at samtlige andre ADSL leverandører har annonsert hastighets oppgradering, men ikke Bluecom? Hva kommer dette av?

Jeg har i dag 4000 kbit linje levert gjennom Telenor sentral, Telenor (og alle andre leverandører som leverer under Jara plattform)

 

Kjørte også ett kapaks søk på linja mi, og fikk vite at jeg kunne ha opptil 7232 kbit.

 

Men når skal Bluecom oppgradere fra 4100kbit til 6000 kbit?

Jeg renger med at det kommer ganske snart? Siden dere faktisk er ett lite selskap sammenlignet med Telenor, må dere i det minste ha samme hastighet og samme prise for at dere i det hele tatt skal være konkuranse dyktige.

Sånn som situasjonen er idag, betaler jeg mer (549,- kr mnd`en + 79,- kr i gebyr for å ikke ha telefon), kontra Telenor sine 499,- kr mnd`en og 60 ,- kr i gebyr for å ikke ha telefon) total 69,- kr mnd`en i differanse.

Jeg har sett at dere også har skrudd ned prisen deres, men jeg har enda ikke fått noe svar/melding på om det gjelder meg som eksisterende kunde også.

 

For det andre, har jeg kun 4100 kbit linje hastighet, men Telenor tilbyr 6000 kbit til sine kunder, dvs. at Telenor kunder har nesten 50% høyere hastighet enn meg, for en lavere pris.

Rimer dette? Er dette slik slik man driver butikk idag? Ved å rundlure kunder?

 

Jeg har laget en tråd på hw.no forum der målet er å vise hvor dårlig tilbud dere faktisk har: link

Hilsen "Skyline" en meget forbannet Bluecom kunde"

 

Jeg vil anbefale alle dere Bluecom kunder å klage til Bluecom, og dere som vurdere å skifte fra andre leverandører til Bluecom om å re-vurdere.

 

Som nevnt i mailen, syns jeg det er sprøtt å ta mer betalt for en dårligere tjeneste, når man attpåtil er en mye mindre leverandør enn Telenor.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilket grunnlag kan du si at Bluecom er en mindre leverandør en Telenor? Bluecom har vært kjøpt opp av Catch for ei stund tilbake, som nå igjen er blitt kjøpt opp av Ventelo. Ventelo er pr i dag et av de selskapene i Norge som vokser mest, og er en av Telenors største konkurrenter. Eg stusser litt da på utsagnet ditt.

 

Dessuten ser eg heller ikke logikken din i at når det er en liten leverandør/lite selskap, så må prisene være lavere en de større. Betyr det at jo større du er jo høyere kan prisene være?

 

Når det gjelder Bluecom er eg storfornøyd med stabiliteten og kvaliteten. Den er såpass mye bedre en hva naboene har(Telenor, NextGenTel, Tele2) at eg vurderer ikke å bytte et sekund, selv om eg betaler en noe høyere pris. Når naboene faller ut(skjer innimellom) har eg fortsatt bredbånd.

 

Men over til min kritikk i forhold til Bluecom/Ventelo. Og det må være kundeservicen. Eg har vært kunde hos Bluecom i nå over 1 år, og servicen har falt drastisk siden den tid. Eg har derimot vært kunde hos Ventelo i dobbelt så lang tid, og her er det kun utmerket service å få. Så eg vil tro at Bluecoms kunder får en bedre service etterhvert, men de er tross alt i en overgangsfase akkurat nå, så det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

vel jeg sitter også igjen med en vond smak i munnen etter at det ble ventelo,særlig etter hvordan proffkundene til catch ble behandlet.vil heller ikke si a kundeservice er på stell,har snakket med flere kundebehandlere å får motstridene forklaringer hver gang,det gjør meg ganske enkelt :mad:

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag kan du si at Bluecom er en mindre leverandør en Telenor? Bluecom har vært kjøpt opp av Catch for ei stund tilbake, som nå igjen er blitt kjøpt opp av Ventelo. Ventelo er pr i dag et av de selskapene i Norge som vokser mest, og er en av Telenors største konkurrenter. Eg stusser litt da på utsagnet ditt.

