Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uhm, tror jeg kjøpte skiene for 2 eller 3 sesonger siden...

De grønne/lilla/blå (allt etter hvor sola står) med sånn fjes ting på ja..

Har knekt den stoppe dingsen på ene skia, pluss fått rivd av en god bit under skien helt inn til sålen...

Kurt er kul:D

 

ja voss, eh :(

Er jo anlegg, men vil ikke si kødden som driver det har noen særlige planer om utbedring av anlegget, til jibberenes fordel...

har jo bigjump og rail da...

Endret av Best0
Lenke til kommentar
uhm, tror jeg kjøpte skiene for 2 eller 3 sesonger siden...

De grønne/lilla/blå (allt etter hvor sola står) med sånn fjes ting på ja..

Har knekt den stoppe dingsen på ene skia, pluss fått rivd av en god bit under skien helt inn til sålen...

Kurt er kul:D

 

ja voss, eh  :(

Er jo anlegg, men vil ikke si kødden som driver det har noen særlige planer om utbedring av anlegget, til jibberenes fordel...

har jo bigjump og rail da...

5509012[/snapback]

 

Har aldri vært på Voss..

Anbefaler du og dra dit?

 

Jeg burde egentlig dra å preppe skiene mine på G-sport.

De gjør det for 2-300 kr, skiene blir som nye.

SKiene mine er ganske slitte etter mye railing, ja. :shrug:

Lenke til kommentar

Om jeg annbefaler det, hmm...Ikke enda vertfall litt lite snø...

Heilt greit ski anlegg....kan jo ta en liten titt på http://www.voss-fjellheisar.no/

Men, når vi har mye snø så funker det fint...uhm har ikke vært så mange andre steder lissom...ettersom årskort koster 3600 spenn, så gidder jeg ikke reise andre steder...Men, vi har "slettafjellet" der det sannsyneligvis kommer til og komme opp to bigjump, 8 rails elns...Og noen små hopp...Men frikjøring er også en god ting på Voss...

 

Ja, jeg skal ta skia mine til g-sport når jeg får penger i kassa:P

 

Glida skiene mine i kveld da...

Lenke til kommentar

Kurt er faktisk ein veldig bra film, men snowboardfilmen frå same selskap, Elekrep er faktisk ein del betre.

 

Voss er eit bra anlegg, og ein kan finne på mykje morosamt, so lenge ein ikkje set so altfor høge krav til parken (og heisanlegget). Er dessverre veldig lite snø, som Best0 sa, men alt anna enn Slettafjellet og Horgaletten har opna, og det vert rykta at Slettafjellet skal opne i morgon.

 

Parken vil truleg verte omlag lik som i fjor. Det vil seie tre hopp av ulik storleik og ein del railar. Det er sju railar frå før, og eit par til skal verte kjøpt inn i år (er snakk om wallride og 9-10m lang flatbar).

Lenke til kommentar

Jeg kan konstantere med att slettafjellet er _blir_ åpna i morra!!

Fordi det er åpna:P Åpna faktisk på fredag...

Er masse rariteter inni skauen...Sånn hvis du liker litt frikjøring...Det beste var i fjord, hoppe over ei elv med ca 2,5m gap... :w00t:

 

 

Edit: laste ned elkrep..

Endret av Best0
Lenke til kommentar

For filmer, finner du UTROLIG mye på newschoolers.com. Finnes mange hundre, sikkert tusen forskjellige film klipp der. Blant annet klippet av Morten Flugeim ta 1800 skal ligge der (krever at du registerer deg, det er gratis).

 

Noen som snakka om Dynastar TM, har denne skien selv. Er den mykeste skien jeg har hatt, det er noe av det beste med skien. Den veier heller ikke så mye. Det som ikke er så bra med den skia er holdbarheten, stålkantene midt under skia er borte etter all railinga, dette var etter litt over en halv sesong. Men til hopping var den super, men nå som jeg har prøvd PE synes jeg TM er ganske tynn. Det er ihvertfall slik jeg finner Trouble Maker.

Lenke til kommentar

Jepp, jibber jeg :D Men er ikke noe god...

 

Holder meg på Voss som en god del andre, og kan ikke akkurat skryte av parken jeg heller. Men det som er fett med Voss, er at når det først kommer snø, så kommer det ofte noe helt sykt mye, og det ofte i form av pudder. Men været er som kjent jævlig ustbilt på vestlandet, så snøen forsvinner ofte fort igjen.

 

TJ Schiller:

 

post-60305-1138407108_thumb.jpg

 

EDIT: Har forresten et par K2 Fujative ski (05) med Look P12 Jib bindinger. Er digge i parken, men litt kjipe utenfor...

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Fant en link til filmen av Morten Flugeim ta 1800 på Snowstock.no. Syk spinn. Men, ikke noe newschool akkurat :p. Virkerlig oldschool.

 

Men igjen, utrolig masse filmer på Newschoolers.com (versonen av 1800'en på Newschoolers.com er 65 MiB mindre enn den versonen på Snowstock.no (filmen er kuttet ned og i lavere kvalitet)) .

 

Tviler på at det er mange som slår Morten Flugeim når det gjelder å spinne mye.

Lenke til kommentar
Jeg burde egentlig dra å preppe skiene mine på G-sport.

