Gå til innhold

vanlig temp på 3200+?


eye1985

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er venice kjerne ligger den normalt under 30grader.

Har overklokket min 3500+ og den ligger på idle ca 31 grader. Boxed kjøling

5429154[/snapback]

Hæ? Er det jeg som ser syner eller?

Har òg en 3500+ med Venice kjerne som er overklokket til 2, 42 GHz og min ligger godt over 40 grader nesten hele tiden. Artic Cooler TC kjøler. Er det bare fordi jeg ikke har noen vifter i kabinettet mitt?

Lenke til kommentar

kabinettvifter har nok en del å si ja. blir fort høy kabinettemp om du ikke har kjøling i kabinettet annet enn PSU (noen PSU er jo vifteløse også, for den saks skyld, og det gjør det ikke noe bedre)

 

har selv bestilt en lik CPU, og den ble sendt fra databutikken.com i dag, samtidig som netshop.no fikk sendt HK og skjermkort. så får se hva slags temp jeg havner på når det kommer.

Lenke til kommentar

Det magiske ordet her er støv.

Støvet setter seg i kjøleribba og danner etterhvert et teppe over kjøleribba som hindrer luftgjennomstrømning, som i sin tur får CPU temperaturen til å stige, nøyaktig som du beskriver.

Jo tettere og finere kjøleribber det er på kjøleren jo mere utsatt for dette blir kjøleren.

Det er 2 måter å fikse dette på.

 

1. Rengjør kjøleribba med støvsuger en gang i månen eller ved behov.

Nå vi sikker noen protestere å si at det er lifsfarlig å bruke støvsuger i PCen på grunn av statisk elektrisitet som dannes.

Har støvsugd gjevnlig før jeg fikk filter uten problemer.

Dra nå ikke munnstykket over hovedkortet men nøy deg med å ta kjøleribba så går det kjempebra.

 

2. Pass på et det er større kapasitet på viftene på viftene som blåser inn en de som blåser ut og ha luftfilter på innlufta.

Med undertrykk i kabinettet kommer støvet inn i maskina gjennom alle sprekker og perforeringer mens med overtrykk så vet du at støv ikke kommer inn gjennom perforeringene i siden og bak, bare gjennom viftene som man setter filter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...