 

Dessuten ser eg heller ikke logikken din i at når det er en liten leverandør/lite selskap, så må prisene være lavere en de større. Betyr det at jo større du er jo høyere kan prisene være?

 

Når det gjelder Bluecom er eg storfornøyd med stabiliteten og kvaliteten. Den er såpass mye bedre en hva naboene har(Telenor, NextGenTel, Tele2) at eg vurderer ikke å bytte et sekund, selv om eg betaler en noe høyere pris. Når naboene faller ut(skjer innimellom) har eg fortsatt bredbånd.

 

Men over til min kritikk i forhold til Bluecom/Ventelo. Og det må være kundeservicen. Eg har vært kunde hos Bluecom i nå over 1 år, og servicen har falt drastisk siden den tid. Eg har derimot vært kunde hos Ventelo i dobbelt så lang tid, og her er det kun utmerket service å få. Så eg vil tro at Bluecoms kunder får en bedre service etterhvert, men de er tross alt i en overgangsfase akkurat nå, så det kan ta litt tid.

5452823[/snapback]

 

Vel, Bluecom er kanskje ikke en veldig liten ISP, men for å kunne være konkuransedyktig og det har jo tradisjonelt sett vært slik at litt mindre selskaper i det minste har enten lavere pris, eller bedre hastighet. I Bluecom sitt tilfelle er de faktisk dyrere og har dårligere hastighet. Jeg kommer ikke til å velge Telenor, det er en prinsipp sak. Men vurderer Dataguard, Start.no, Combitel(Jada, hvet at Telenor eier de). (NGT har ikke bygd ut sentral her) Men siden jeg flytter til sommeren, og får 20mbit lyse, så spørs det om jeg gidder å bry meg.

 

Det virker jo ganske merkelig at Bluecom og Tele2 som de eneste to regionale ISP`er ikke velger å oppgradere hastigheten til kundene sine. Det sier vel kanskje sitt om ISP`ene?

Lenke til kommentar

TTT --- > ting tar tid.

 

Bluecom kommer garantert til å oppgradere linjene sine, men er ikke gjort på sekundet.

 

Hvor lenge gikk det ikke før Telenor i det hele tatt KOM med "gode" hastigheter på sine linjer? Jeg har ikke vert Telenorkunde på 3 år pga at de ikke har hatt de beste hastighetene . Nå har jeg vert Bluecom kunde i over 1 år og har aldri hatt noe å utsi på dem . Jeg er meget fornøyd og syns din kritikk er tåplig. Telenor har ALLTID hatt dårlige linjer (lagg, overbelasta servere, kundeservice lover og lover, dårlig hastighet etc), de problemene jeg hadde med bluecom ble løst på et par dager, samt jeg fikk kreditert flere mnd, samt de gav meg en snill pris på abb pga et problem jeg hadde i 1 UKE !!

 

Bluecom er et bra selskap rett og slett

 

Forresten , hvordan lurer de oss ? De har jo alle prisene sine ute på interenett sidene , Dersom du blir LURT er det fordi de har glemt å opplyse om noe eller har svindlet deg for noe. Dette har jo ikke bluecom gjort ? De leverer jo bare et produkt

Endret av g0lden
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at Tele2 ikke vil oppgradere hastighetene. Kopper er gårdagens teknologi, og 6 mbit blir for mye på Kobber kablene, Se hvor mye Telenor har påkostet og sletet med Oppgraderingene sine ? kunder som har for lav hastighet og for høy latency pga for mye støy etc.. de fleste klarer ikke å få 6 Mbit, de som får har nyere sentraler med nytt utstyr i og fine kopper tråder.

Lenke til kommentar
TTT --- > ting tar tid.

 

Bluecom kommer garantert til å oppgradere linjene sine, men er ikke gjort på sekundet.

 

Bluecom er et bra selskap rett og slett

 

Forresten , hvordan lurer de oss ? De har jo alle prisene sine ute på interenett sidene , Dersom du blir LURT er det fordi de har glemt å opplyse om noe eller har svindlet deg for noe. Dette har jo ikke bluecom gjort ? De leverer jo bare et produkt

5454508[/snapback]

 

*HOST* NEI *HOST* Jeg VAR bluecom kunde i 3 år, men, de roter noe JÆVLIG og tviler på at det blir bedre når de ble oppkjøpt av ventelo, eller hva det nå heter. Kunder som f.eks var på bindende kontrakter (som jeg var i 1 år) fikk IKKE oppgradert linjehastigheten før kontrakten var utgått... Etter det måtte jeg personlig ringe (og sende mail) for å få satt opp linjehastigheten min, gikk IKKE automatikk i det. (dette gjorde jeg 3 ganger før jeg ble forbanna og skifta ISP) fikk ikke mail om at de kom til å sette opp hastigheten/ned prisen. Det måtte jeg selv sjekke på siden dems for så å ta kontakt med dem for endring av betingelser. :yucky::thumbdown:

 

Byttet til slutt til monet. Ivertfall så greier de å sende mail om når de oppgraderer med tilbud om å enten sette opp hastigheten eller ned prisen. Noe bluecom aldri gjorde. De greier faktisk tilogmed å gi ett tilbud til eksisterende kunder som de ikke ga i introduksjonstilbud til nye kunder (alle eksisterende kunder fikk tilbud om å øke farten i 1/2 år mot ett lite pristilegg, de som hadde makslinjen fikk tilsvarende reduksjon i prisen hvis jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar

Kjenner meg egentlig ikke igjen i noe som står skrevet i denne tråden...Før Jul hadde jeg 4400/640 fra BC men er nå oppgradert til 6000/640 til samme pris som jeg hadde før jul...altså 499,-nkr pr mnd....Jeg bor 1050 meter fra sentralen og de sliter med og gi meg full speed og det er jo litt surt men håper at det kommer etterhvert.... :yes:;)

post-19542-1137575917_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kjenner meg egentlig ikke igjen i noe som står skrevet i denne tråden...Før Jul hadde jeg 4400/640 fra BC men er nå oppgradert til 6000/640 til samme pris som jeg hadde før jul...altså 499,-nkr pr mnd....Jeg bor 1050 meter fra sentralen og de sliter med og gi meg full speed og det er jo litt surt men håper at det kommer etterhvert.... :yes:  ;)

5457495[/snapback]

 

Du er da heller ikke kunde på Telenor sentral heller da, det er det er snakk om i denne tråden! Du er kunde på Bluecom sentral. Det to vidt forskjellige ting, hva hastighet og pris anngår. (når er vel ikke forksjellen like stor som før på dette området)

 

Bluecom har også vært særdeles rotet når det gjaldt forrige oppgradering, (dette gjelder også kun Telenor sentraler) Vi ble lovet oppgradering i løpet av sommeren, men oppgraderings tidspunktet ble utsatt to ganger!

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Jeg betaler gjerne litt mer for en litt mindre linje, vis den er/har, stabil, kvalitet, godt routing.

 

Bytt levrandör da vettu, trokke de bryr seg.

5454477[/snapback]

 

Linjene jeg snakker om i dette tilfellet er levert gjennom Telenor sentral, og stabiliteten og kvaliteten er dermed tilnærmet lik Telenor sin.

 

Når det er sagt har det vært lite tull med linja, noe høy ping til tider, men ingenting uvanlig i forhold til Telenor. Men jeg er ganske sikker på at linja mi ikke har bedre ping eller kvalitet enn Telenor sine. (dette kan dog. være tilfellet for dere med Bluecom sentral)

Lenke til kommentar

Jeg sendte også en henvendelse til bluecom om dette. Etter en del om og menn fikk jeg en offisiell uttalelse om hvorfor de ikke ville tilby 6mbit.

 

Svaret jeg fikk var at de brukte heller mer ressurser på å bygge ut egen infrastruktur enn å satse på telenor sitt utstyr. Det var også dyrt å opprette kunder på sentraler der de ikke hadde eget utstyr.