De gjør det for 2-300 kr, skiene blir som nye.

SKiene mine er ganske slitte etter mye railing, ja. :shrug:

5509038[/snapback]

Ikke gjør det.

Har du railet mye og fucket kantenen komme bare planslipingsmaskinen til å spise de helt opp.

Skal du fikse det ordentlig må du felle inn nye kanter, det koster _litt_ mer.

 

Har du railet med siene en dag er de ubrukelig, skjønner ikke at folk gidder det engang, ihvertfall ikke om du kun har ett par ski.

 

Nye C.R. Lab skia var akkurat like som de gamle, pluss anne logo under, på begge skia.

Stas, elsker de skia. :love:

Lenke til kommentar
Jeg burde egentlig dra å preppe skiene mine på G-sport.

De gjør det for 2-300 kr, skiene blir som nye.

SKiene mine er ganske slitte etter mye railing, ja. :shrug:

5509038[/snapback]

Ikke gjør det.

Har du railet mye og fucket kantenen komme bare planslipingsmaskinen til å spise de helt opp.

Skal du fikse det ordentlig må du felle inn nye kanter, det koster _litt_ mer.

 

Har du railet med siene en dag er de ubrukelig, skjønner ikke at folk gidder det engang, ihvertfall ikke om du kun har ett par ski.

 

Nye C.R. Lab skia var akkurat like som de gamle, pluss anne logo under, på begge skia.

Stas, elsker de skia. :love:

5512799[/snapback]

Den skjønte jeg ikke helt. :dontgetit:

Jeg fikk skiene til jul, og jeg har railet masse.

Betyr det at skiene mine er "ubrukelige" da?

 

Uansett, har du hatt skiene i f.eks et år, kan du ikke forvente at skiene var som nye.

Alt blir slitt hvis det brukes mye over lang tid.

 

Uansett, skiene mine kommer til å ta kvelden sin tid også..

De skia jeg har nå, er bare nybegynnerski, og ikke så dyre.

De er lagd for park og røff bruk, jeg tryner ganske mye pga jeg prøver nye ting hele tiden...

 

Som sagt, det er mine første ski, de kommer til å få mye juling, ja..

Lenke til kommentar
Den skjønte jeg ikke helt. :dontgetit:

Jeg fikk skiene til jul, og jeg har railet masse.

Betyr det at skiene mine er "ubrukelige" da?

5512892[/snapback]

Tja, det er ikke vanskelig å finne ut.

Ta frem en fil som ikke er så grov og prøve å file kantene dine. :)

 

Da det gikk dårlig kan du jo prøve å finne et sted å bakken det er litt hardt og se hvor fort skiene slipper, ubrukelig med ski man ikke kan kjøre på imo.

 

Og ingen ski er laget for 'tøff bruk', er man hardhendt stryker _alle_ ski med.

Lenke til kommentar

Jaja, alle ski blir ødelagt hvis man er for hardhendt.

 

Skifilm.no anbefalte Rossignol scratch skiene (De jeg har) fordi de var solide og tålte mye juling.

Derfor passer de bra som nybegynnerski. :)

 

Det ble faktisk oppfordret til å sage vekk stålkantene på skiene på et skiforum. Fordi da var det enklere å raile. Høres ikke smart ut, men ok.

Lenke til kommentar

Anten railer ein, og gjer ein god f*** i kva som skjer med stålkantane, eller so railer ein ikkje. Ski vert ikkje ubrukelege etter ein dag med railing, men om ein er vane med å ha nyslipte kantar, so vil det sjølvsagt vere litt kjipt å ha slitte kantar.

 

Ski kan fungere fint sjølv om store mykje av kanten har dotte ut, t.d. slik som på dei gamle Pocket Rocketane mine:

post-21406-1138472756_thumb.png

 

I dei markerte områda er det ikkje stålkant...

 

Skia fungerer ikkje so veldig bra på hardt underlag, men det går fint an å køyre på dei, slik eg ser det. Det skal seiast at dei no er erstatta med Public Enemy, og at desse skia er mykje betre å køyre med, men eg vil ikkje påstå at dei er ubrukelege. (Men det er kanskje ikkje du, Zerblat, einig i...)

 

EDIT:

Skifilm.no anbefalte Rossignol scratch skiene (De jeg har) fordi de var solide og tålte mye juling.

Derfor passer de bra som nybegynnerski.

Skifilm.no anbefaler Rossignol-ski fordi dei/Andreas er sponsa av Rossignol. Dei presterer i same avsnitt å seie at Rossignol er den einaste produsenten som lager brukbare ski, alle andre er bortimot håplause (med unnatak av K2 og Armada, som er "brukbare", eller kva det stod). Seier ikkje at Rossignol lager dårlege ski, men at det er ein heilt feil måte å framstille det på.

 

Det ble faktisk oppfordret til å sage vekk stålkantene på skiene på et skiforum. Fordi da var det enklere å raile. Høres ikke smart ut, men ok.
Ikkje sage bort, men slipe ned. Om ein sliper ned kanten litt, er sjansen for å hekte dei fyrste gongane ein bruker skia til railing mykje mindre. PR-skia mine glir bra på railer dei, men om nokon anbefaler andre å sage bort stålkant, so bør dei tenkje seg om ein gong til... Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...