Gå til innhold

Ny kjøler på 9600xt

Complexity

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

skjermkort vifta mi bråker noe sinnsykt..

har prøvd å stoppe den og da er pc'en heeelt stille..Så jeg tror den er begynt å bli ødelagt..

spørsmålet er da om noen vet om den billigste løsningen for å få vekk bråket?

er ikke intresert i å bruke masse penger på ett skjermkort som ikke er verdt noe som helst. men vil se på løsninger å kansje få bytta ut kjøleren\vifta..

Noen som har noen forslag?

mvh Complexity

edit: skjermkort: Ati Radeon Atlantis 9600XT

Endret av complexity
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Billigste løsning: Finn en gammel kjøleribbe og lim den på med termisk lim.  Tilsett vifte etter behov.

5446442[/snapback]

har tenkt på det ja... men vet jo ikke hvor bra det blir..

kjipt at det ikke er sånn varmestyring på den vifta slik at den slipper å spinne på fult hele tiden :mad:

Endret av complexity
Skrevet

Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben :p

Det burde være billig og gi ok kjøling.

Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten ;)

Skrevet
Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben :p

5447663[/snapback]

Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet.

Skrevet

5447663[/snapback]

Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet.

5448226[/snapback]

den er bygd inn i en elendig kjøleribbe ja ;

men må få si at skjermkortet overlevde 2 dager med viften av. Glemte å sette i pluggen etter jeg hadde fjærna støv, og tok 2 dager å oppdage det :p

men lever enda..

btw: nå nettop streika viftestyringa mi :cry: så nå bråker alle viftene i pc'en :p

Skrevet

nå som viftestyringa er ødelagt har jeg bare 80mm som bråker sykt.. men det jeg lurer på er om det er nokk for meg å bare koble ut den viften.. eller om jeg må ta den ut, fordi jeg må nokk ødelegge den for å få den ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...