asad Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hvilke klasser har dere spilt/hatt det mest morsomt med? Tror jeg spilte en warrior forrige gang. SKal runde spillet igjen, men, nå som jeg har spilt wow en del, er jeg blitt fiksert på det med å velge "riktig" klasse. Gikk rimelig greit første gang jeg spilte, men denne gangen har jeg sitti og laget forskjellige oppsett i 4 timer ( og har ennå ikke begynnt å spille ). Vurderer sterkt en rogue. Noen meninger her, eller gjelder det "velg hva du har mest lyst på/alle klasser er gode " i dette tilfelle? edit: uffameg, mente selfølgelig NwN Endret 13. januar 2006 av asad
asad Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 NWN2? Har det kommet??! 5430530[/snapback] sorry, jeg skrev feil, litt seint nå^^
KayAU Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Eg spelte trollmann, speler alltid trollmann. Og alltid neutral good, dersom eg får velge. Det er to grunnar til det: * Det er den klassa eg føler passar best til min eigen personlegdom, det er jo eit rollespel det her . Ein trollmann ("wizard", altso) vinn fram på grunn av planlegging, kunnskapar og intelligens, heller enn rå styrke. Han er òg mindre avhengig av utstyr. Ta ifrå ein krigar sverdet og rustninga, og han har eit problem. Ta i frå ein trollmann staven og kappa, og du kjem til å få eit problem. * Ein trollmann har eit fantastisk arsenal med forskjellige spells, særleg i NWN. Det gjer det mogleg å angripe problem på forskjellige måtar, når den direkte måten ikkje funkar. T.d. hugsar eg frå mi forrige komplette gjennomspeling, for nokre år sidan, når eg var nede i eit gravkammer og vart angripen av tre svevande sverd, som var både litt for sterke, litt for raske, og litt for nærme døra eg kom inn igjennom. Eg måtte ha ein del forsøk, men til slutt lukkast eg i ein strategi, der eg brukte magi for å mørklegge heile rommet, og dermed gjer det vanskelegare å treffe med våpen (store ildkuler har det med å svi bra sjølv om ein ikkje treff direkte. Sjølv synest eg trollmenn nesten alltid er tøffast. Det kan vere litt vanskelegare å spele, særleg i byrjinga, men når dei kjem opp i høgare nivå, er det ingenting som slår dei. Kay
Nord-Skandinav Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg for min del brukte fighter som nybegynner, men tok en sorcerer på begge exp. På HoTU fortsatte jeg med epic Red Dragon Diciple. Dette gjorde jeg for å bli immun for ild, og i tillegg få bedre armor, senere for den utrolig råe epic spell`n Etter NWN har jeg alltid brukt Sorcerer på RPG, nettopp fordi man blir så kraftfull etterhvert som man stiger i grad. Jeg bruker å være chaotic evil, ikke fordi det gjenspeiler min personlighet, men fordi jeg er så utrolig snill i virkeligheta! Rollespill for meg er å spille en annen rolle enn deg selv.
themanfrom Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 jeg bruker rouge nå , funker fett! Men, jeg trenger en ftp til saved gamesa mine, de er ca 35mb.. noen som vil ofre litt ftp til meg?
asad Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Jeg for min del brukte fighter som nybegynner, men tok en sorcerer på begge exp.På HoTU fortsatte jeg med epic Red Dragon Diciple. Dette gjorde jeg for å bli immun for ild, og i tillegg få bedre armor, senere for den utrolig råe epic spell`n Etter NWN har jeg alltid brukt Sorcerer på RPG, nettopp fordi man blir så kraftfull etterhvert som man stiger i grad. Jeg bruker å være chaotic evil, ikke fordi det gjenspeiler min personlighet, men fordi jeg er så utrolig snill i virkeligheta! Rollespill for meg er å spille en annen rolle enn deg selv. 5437320[/snapback] Hvordan er det med spells egentlig, må man kjøpe spells hele tiden, eller finnes det noe gothic-liknende runes som man kan bruke om igjen?
Nord-Skandinav Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg for min del brukte fighter som nybegynner, men tok en sorcerer på begge exp.På HoTU fortsatte jeg med epic Red Dragon Diciple. Dette gjorde jeg for å bli immun for ild, og i tillegg få bedre armor, senere for den utrolig råe epic spell`n Etter NWN har jeg alltid brukt Sorcerer på RPG, nettopp fordi man blir så kraftfull etterhvert som man stiger i grad. Jeg bruker å være chaotic evil, ikke fordi det gjenspeiler min personlighet, men fordi jeg er så utrolig snill i virkeligheta! Rollespill for meg er å spille en annen rolle enn deg selv. 5437320[/snapback] Hvordan er det med spells egentlig, må man kjøpe spells hele tiden, eller finnes det noe gothic-liknende runes som man kan bruke om igjen? 5437577[/snapback] Man kan kjøpe scrolls, og man får lære seg nye spells også, etterhvert som man stiger i grad, og disse kan man bruke om og om igjen, men det er begrenset hvor mye du kan bruke en spell, før den er "oppbrukt", og du må hvile.
