Gå til innhold

Kabel spørsmål ('360)

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal om ikke lenge kjøpe HD-kabel til min lille elskling, men jeg bare lurte på hvilken? Jeg har hørt at "VGA kabelen" er den beste. Men her er spørsmålet: På denne siden er det fire kabler, er det bare "Xbox 360 Cable VGA HD /X360" som har HD-støtte? Hva med de andre digitale kablene, har ikke de HD?

Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)
Denne kabelen vil vel gi best bilde? Endret av Slettet-p4PIYwb6
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

:!: Bommet litt på tastaturet når jeg skulle kopiere linken der, så det jeg hadde kopiert før der igjen ble vist med. Er fikset på nå.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Huff og huff, så mye rot det ble her da. Her er hvertfall den riktige linken. Tror det er den beste kabelen hvis tv'n din har komponentinngang.

Skrevet

=Øyvind=, den kabelen ser mistenkelig ut som Joytech sin.

FOLKENS! Joytech sine kabler duger ikke til High Definition grafikk.

De er grei i advanced scart, men skal en kjøre HD-grafikk er hverken VGA eller komponentkabelen til joytech bra nok. Den gir ghosting i bildet.

Spander på dere originale MS sine komponent og VGA-kabler. De holde i alle fall mål.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Så ikke så nøye så trodde det var MS sine kabler det der, MS er bedre enn Joytech ja.

Skrevet (endret)
Jeg skal om ikke lenge kjøpe HD-kabel til min lille elskling, men jeg bare lurte på hvilken? Jeg har hørt at "VGA kabelen" er den beste. Men her er spørsmålet: På denne siden er det fire kabler, er det bare "Xbox 360 Cable VGA HD /X360" som har HD-støtte? Hva med de andre digitale kablene, har ikke de HD?

Håper på svar!  :)

5448595[/snapback]

Hvis du skal koble til PC-monitor så gir det seg vel at du kjøper en VGA kabel. Men skal du koble 360'n din til en HDTV ville jeg kanskje vurdert en komponent kabel. Og da er vel denne - Microsofts komponent kabel den greieste. Har lest litt innlegg på forum rundt om som sier at Joytech sin variant av denne ikke helt holder mål, men har ikke prøvd den selv. Microsoft sin som jeg linker til her er forøvrig den samme som medfølger i premium versjonen av 360 og jeg er strålende fornøyd med den kabelen.

Har lest noen innlegg fra folk som har både VGA og komponent liggende og lest at VGA løsningen ga litt blassere farger på TV'n deres. Men det kan jo være forskjellig fra HDTV til HDTV også for alt jeg veit.

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Skrevet (endret)

det er veldig bra og billige kabler på play.com

de koster under 200kr og sender gratis til norge så ingen tollproblemer..

jeg bestilte meg kabel med optisk lyd på onsdag og den kom i går...

dette er joytech kabler da... har ikke testa min enda.. jeg har ikke HD tv

Endret av trso
Skrevet

Men IKKE kjøp Joytech til HD-visning.

Greit nok med Scarten til joytech, men ikke Joytech til HD.

Jeg bestilte VGA-kabelen fra komplett, og selv om datoen stod langt fram i tid, havnet den i postkassen etter ca 14 dager.

Skrevet

For å være sikker på at du får det beste bildet, venter du til DVI kabelen kommer på markedet (I løpet av februar iflg EB Games). Detter forutsetter seff at du har en DVI inng på din HDTV.

Min Thompson plasma TV gir et mye bedre bilde ved bruk av komponent kabel i forhold til VGA. VGA bildet "mister" mye farge og kontrast. Dette kan selvfølgelig være bildeprosessoren i TVen sin skyld, men har sett andre få samme resultat med andre skjermer.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

DVI sier du, kommer det ut en HDMI kabel også eller? Vil det bli noe bedre i forhold komponent?

Skrevet

DVI og HDMI sender det eksakt samme bildesignalet, men HDMI fører også lydsignal og div. datasignaler (Innholdsbeskyttelse og sånt crap som ingen ønsker uansett, også kalt HDCP).

Jeg tør påstå at DVI signalet vil gi et bedre bilde enn komponent. Jeg kan gi deg en fyldig avhandling med frekvensområder, signalstøy og andre ord og uttrykk du sikkert har stor interresse av om du ønsker.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Ja, vet at DVI og HDMI er det samme, så hvis det kommer en DVI kabel, da blir det også en for HDMI kontakter?

DVI er nok bedre enn komponent på papiret ja, men bryr meg ikke så mye om det egentlig, lurte bare på om det ble merkbart bedre. :]

Skrevet

Regner med at det kommer både en ren DVI kabel og en HDMI.

Man kommer nok til å merke forskjell i bildeskarphet (overhodet ingen sammenblanding av farger) og selve fargedybden. Jeg tror du skal være ganske så kresen for å oppdage forskjellen på DVI- og komponentsignal midt i en heftig gamesession, og at 99,5% av X360 brukere ikke får noe fornuftig ut av investeringen. Det kommer også an på LCD eller Plasma panelet du bruker, og kvaliteten på innganger osv.

Skrevet

Hmm...Hvis det er forskjell på DVI/HDMI, så er det vel bare å vente da! :) Men hvis HDMI også sender lydsignaler, betyr det at man ikke har separate lydkabler til å koble til skikkelig anlegg O.L?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...