Gå til innhold

Feilinfo. om Epox4g4a+ på overklokking.no


Anbefalte innlegg

Tatt fra overklokking.no's test av P4 1.6:

 

"Som jeg nevnte tidligere hadde dette hvodedkortet få/dårlige dividers for CPU:RAM, kun to; 1:1 og 3:4. Når jeg passerte 150MHz FSB ble RAMen satt til 200MHz med 3:4 divideren. Ettersom RAM brikken min kun er sertifisert for 187MHz sier det seg selv at med videre overklokking kom jeg ikke særlig langt. Jeg måtte pent bruke 1:1 divideren på hastigheter over dette."

 

Dette må jo være bull?

 

Bare se på bildet fra linken under: http://www.pcworld.no/dataguiden/images/te...am-bios-600.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-11 18:55, byggeren skrev:

p4b533-v kortet har 4/3 MEN/FSB divider også, det vil si at du kan ha DDR400 med en FSB på 150MHZ.

Sjekk


Vi legger ut et review av dette kortet senere i dag. (Av Asus P4B533-v hovedkortet,
)



Edit: Skrivefeil


_________________

Byggeren





<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-09-11 23:50 ]</font>


 

Asus P4B533-V og Epox 4g4a+ har jo akkurat samme dividere! (?) Ser i allefall sånn ut på pcworld.no

Lenke til kommentar

Tror dere er litt på villspor her.

Det han sier i artikkelen sin er at ram'en hans ikke takler mer en 187 Mhz FSB. Og viss han da kjører 3/4 settingen får han bare kjørt prosessoren på 140 FSB. Viss han da vil klokke noe videre så må han sette divideren på 1:1 for å få kjørt prosessoren på høgere FSB. Da kan han kjøre Prosessor og ram på 187 Mhz, i stedet for Prosessor på 140 og Ram på 187 som vil være tilfelle med 3:4 Divideren.

Lenke til kommentar

"I don't give a shit"

 

Skal sjekke dette selv, når jeg kommer hjem ifra skolen, for jeg fikk mitt Epox 4g4a+ NÅ :wink:

 

Me happy with Absoluttdata.no

 

De sendte samme dag, selv om jeg bestilte sent, slik at det kom idag istedet for imorgen, woopi! ;P

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-12 09:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-12 09:18, Thade skrev:

Tror dere er litt på villspor her.

Det han sier i artikkelen sin er at ram'en hans ikke takler mer en 187 Mhz FSB. Og viss han da kjører 3/4 settingen får han bare kjørt prosessoren på 140 FSB. Viss han da vil klokke noe videre så må han sette divideren på 1:1 for å få kjørt prosessoren på høgere FSB. Da kan han kjøre Prosessor og ram på 187 Mhz, i stedet for Prosessor på 140 og Ram på 187 som vil være tilfelle med 3:4 Divideren.


 

NEI, vi er ikke på villspor, fordi Epox kortet har en 4/5 divider!

 

Uansett, who gives a ***** anymore. Personlig går jeg for ASUS P4B533-V etter å ha lest en fin omtale på slapps.com ! (litt viktig at dere skriver slapps.com med to p'er :grin: )

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt idag.

 

Første jeg legger merke til. Hovedkortet har ikke samme kjøleribben som de i testene jeg har lest. Denne har ikke Epox trykket på seg.

 

Andre jeg legger merke til, denne støtter ikke 333 MHz i DDR uansett hva jeg gjør. Divideren for dette fantes ikke.

 

Tredje saken jeg legger merke til, jeg får C1 feil, som skal være minnet. Minnet er en 512 MB 3200 (400Mhz i DDR = 200 x 2) som skal tåle 266. Denne fungerer i alle mine kompisers maskiner. Men min maskin nekter å ta alle 3 brikkene jeg prøver.

 

Skal sende kortet tilbake, og spørre om de kan sende et nytt med pakketypen "over natten".

 

Tror dere at de sender et nytt med "over natten"?`

 

Men tiden vil vise... tiden vil vise...

(insert spooky sounds here)

MUAHAHAHAHA!

 

Og ja, jeg er litt pist. Dette kortet kostet en del!

 

Men jeg er fortsatt en fornøyd Epox og Absoluttdata.no kunde. Tror at jeg har vært uheldig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-09-11 16:11, skrev DR.Ekka:

Tatt fra overklokking.no's test av P4 1.6:


"Som jeg nevnte tidligere hadde dette hvodedkortet få/dårlige dividers for CPU:RAM, kun to; 1:1 og 3:4. Når jeg passerte 150MHz FSB ble RAMen satt til 200MHz med 3:4 divideren. Ettersom RAM brikken min kun er sertifisert for 187MHz sier det seg selv at med videre overklokking kom jeg ikke særlig langt. Jeg måtte pent bruke 1:1 divideren på hastigheter over dette."


Dette må jo være bull?


Bare se på bildet fra linken under:



 

Sry, litt sent svar på denne...

 

Joda, den divideren er der, men kun når du har en P4 med 533MHz FSB. Jeg vet oxo om en tidlig BIOS med en divider til, men den var så mange andre bugs i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...