Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir tåpelig å si at skiene blir ubrukelige etter en dag med railing.

 

Jeg har stått kanskje 8-9 ganger i bakken, og da har jeg railet en del.

Skiene mine er fine enda, og stålkantene mine holder enda.

Jeg kjører alltid i park, utenom _en_ gang, da jeg kjørte svartløypen.

 

Stålkantene mine har ikke tatt skade... enda.

Så Zerblat, din mening blir for subjektiv.

Skiene duger selv etter 4 uker med railing. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat
Jeg synes det blir tåpelig å si at skiene blir ubrukelige etter en dag med railing.

 

Stålkantene mine har ikke tatt skade... enda.

Så Zerblat, din mening blir for subjektiv.

Skiene duger selv etter 4 uker med railing. :)

Som eg nemnte i det førre innlegget mitt (har forresten redigert det, og skrive litt meir).

 

Det kjem an på kva synspunkt ein har. Sett frå vårt synspunkt, skader det ikkje med litt dårlege kantar, men om ein er vane med skarpe kantar og godt kantgrep på is, då er det litt annleis.

Lenke til kommentar
Zerblat skrev:
Sitat
Den skjønte jeg ikke helt. :dontgetit:

Jeg fikk skiene til jul, og jeg har railet masse.

Betyr det at skiene mine er "ubrukelige" da?

5512892[/snapback]

Tja, det er ikke vanskelig å finne ut.

Ta frem en fil som ikke er så grov og prøve å file kantene dine. :)

 

Da det gikk dårlig kan du jo prøve å finne et sted å bakken det er litt hardt og se hvor fort skiene slipper, ubrukelig med ski man ikke kan kjøre på imo.

 

Og ingen ski er laget for 'tøff bruk', er man hardhendt stryker _alle_ ski med.

5512910[/snapback]

 

er man hardhent styker alle ski med...Herre, ingen ski tåler kjøring på asfalt.Men de skal jo tåle har bruk, min har fint tålt hard bruk jaffal! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også noen skader på skia, men sklir like bra fordi...

Begynner og få sløve stålkanter det merker jeg når jeg kjører i utforløypa og det kommer is...Har knekt den bremsedingsen på ene bindinga, etter å ha trynt noe forferdelig på en 180, har og en grop inn til sålen pga landing på stein...

Men vil ikke si att skia mine er ødlagte enda, ødlagte er de når jeg ikke kan skli på de lengre...

Dro forresten en japan i dag :)

Lenke til kommentar
skrev:
Jeg har stått kanskje 8-9 ganger i bakken, og da har jeg railet en del.

Skiene mine er fine enda, og stålkantene mine holder enda.

Jeg kjører alltid i park, utenom _en_ gang, da jeg kjørte svartløypen.

 

Stålkantene mine har ikke tatt skade... enda.

Så Zerblat, din mening blir for subjektiv.

Skiene duger selv etter 4 uker med railing. :)

5513001[/snapback]

Tja, er vel kanskje en smule subjektivt. :p

Har noen par med ski jeg har brutalt misbrukt med railing etc. Feelingen i de er helt borte vekk, ustabile, ikke noe grep og horrible å kjøre med. Men det kommer jo såklart an på hvor mye erfaring du har med skikkelig kjøring og hvor god du er sånn sett også vil jeg tro. Mulig jeg bare forventer litt mye. ;)

 

Har selv klart å rive av kantere på flere par ski etter en dag, dog skal det sies at det var pga. en ujevn rail.

Best0 skrev:
er man hardhent styker alle ski med...Herre, ingen ski tåler kjøring på asfalt.Men de skal jo tåle har bruk, min har fint tålt hard bruk jaffal! :yes:

5513406[/snapback]

Hva er hard bruk? :)

Ski knekker lettere enn en tror, selv uten å raile på betong eller kjøre på asfalt.

 

skrev:
Men det må man jo forvente seg hvis man kjører twintip.

5513424[/snapback]

Hvorfor?

 

Jeg tror forresten rails er skiprodusentenes drøm. :)

Lenke til kommentar

Wow, det ser faktisk ganske gøy ut :p

 

I vinter har jeg lekt meg litt med stompeski jeg fant i boden. De sklir dårlig, men jeg får det til. :!:

 

ZeroMac, kan du ikke poste bilder av deg selv? ;)

Lenke til kommentar
Wow, det ser faktisk ganske gøy ut :p

 

I vinter har jeg lekt meg litt med stompeski jeg fant i boden. De sklir dårlig, men jeg får det til. :!:

 

ZeroMac, kan du ikke poste bilder av deg selv? ;)

5513702[/snapback]

 

Skulle gjerne postet noen bilder av meg, men nå har det seg sånn at jeg er på min brors data, pga har virus på min.