Bear^ Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Om jeg ikke husker feil av totale sorten, så plasserer du spells fra magi boka og plasserer dem i quick select slotten nederst på skjermen. Men er ikke sikker dog, spiller ikke som trollmann Jeg bruker å spille som fighter. Likter kampen "up and personal", helt til jeg dauer da En fighter jeg hadde i HotU var meget god, hadde et irriterende snakkende sverd med munndiare og dårlige vitser på lageret, en red dragon armour (som jeg fikk etter endt kamp mot en rød drage, tok meg 1 time å knerte beiste).
asad Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Om jeg ikke husker feil av totale sorten, så plasserer du spells fra magi boka og plasserer dem i quick select slotten nederst på skjermen. Men er ikke sikker dog, spiller ikke som trollmann Jeg bruker å spille som fighter. Likter kampen "up and personal", helt til jeg dauer da En fighter jeg hadde i HotU var meget god, hadde et irriterende snakkende sverd med munndiare og dårlige vitser på lageret, en red dragon armour (som jeg fikk etter endt kamp mot en rød drage, tok meg 1 time å knerte beiste). 5437667[/snapback] seriøst?1 time å ta en boss?
Whalecore Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Elf Sorceress (kvinnelig) - God med pil og bue, masse gode spells og en søt liten familiar. Elf Cleric var også gøy, mange kule spells der og.
MrLee Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Om jeg ikke husker feil av totale sorten, så plasserer du spells fra magi boka og plasserer dem i quick select slotten nederst på skjermen. Men er ikke sikker dog, spiller ikke som trollmann Jeg bruker å spille som fighter. Likter kampen "up and personal", helt til jeg dauer da En fighter jeg hadde i HotU var meget god, hadde et irriterende snakkende sverd med munndiare og dårlige vitser på lageret, en red dragon armour (som jeg fikk etter endt kamp mot en rød drage, tok meg 1 time å knerte beiste). 5437667[/snapback] seriøst?1 time å ta en boss? 5437880[/snapback] kan fort ta en time hvis du kjører pause på alle rounds og ikke realtime.. (var rimelig sikker på at det var mulig å stoppe mellom hver i nwn?)
KayAU Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hvordan er det med spells egentlig, må man kjøpe spells hele tiden, eller finnes det noe gothic-liknende runes som man kan bruke om igjen? 5437577[/snapback] Det er eit heilt anna system enn i Gothic 2. Du har ikkje runer, men ein spell er ei permanent ferdigheit når du har lært den. Spells er inndelt i nivå. Etter kvart som du stig i karakter-nivå, vil du få tilgong på høgare spell-nivå. For å kaste ein spell må du ha den i ein "slot". Antal slots du har er avhengig av level og klasse. Slots er òg delt inn i nivå. Til dømes kan du på eit tidspunkt ha 1 level 2-slot, 3 level 1 -slottar, og 4 level 0-slottar. Då kan du ha det antalet spells i kvar kategori klare. Det er fullt mogleg å ha fleire av samme type spell klare. Til dømes kunne du hatt "magic missile" i alle level 1-slottane. Når du bruker ein slot, eller rett etter at du har flytta ein spell over i ein slot, er/blir den utilgjengeleg inntil du har kvilt/meditert. Kvile kan du gjere når som helst når det ikkje er fiendar i nærleiken. Merk at det ikkje er nokon direkte samanheng mellom antal slottar og kor mange spells du kan. Som "wizard" vil du snart få eit voldsomt utval av lærte spells, der du til ei kvar tid vil velge å ha nokon få av dei klargjorte i slottar. Ein wizard er derfor svært fleksibel, og kan legge varierte strategiar. Ein sorcerer vil ikkje lære like mange spells, men vil ha fleire slottar. Han er derfor mindre fleksibel, men kan fyre laust med det han har fleire gongar før han må kvile. Sjølv foretrekk eg wizard. Kay
KayAU Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Om jeg ikke husker feil av totale sorten, så plasserer du spells fra magi boka og plasserer dem i quick select slotten nederst på skjermen. Men er ikke sikker dog, spiller ikke som trollmann Jeg bruker å spille som fighter. Likter kampen "up and personal", helt til jeg dauer da En fighter jeg hadde i HotU var meget god, hadde et irriterende snakkende sverd med munndiare og dårlige vitser på lageret, en red dragon armour (som jeg fikk etter endt kamp mot en rød drage, tok meg 1 time å knerte beiste). 5437667[/snapback] seriøst?1 time å ta en boss? 5437880[/snapback] Kan nemne at dersom dragen det er snakk om er Klauth, brukte trollmannen min veldig få sekund på samme kampen, takka vere ein vannvittig spell med namnet "Isaac's greater missile storm". Kay
KayAU Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 jeg bruker rouge nå , funker fett! 5437412[/snapback] Reknar med at du meinar at du brukar "rogue". Viss ikkje, må ein seie du er ein ung mann med svært spesielle spelevaner. Kay
Whalecore Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Haha, gullkorn! Du sa det på sånn snål måte og: "Jeg bruker rouge nå" Hehe
Pibeba Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 hvordan er Neverwinter Nights sammenlignet med gothic?
Alex_2xA Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Spilte NWN med wizard, det var knall! Han ble veldig mektig på slutten (både han jeg hadde i orginale NWN, og han i expansion pakkene). Andre klasser jeg har hatt det moror med er barbar/rogue, paladin, og sorcorer
themanfrom Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 jeg bruker rouge nå , funker fett! 5437412[/snapback] Reknar med at du meinar at du brukar "rogue". Viss ikkje, må ein seie du er ein ung mann med svært spesielle spelevaner. Kay 5442607[/snapback] Half-Elf(Male) Rouge.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå