Gå til innhold

IE/WinAmp: Streaming av mp3 ved klikk i IE


Anbefalte innlegg

Ønsker å få tilbake funksjonen med at når jeg trykker på en mp3-link i IE så åpnes filen direkte i WinAmp og begynner å streame.

 

Jeg har nettopp avinstallert QuickTime som kapret denne funksjonen og la inn sin egen player som en plugin til IE. (SELV om jeg ikke krysset av at QT skulle spille mp3).

 

Men når jeg nå trykker på en link så får jeg "Sikkerhetsadvarsel" med åpne, lagre og avbryt. Klikker jeg åpne, så åpner den seg riktignok i WinAmp, men hele filen lastes ned i IE først, og så åpnes den i WinAmp.

 

Jeg ville gjerne hatt tilbake slik at mp3-filer åpnes direkte, men dersom dette ikke går så hadde det vært greit at filen ihvertfall begynte å streame i WinAmp når jeg trykket "åpne" i sikkerhetsdialogen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start Winamp, gå til: Options->preferences.

 

Under General preferences finner du noe som heter File Types, marker alle der og ta en omstart så skulle du vel få fikset problemet.

 

Hvis ikke prøv å lagre en snarvei til kilden på skrivebordet, høyreklikk denne og velg åpne i, husk å hake av for alltid åpne i dette programmet. trykk ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...