Gå til innhold

Nokia 3230 på Elkjøp med Tele2 Scratch


Anbefalte innlegg

Jeg leste i Elkjøpavisen i dag at de selger Nokia 3230 med Tele2 Scratch for 699 kr. Abonnementsprisen er 5 kr i måneden og det gjelder for bare en måned. Etableringsprisen er 199 kr og den er låst til Tele2 i 12 måneder. Dermed blir totalprisen 903 kr, og det anser jeg som veldig billig.

Dermed er spørsmålene mine som følger:

Når man har betalt månedsprisen på 5 kr, hva gjør man etter det da? Kan man kjøpe kontantkort eller noe sånn, eller må man forlenge abonnementet? Kan jeg beholde det gamle nummeret mitt?

Ellers er det noen andre som har noen innvendinger på denne telefonen?

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fant avis hjemme hos meg heldigvis.. må kjøpe, har ikke mobil, har ikke hatt det siden november.. fyfaen! ny rekord ^^

5439324[/snapback]

 

Ja, de selger den også på Buskerud Storsenter, der jeg har planer å dra til.

 

Men det stod som sagt som jeg skrev, og at man kan ha bare en mnd. abonnementstid. Men hvis jeg f. eks. har telenor kontant fra før, kan jeg da bytte til Tele2 og beholde det gamle nummeret mitt? Og det med Tele2 Champion, hvordan fungerer det? :hmm:

Lenke til kommentar
tja, tror det skulle funke.. For det er telenor som sponser hver butikk på en måte.. Ved å gi rabatt på telefonen.. MEN man MÅ ha telenor f.eks i 12 mnd..

5441349[/snapback]

 

Ehhm... For det første så er det her snakk om Tele2, ikke Telenor. For det andre tror jeg nok de fleste her er klar over at operatørene subsidierer hvert salg der abonnement med binding inngår.

 

Mitt spørsmål var rettet mot lovligheten i å binde abonnementet i 1 mnd og telefonen i 12.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
tja, tror det skulle funke.. For det er telenor som sponser hver butikk på en måte.. Ved å gi rabatt på telefonen.. MEN man MÅ ha telenor f.eks i 12 mnd..

5441349[/snapback]

 

Ehhm... For det første så er det her snakk om Tele2, ikke Telenor. For det andre tror jeg nok de fleste her er klar over at operatørene subsidierer hvert salg der abonnement med binding inngår.

 

Mitt spørsmål var rettet mot lovligheten i å binde abonnementet i 1 mnd og telefonen i 12.

 

-snubbel

5441549[/snapback]

Er da ingenting i veien med å selge en telefon som er operatørlåst når dette opplyses i reklamen. Dette er hverken villedende eller urimelig etter min mening, men, det er jo bare min mening.

 

Dette har uansett vært annonsert før av elkjøp - og forbrukerombudet har ikke reagert. :)

 

For ordens skyld, jeg jobber i elkjøp som selger. Så vet dere det :).

Lenke til kommentar

Er da ingenting i veien med å selge en telefon som er operatørlåst når dette opplyses i reklamen. Dette er hverken villedende eller urimelig etter min mening, men, det er jo bare min mening.

 

Dette har uansett vært annonsert før av elkjøp - og forbrukerombudet har ikke reagert. :)

 

For ordens skyld, jeg jobber i elkjøp som selger. Så vet dere det :).

5441888[/snapback]

 

Ok, da vet jeg det :-) Synes det er litt rart at det ikke er samme binding på abonnement som på telefon, men det er sikkert lov. Inntil videre... ;-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
tja, tror det skulle funke.. For det er telenor som sponser hver butikk på en måte.. Ved å gi rabatt på telefonen.. MEN man MÅ ha telenor f.eks i 12 mnd..

5441349[/snapback]

 

Ehhm... For det første så er det her snakk om Tele2, ikke Telenor. For det andre tror jeg nok de fleste her er klar over at operatørene subsidierer hvert salg der abonnement med binding inngår.

 

Mitt spørsmål var rettet mot lovligheten i å binde abonnementet i 1 mnd og telefonen i 12.

 

-snubbel

5441549[/snapback]

 

 

sorry da, håper du skjønnte pointet!!

 

men, tele2 håper da på at folk kjøper et NYTT abb av de med 12 mnd binding etterpå..og det tjener de på!

 

edit: tenker ikke over hvilken teleoperatør jeg nevner x]]

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

sorry da, håper du skjønnte pointet!!

 

men, telenor håper da på at folk kjøper et NYTT abb av de med 12 mnd binding etterpå..og det tjener de på!

5442952[/snapback]

 

 

Igjen, det er i denne sammenhengen snakk om Tele2, ikke Telenor.

 

Hvis bindingstiden kun er 1 måned er det jo overhodet ingen grunn til at en kunde skal kjøpe et abonnement med 12 mnd binding etter at denne ene måneden er gått. Da kjøper man jo heller et abonnement UTEN binding.

 

Operatørene tjener mer på de som har abonnement uten binding enn på de som har abonnement med binding. Når noen kjøper et abonnement med binding er dette som regel med en telefon som operatøren har subsidiert. De beste kundene for Tele2, Telenor, osv er de som fortsetter å bruke abonnementet sitt etter at bindingen har gått ut - uten å videreføre/sette ny binding.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål var rettet mot lovligheten i å binde abonnementet i 1 mnd og telefonen i 12.

Jeg tror ikke dette er noe ulovlig. Andre veien selges jo ulåste telefoner med bindingstid på 12 mnd og telefoner som er låste i 12 mnd kan selges med 18 eller 24 mnd binding. Scratch er gir jo ikke de helt store garanterte inntektene uansett. Men jeg også syns det er litt rart... De prisbevisste går nok over til Champion etter 1 mnd.

Lenke til kommentar

Evt kan man vel la den første mnd gå, og deretter låse opp telefonen hos f.eks unlock.no, og bruke hvilken teleoperatør man vil de resterende 11 månedene, men fortsatt betale 5 kr. mnd til tele2 til bindingstiden utløper?

 

Blir jo uansett en veldig billig telefon, om man ser bort fra stresset med å betale en femmer i måneden...

Endret av Fenwick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...