corge Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hvordan slår jeg av (disable) SMP support (multiprosessor) i Windows XP Professional? Jeg har en AMD x2 3800+, denne er dual-core, jeg vil kun bruke den ene prosessoren, hvordan gjør jeg dette? Grunnen til at jeg vil kun bruke den ene prosessoren er at ellers virker ikke en bilsimulator som heter GTR.
corge Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Takk, men har sjekket det, finner ikke noe.
corge Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Dette kan gjøres midlertidig med å velge prosessen i "task manager" og så gå inn på et valg som heter "Affinity", her kan en velge hvor mange prosessorer prosessen får lov å benytte seg av. Etter jeg gjorde dette fungerer GTR helt perfekt. Alle som har multiprosessorsystemer eller prosessorer med multicore kan sikkert fikse problemet sitt på denne måten - har sett flere som hadde samme problem som jeg hadde med multicore og ikke hadde funnet noen løsning. Dette er dog en dårlig løsning siden jeg må først starte spillet, gå ut av spillet, sette "affinity" og gå inn igjen i spillet - hver gang programmet startes. Det ser dessverre ut til at det ikke er mulig (for en utrolig overraskelse....) å gjøre dette permanent, hverken å slå av prosessoren helt (slå av SMP-funksjonalitet) eller sette "affinity"-level til en shortcut slik at den alltid starter med samme affinity. Noen som vet mer om dette? Hadde bare GTR fungert i GNU/Linux...
Dr3as Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Finnes en post om åssen du kan gjøre dette på forumet.. søk så finner du nok.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491003&hl= fant den for deg jeg Endret 14. januar 2006 av Dr3as
corge Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Takk for svar. Fant en annen måte å gjøre det på også som var veldig enkel. Ved å legge til "/ONECPU" i boot.ini bruker Windows bare én CPU. Da jeg kun bruker Windows til GTR og ingenting annet (multiboot i med GNU/Linux) fungerer dette bra for meg.
JohndoeMAKT Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 En annen måte å gjøre det på er å gå til device manager (devmgmt.msc), utvide "Computer" og velge "Update driver" på "ACPI Multiprocessor PC" og installere driveren for "ACPI Uniprosessor PC" og så restarte maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå