Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ble oppringt av PC World hvor en får med wlan rout


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, jo flere blader jeg får før jeg får beskjed, jo mer taper jo de på det. Er tross alt ikke jeg som bryter min del av avtalen...

5568099[/snapback]

Fikk også min regning her om dagen sto faktisk router der også, øyna et lite håp men fikk telefon fra pcworld i dag der de forklarte saken og tilbydde meg dobbelt så mange blader eller oppsigelse..

 

Dere kan jo gjette hva valget falt på :evil:

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg det var mye sutring her.

 

Tenk litt nøyere igjennom saken og prøv å se dette fra et annet ståsted. F.eks IDG sitt. De har vært godtroende i handlingsøyeblikket med router-leverandører. Man kan ikke forvente at IDG skal ha (f.eks) 2000 routere liggende på lager. Ting gikk ikke etter planen og IDG klarte ikke å levere.

 

Hva kan du som som kunde gjøre? jo, du kan takke nei til tilbudet siden di ikke klarer å levere router, eller du kan takke ja til et glimrende tilbud på 2 års abo.

 

Hva pokker kan man forvente med å betale 900-1200kr nå om dagene?

 

Er klart man føler seg snytt siden dette var et UTROLIG bra tilbud, men på en annen side er nok dette like greit for IDG for dere hadde nok meldt dere inn for å få routeren, for så og si opp bladet etter et år, og den konklusjonen kommer jeg med siden det virker som om ingen av dere gidder å betale 800-1200kr for TO års abo

 

.

Lenke til kommentar
Er klart man føler seg snytt siden dette var et UTROLIG bra tilbud, men på en annen side er nok dette like greit for IDG for dere hadde nok  meldt dere inn for å få routeren, for så og si opp bladet etter et år, og den konklusjonen kommer jeg med siden det virker som om ingen av dere  gidder å betale 800-1200kr for TO års abo.

5570598[/snapback]

Sant nok! Jeg abonnerer på PCWorld, Digital World og Computerworld fra IDG. Det er ikke til å komme fra at dette er noen veldig bra blader/aviser. Jeg hadde helt klart slått til på tilbudet om 2 års abn. til 895 om jeg hadde hatt muligheten! PCWorld er vel det best it bladet her i landet?! Til tross for at jeg er litt lei av artikler om skrivere m/nettverk for storbedrifter. Veldig uinteressant.. :)

Lenke til kommentar

Vel jeg kunne gjerne takket ja til to års abn på Pcworld til 895Kr jeg da, men hun der milanex kjerringa som svarer på vegne av pcworld som bestemte at jeg ikke fikk det og dermed sa opp mitt abn...

 

Vel vel slik går det når man absolutt skal outsource det ene etter det andre, vinninga går som regel opp i spinninga....

Lenke til kommentar
Vel jeg kunne gjerne takket ja til to års abn på Pcworld til 895Kr jeg da, men hun der milanex kjerringa som svarer på vegne av pcworld som bestemte at jeg ikke fikk det og dermed sa opp mitt abn...

 

Vel vel slik går det når man absolutt skal outsource det ene etter det andre, vinninga går som regel opp i spinninga....

5572567[/snapback]

 

Huff her var de mye sutring og mange som ikke har peiling på hva som omfattes i kjøps loven.

 

Når en selger ringer for å selge et produkt til deg så er det de produktet han lover å selge deg. så lenge han kan levere produktet som i dette tilfelle er et blad, så er det ikke brudd på noen avtaler i det hele tatt for det er de tilbyder.. Hadde idg ikke kunne levert produktet(bladet) ja da kan du heve kjøpet eller få en tilsvarende vare..

 

Routeren derimot er en ekstratjeneste til de som kjøper bladet og det følger med gratis. Dermed har de ikke plikt til å levere det siden det er en medgift. also en vare du ikke betaler for da du betaler for abb. Men kjøper får da tilbud om å heve avtalene siden de ikke kan levere routeren. Evt så blir de tilbud et bedre tilbud en det de fikk i utgangspunktet.. 2års abb er et bedre tilbud en 1 års abb. Routeren er med gratis og derfor har ikke den noen direkte verdi i tilbudet..

 

Men selvsagt er det en del folk her som skal prøve alt de kan for å få ut en gratis router og prøve å tjene på en feil som levrandøren ikke kan bli tapslidende for. Da de er en ekstern levrandør som leverer en gratis vare.

 

Ansvarlig redaktør har gitt en god unnskyldning for situasjonen og den er faktisk mer en godt nok. Og for folk som absolutt skal ha alt gratis i livet, få dere en jobb og så kjøper dere selv en slik router for pengene du har tjent..

 

RScue

Lenke til kommentar

 

Huff her var de mye sutring og mange som ikke har peiling på hva som omfattes i kjøps loven.

 

Når en selger ringer for å selge et produkt til deg så er det de produktet han lover å selge deg. så lenge han kan levere produktet som i dette tilfelle er et blad, så er det ikke brudd på noen avtaler i det hele tatt for det er de tilbyder.. Hadde idg ikke kunne levert produktet(bladet) ja da kan du heve kjøpet eller få en tilsvarende vare..

 

Ansvarlig redaktør har gitt en god unnskyldning for situasjonen og den er faktisk mer en godt nok. Og for folk som absolutt skal ha alt gratis i livet, få dere en jobb og så kjøper dere selv en slik router for pengene du har tjent..

 

RScue

5572712[/snapback]

 

 

Vel her er det flere som er ute å kjøre.

