Gå til innhold

Årsoppgave om gitarguden Satriani


GaboonViper

Anbefalte innlegg

Som tittelen kansje forteller dere, har jeg årsoppgave i neste år (3. videregående) men må bestemme meg om tema snart fordi skolen skal ha en skriftelig kontrakt om en uke eller to om hva jeg skal ha om osv.

 

Systemet er sånn at hver oppgave må ha en teoretisk og en praktisk del, og eleven kan velge mellom en tung teoretisk eller tung praktisk del. Velger jeg å ha om satriani, velger jeg en stor praktisk del (stor praktisk del vil si at den praktiske delen vil ta minst 100 timer). Jeg tenkte å lære teknikkene Joe bruker mest (eller de jeg trenger og kunne mest), og så gå mer innpå hva som er "typisk joe" med musikken og måten hans spiller på.

 

Jeg lurte egentlig bare på om dette er et realistisk prosjekt? jeg har gått på gitarskole i ca. 8 år. jeg er 17 år gammel, og klarer foreløpig og spille "Tears in the rain" og ca. 90% av "midnight" av Joe satriani for å gi et lite bilde over nivået mitt.

Andre måter dere kunne hjelpe meg på hadde blitt tatt i mot med stor takknemlighet. takk på forhånd!

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shit, det høres rått ut! Åssen skal du greie å lære deg teknikken?

 

lykke til!

5426781[/snapback]

Tusen takk :)

 

Og jeg har et par virkelig talentfulle gitarlærere som er villige til å hjelpe meg med temaet, og de kan teknikkene jeg prøver og lære.

I tillegg flyr i dette øyeblikk en bok ved tittel noe lignende "Joe satriani - Guitar secrets" i retning norge fra amazon.co.uk. Den skal inneholde info om hvordan trene og mestre forskjellige teknikker, og alt du trenger å vite for å bli en bedre gitarist. Alt fra fingerteknikk til improvisasjon skal bli gjennomgodt her, og den er skrevet av Joe satriani, så denne gleder jeg meg til :) .

I dette sekund har jeg ikke noe veldig mer snevert enn det jeg har planlagt. nemlig å finne ut hva som er anderledes med ham, hva han gjør forskjellig fra de andre "shreddere" og lignende gitarister på den tekniske delen. Den teoretiske delen vil gå innpå det samme, og i tillegg til de normale greiene med biografi og sånt, å forklare hva han gjør nøyaktig. sånn bortsett fra å reise rundt med G3 her og der :p .

 

Noe mer detaljert enn det har jeg desverre ikke enda :S

 

PS: jeg går allmenn, og dette var det mest interresante jeg viste om som kunne være et årsprosjekt. Hadde dette ikke vert noe jeg er veldig interesert i, hadde det gått rett i vasken :p .

 

PS(2?): Link til boken jeg snakket om.

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Høres veldig artig ut! Har du opptak av når du speler Satriani? Viss du har så del

med oss andre.  :thumbup:

5426900[/snapback]

 

Ikke foreløpig, men hvis folk er intersert, kan jeg kansje ta opp noe etter jeg har funnet en måte og få mikrofonen min til å virke skikkelig på. :thumbup:

 

(og et skikkelig program å ta opp med :p )

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Jeg er også innteresert i og få høre :yes:

5428325[/snapback]

 

Det blir i så fall Tears in the rain jeg spiller. viser helst bare frem sanger jeg kan 100% (eller nær 100% :p . Tears er ikke heeelt perfekt heller, hehe). Jeg skal se om jeg får mikrofonen min til å virke i morgen en gang (Fredag).

 

(edit: ps: har problemer med å finne et program som kan ta opp lenge nok :S 1 minutt og 20 sekund eller noe sånt. kommer til å ta litt tid å finne ut hva jeg skal gjøre, hehe.)

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar

Tears in the rain og Midnight er ikke vanskelige sanger. Om du ikke klarer disse perfekt, kommer du til å slite med å klare alt av satriani. Du har et år på deg, med den tiden til rådighet kan du kanskje klare det, men det krever MYE tid og masse motivasjon.