 

Synes forklaringen var noe dårlig, men jeg har når sagt opp abbonementet og venter på nytt fra direct connect :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Svaret jeg fikk var at de brukte heller mer ressurser på å bygge ut egen infrastruktur enn å satse på telenor sitt utstyr. Det var også dyrt å opprette kunder på sentraler der de ikke hadde eget utstyr.

 

Synes forklaringen var noe dårlig, men jeg har når sagt opp abbonementet og venter på nytt fra direct connect :)

5468681[/snapback]

 

Det står jo i betingelsene at de oppgraderer kunder til nåværende hastighet uten tillegg i pris/bindingstid. Dette har de nå gått bort fra og kaller det julekampanje (etter Ventelo kom på banen). :no:

Lenke til kommentar

Dere som klager på egen isp bør virkelig få hodet opp av sanda.. Om dere leser min fine lille tråd om Telenor spm jeg linker til i signatur, så ser dere kanskje at gresset sjelden er grønnere på den andre siden.. Men når det kommer til Telenor og NGT så ER gresset grønnere på den annen side..

 

Du må spørre deg selv, har Bluecom latt kundene være mer eller mindre uten nett i 2 mnd og samtidig latt være å informere om det.. Prøver Bluecom ev. en annen isp å fikse problemene dine på best mulig måte, og sist, men ikke minst, informerer din isp deg om problemene som oppstår..

 

Som nevnt tidligere, jeg ønsker ingen oppgradering om dette skal gå utover linjas stabilitet, så det kan være at Bluecom er så snill at dem ikke oppgraderer fordi dem har kunnskap om drifting av linjer og vet at en oppgradering på nåværende tidspunkt vil skape ustabilitet i ditt område.. Selvsagt det med pris er noe annet og du bør få kompensasjon for dette...

 

Men før du har levd ett år med Telenor og alle problemene dette medfører så tenk før du blir aggressiv, og alltid hold en hyggelig tone med kundeservice, det er bare normale mennesker der som mest sannsynlig ønsker å gjøre en best mulig jobb..

Problemet er hos sjefene, og det er der du bør klage, finn e-mailen og hjemmeaddressen, ev. tlf nr til bossen og start å send klager...

Lenke til kommentar
Dere som klager på egen isp bør virkelig få hodet opp av sanda..  Om dere leser min fine lille tråd om Telenor spm jeg linker til i signatur, så ser dere kanskje at gresset sjelden er grønnere på den andre siden..  Men når det kommer til Telenor og NGT så ER gresset grønnere på den annen side..

 

Du må spørre deg selv, har Bluecom latt kundene være mer eller mindre uten nett i 2 mnd og samtidig latt være å informere om det..  Prøver Bluecom ev. en annen isp å fikse problemene dine på best mulig måte, og sist, men ikke minst, informerer din isp deg om problemene som oppstår..

 

Som nevnt tidligere, jeg ønsker ingen oppgradering om dette skal gå utover linjas stabilitet, så det kan være at Bluecom er så snill at dem ikke oppgraderer fordi dem har kunnskap om drifting av linjer og vet at en oppgradering på nåværende tidspunkt vil skape ustabilitet i ditt område..  Selvsagt det med pris er noe annet og du bør få kompensasjon for dette...

 

Men før du har levd ett år med Telenor og alle problemene dette medfører så tenk før du blir aggressiv, og alltid hold en hyggelig tone med kundeservice, det er bare normale mennesker der som mest sannsynlig ønsker å gjøre en best mulig jobb..

Problemet er hos sjefene, og det er der du bør klage, finn e-mailen og hjemmeaddressen, ev. tlf nr til bossen og start å send klager...

5468914[/snapback]

 

Definitivt ikke bra!

 

Er glad jeg skal slippe alt som har med ADSL å gjøre til sommeren! Da blir det fiber!!

 

Ang. min e-post til Bluecom kundeservice, så har jeg ikke fått noe svar. God kundebehandling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...