 

"kjøps loven" som du skriver har ikke noe med dette å gjøre, jeg forholder meg til forbrukerkjøpsloven (lov om forbrukerkjøp). I samtalen ble jeg tilbud både ruter og blad. Det ble heller ikke nevnt noe om at dette var et samarbeid med JustIP,og at intensjonen var at de skulle kontakte kundene i ettertid og tilby iptelefoni. Noe jeg faktisk aldri har samtykket til (og jeg synes er vel så snuskete) Jeg forholder meg til det faktum at jeg av IDG har blitt lovet en fritz!box,og da forventer jeg faktisk å få dette.

 

 

At Kurt Lekanger har kommet med en unnskyldning her,utelukker ikke det faktum at jeg fortsatt ikke har hørt noe fra de. Og at de i følge postingene her viste om dette en god del dager før de faktisk sendte ut faktura som jeg har betalt. IDG har med dette vist at de har mye å jobbe med på markedsføringssiden, og ikke minst kundeservice.

 

At du velger å rakke ned på folk som faktisk ønsker å få sine avtaler oppfyldt for stå for din regning. Tror mange med meg faktisk har arbeid, så bruk heller tiden din på å sette deg inn i ting du har bruk for.

Lenke til kommentar

Huff her var de mye sutring og mange som ikke har peiling på hva som omfattes i kjøps loven.

 

Når en selger ringer for å selge et produkt til deg så er det de produktet han lover å selge deg. så lenge han kan levere produktet som i dette tilfelle er et blad, så er det ikke brudd på noen avtaler i det hele tatt for det er de tilbyder.. Hadde idg ikke kunne levert produktet(bladet) ja da kan du heve kjøpet eller få en tilsvarende vare..

 

Routeren derimot er en ekstratjeneste til de som kjøper bladet og det følger med gratis. Dermed har de ikke plikt til å levere det siden det er en medgift. also en vare du ikke betaler for da du betaler for abb. Men kjøper får da tilbud om å heve avtalene siden de ikke kan levere routeren. Evt så blir de tilbud et bedre tilbud en det de fikk i utgangspunktet..  2års abb er et bedre tilbud en 1 års abb. Routeren er med gratis og derfor har ikke den noen direkte verdi i tilbudet..

 

Men selvsagt er det en del folk her som skal prøve alt de kan for å få ut en gratis router og prøve å tjene på en feil som levrandøren ikke kan bli tapslidende for. Da de er en ekstern levrandør som leverer en gratis vare.

 

Ansvarlig redaktør har gitt en god unnskyldning for situasjonen og den er faktisk mer en godt nok. Og for folk som absolutt skal ha alt gratis i livet, få dere en jobb og så kjøper dere selv en slik router for pengene du har tjent..

 

RScue

5572712[/snapback]

 

Heisann RScue,

 

Det ville være fint om du kunne komme med noen videre henvisninger som underbygger argumentene dine.

Da dette som du her skriver er helt nytt for meg, så er det meget interessant å få det presisert ytterligere!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Huff her var de mye sutring og mange som ikke har peiling på hva som omfattes i kjøps loven.

 

Når en selger ringer for å selge et produkt til deg så er det de produktet han lover å selge deg. så lenge han kan levere produktet som i dette tilfelle er et blad, så er det ikke brudd på noen avtaler i det hele tatt for det er de tilbyder.. Hadde idg ikke kunne levert produktet(bladet) ja da kan du heve kjøpet eller få en tilsvarende vare..

 

Routeren derimot er en ekstratjeneste til de som kjøper bladet og det følger med gratis. Dermed har de ikke plikt til å levere det siden det er en medgift. also en vare du ikke betaler for da du betaler for abb. Men kjøper får da tilbud om å heve avtalene siden de ikke kan levere routeren. Evt så blir de tilbud et bedre tilbud en det de fikk i utgangspunktet..  2års abb er et bedre tilbud en 1 års abb. Routeren er med gratis og derfor har ikke den noen direkte verdi i tilbudet..

 

Men selvsagt er det en del folk her som skal prøve alt de kan for å få ut en gratis router og prøve å tjene på en feil som levrandøren ikke kan bli tapslidende for. Da de er en ekstern levrandør som leverer en gratis vare.

 

Ansvarlig redaktør har gitt en god unnskyldning for situasjonen og den er faktisk mer en godt nok. Og for folk som absolutt skal ha alt gratis i livet, få dere en jobb og så kjøper dere selv en slik router for pengene du har tjent..

 

RScue

5572712[/snapback]

 

Heisann RScue,

 

Det ville være fint om du kunne komme med noen videre henvisninger som underbygger argumentene dine.

Da dette som du her skriver er helt nytt for meg, så er det meget interessant å få det presisert ytterligere!

 

Mvh

5581509[/snapback]

 

 

*RScue; Jeg ser du har vært online inntil flere ganger de siste dagene, og jeg venter forsatt på et svar. Som sagt var det du skrev nytt for meg så hadde vært fint å få det mer utdypet!

 

*edit: så hissig på en sen lørdagskveld :whistle:

Endret av js79
Lenke til kommentar
En kompis av meg fikk først regningen i dag, og fortsatt står ruteren oppført på regnigen. Er ikke dette litt rart om de ikke kan levere den?

5600923[/snapback]

Sto dette på min også som jeg fikk for litt over 1 uke siden. Det var vist IKKE router med selv om det sto på faktura iflg Pcworld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk først regning der ruter var oppført, men i påvente av telefon unnlot jeg å betale denne. Men har ikke fått noen telefon, men derimot en purring på regningen, der ruteren fortsatt er oppført.

 

Kan vanskelig forstå dette på noen annen måte en att jeg får denne ruteren!

5658213[/snapback]

 

står det samme på min purring og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...