 

Skal fikse dataen min senere, har ikke hatt tid.

Kommer muligens bilder av meg, men eneste kameraet jeg har er mobilen. (K750i) Kameraet til filmmannen i teamet vårt, er stjålet. Ble stjålet på Snowshow i Tryvann for 2 uker siden.

 

BTW, stompeski er gøy! Gøy å lage et huge hopp og så hoppe på det med stompeski. :!:

Lenke til kommentar
Skulle gjerne postet noen bilder av meg, men nå har det seg sånn at jeg er på min brors data, pga har virus på min.

 

Skal fikse dataen min senere, har ikke hatt tid.

Kommer muligens bilder av meg, men eneste kameraet jeg har er mobilen. (K750i) Kameraet til filmmannen i teamet vårt, er stjålet. Ble stjålet på Snowshow i Tryvann for 2 uker siden.

 

BTW, stompeski er gøy! Gøy å lage et huge hopp og så hoppe på det med stompeski. :!:

5513816[/snapback]

 

Ser fram til bilder :D

 

Jeg er ikke så flink til å hoppe, men liker å falle :fun:

Lenke til kommentar
Hvis du lager et stort med laang gap, og så legger du masse, masse puddersnø i landingen. Så tar du stooor fart og lander i den myke snøen. :love:

5513952[/snapback]

 

Hm... Er få aktuelle akebakker til det her i strøket.. =/ Få folk også. Må jo bli sur for at bror skal bli med ut og ake.

Lenke til kommentar
Heldigvis er vi en gjeng på 5 stk som elsker å jibbe her i nabolaget.

Derfor blir det aldri alene-kvelder i bakken nei. :yes:

5513978[/snapback]

 

Aww.. *misunne*

 

Gir det forresten bedre balanse med staver? :p Jeg må veive med armene for å ikke falle.

Lenke til kommentar

incanus:

Mine Dynastar TM ser nesten akkurat ut som dine PR, hvis jeg ikke har enda mindre stålkanter. Rett under bindingen finnes det nesten ikke stålkant på noen av skiene. Ettersom jeg bare kjører park, har jeg ikke merker mye til at jeg manglet stålkant, utenom at det glir bedre på rail.

 

... the Public Enemy features new ABS sidewalls and 2.5mm wider steel edge for added durability for that midtown subway handrail you've been dying to slide.

Public Enemy har nå ihvertfall rykte på seg for å tåle mye railing og hardt bruk.

 

Angående staver; jeg har kjørt med halv stav en stund (brekt), og litt uten staver i det hele tatt. For noen dager sia fikk jeg skjøta staven og jeg merker at stavene gjør mye med balansen når man er i lufta (ellers og men spesielt i lufta). Men med stompeski foretrekker jeg å kjøre uten staver, siden man som regel i hopper på de største hoppene med slik ski :p (man har ikke slikt behov for balanse da synes jeg).

 

Zeromac

Når du sier at det ser mest proft ut å lande fakie, mener du da at du synes vanlig 540 ser proffere ut enn en switch 540? Forsto ikke helt hvordan du mente.

 

Under er det to bilder som er av meg som er tatt idag (første bilde er 180 og det andre bilde er 360).

post-72075-1138486313_thumb.jpg

post-72075-1138486369_thumb.jpg

Endret av jibbelars
Lenke til kommentar
Man burde vel forvente seg å få skia sine slitte etter en sesong med "proff" kjøring/railing.

 

Prøv å forstå litt Zerblat!

5513657[/snapback]

Hehe, proff faktisk. Da har man jo ikke stort å bekymre seg over. :)

 

Poenget mitt er bare at man ikke MÅ tøyse med rails.

 

Og etter 17 år med slalomski på beina, twintip siden '98 tror jeg at jeg forstår litt. ;)

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare at man ikke MÅ tøyse med rails.
Nei, det er ein prioriteringssak. Har aldri vore so veldig opptatt av gode kantar, men eg kan forstå at det er kjekt å køyre med. (Fekk ein liten smakebit dei fyrste dagane på PEane. Etter lang tid utan kantar (bokstaveleg talt) var det plutseleg ikkje noko problem å svinge på isen i Bavallen...)

 

Og etter 17 år med slalomski på beina, twintip siden '98 tror jeg at jeg forstår litt. ;)
Drive på lenge du (med både alpint og freestyle). Sjølv er eg inne i min sjette sesong på twintip, etter eit par år på snowblades (var kjekt då, men ville aldri brukt det no...), og nokre år på slalomski. Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...