 

For all del, kjør på, men ikke tro at det blir lett.

Lenke til kommentar
Tears in the rain og Midnight er ikke vanskelige sanger.  Om du ikke klarer disse perfekt, kommer du til å slite med å klare alt av satriani.  Du har et år på deg, med den tiden til rådighet kan du kanskje klare det, men det krever MYE tid og masse motivasjon. 

 

For all del, kjør på, men ikke tro at det blir lett.

5446098[/snapback]

 

Tears in the Rain og Midnight er forholdsvis vanskelige sanger av Joe Satriani. Starry Night er mye lettere f. eks

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Lykke til! Kanskje du kan snappe opp et par triks her? www.guitarshredshow.com

5446118[/snapback]

 

Takk for linken! skal nok få bra bruk av den, ja.

 

Jeg jobber nå med "Satch boogie" som kommer til å ta litt tid, men jeg er godt i gang allerede, hehe. jeg vet dette ikke blir enkelt, men jeg tenker ikke å bli professionell på ett år, jeg vil ikke mestre alle teknikkene hans:P det hadde tatt betydelig mer enn 1 år tror jeg, men å i det minste kunne teknikkene bra, og kunne ha de tekniske ferdighetene tl å spille mange av sangene hans. Ikke kopiere alle soloene hans.

 

Jeg har også tenkt mye på å kjøpe meg en gitar fra gitarserien hans "JS" . gitaren jeg tenker på er denne denne JS-100'en . den koster mye, men etter hva jeg har lest skal det være vert prisen. noen som har noen erfaringer med denne gitaren? (jeg har foreløpig en BC-rich gitar)

Lenke til kommentar

Den gitaren er heftig overprisa i Norge. Den er absolutt ikke det samme som signaturmodellen til Satriani, men heller en billig kopi. Ligger en JS-2000 (den faktiske toppmodellen i satrianiserien med en nypris på over 20 k) på musikkweb.no nå til samme prisen, riktignok er den brukt, men fy feite det er en rå gitar (for de som liker slikt).

 

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=103563

 

(Ps. den har ikke vib)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Tears in the rain og Midnight er ikke vanskelige sanger.  Om du ikke klarer disse perfekt, kommer du til å slite med å klare alt av satriani.  Du har et år på deg, med den tiden til rådighet kan du kanskje klare det, men det krever MYE tid og masse motivasjon. 

 

For all del, kjør på, men ikke tro at det blir lett.

5446098[/snapback]

ikkje ver så negativ, motiver han :thumbup:

Lenke til kommentar
Den gitaren er heftig overprisa i Norge. Den er absolutt ikke det samme som signaturmodellen til Satriani, men heller en billig kopi. Ligger en JS-2000 (den faktiske toppmodellen i satrianiserien med en nypris på over 20 k) på musikkweb.no nå til samme prisen, riktignok er den brukt, men fy feite det er en rå gitar (for de som liker slikt).

 

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=103563

 

(Ps. den har ikke vib)

5453336[/snapback]

 

Stilig! skal se litt på den gitaren. Jeg fant nylig en brukt JS100 på min lokale Sagevik til en pris på 6990 kr. Lurer på om jeg skal slå til på dette, selv om jeg skal tenke på 2000'en også. Etter jeg prøvde JS100 på sagevik vet jeg skal kjøpe en JS-gitar, og at jeg kjøper på torsdag eller fredag (19. tors. og 20. fredag).

De hadde ingenting annet enn denne. verken på internetbutikken eller i butikken selv, så jeg tror det framdeles står på JS100.

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Altså, en JS100 er så og si bare en billig kopi av en JS1000 eller 2000. 1000 og 2000 er gitarene Satch SELV spiller på... Å betale 7000 kroner for en BRUKT JS100 er uhørt, spør du meg. Men men.

5456706[/snapback]

 

så sant. men ingen butikker i nærheten har JS1000 eller 2000, og budsjettet mitt sniker seg akkurat opp til 10 000 til nøds. hadde vert kult å kjøpt en nyere versjon, hvis de hadde den inne, og innenfor mitt budsjett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...