Gå til innhold

Årsoppgave om gitarguden Satriani


GaboonViper

Anbefalte innlegg

 

Selfølgelig. men dette blir sagt om 2000'enen på informasjonssiden selgeren linker til: "JS1000 spec in every way except the fixed trem." Ville vert det samme å tatt en JS1000. og bortsett fra en selger i _telemark_ har jeg problemer med å finne noen av disse gitarene innenfor prisrekkevidde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ville vært det samme som en JS1000 (TUSEN), ikke en JS100(HUNDRE). Det er to vidt forskjellige gitarer, og gitaren du vurderer å kjøpe er milevis unna JS1000 og 2000 i kvalitet...

5459958[/snapback]

Dette er jeg klar over, og jeg sjekket prisen på en JS1000 (tusen) på sagevik, og den lå på ca. 17 tusen kr. pluss minus 1000 kr. Dette har jeg ikke råd til, så jeg ser ingen annen valg enn å velge JS100.

Dessuten.. utifra informasjon på DENNE siden, ser jeg liten annen forskjell på JS100 og JS1000 bortsett fra at JS100 bare har normale ibanez humbuckere. men jeg er helt enig i at JS1000 er en mye bedre gitar. synd jeg ikke har råd.

Lenke til kommentar

Øhm, bruktlinken jeg posta til deg? Har du seriøst trangt for det? Må jeg banke det inn med hammer, stappe det inn med teskje, eller rett og slett hugge det inn i stein og slå deg i huet med den? :shrug:

 

Og jo, det er stor forskjell. JS1000 har bedre hardware generelt (bro, stemmeskruer, you name it), myyye bedre mikker (disse er mye av det som utgjør Satriani-sounden), generelt bedre kvalitet på håndverk, bedre treverk, bedre lyd, you name it. Men for all del, hvis du vil kaste bort pengene dine så gjerne for meg! :) Ville uansett sett på HELT andre gitarer om jeg på død og liv måtte kjøpe nytt, om jeg hadde så mye penger som 7-10000 å rutte med. I samme klasse gitarer som du ser på får man f.eks en dødsfeit Ibanez RG, en lekker amerikansk Fender eller en Les Paul studio.

Lenke til kommentar
Øhm, bruktlinken jeg posta til deg? Har du seriøst trangt for det? Må jeg banke det inn med hammer, stappe det inn med teskje, eller rett og slett hugge det inn i stein og slå deg i huet med den? :shrug:

 

Og jo, det er stor forskjell. JS1000 har bedre hardware generelt (bro, stemmeskruer, you name it), myyye bedre mikker (disse er mye av det som utgjør Satriani-sounden), generelt bedre kvalitet på håndverk, bedre treverk, bedre lyd, you name it. Men for all del, hvis du vil kaste bort pengene dine så gjerne for meg! :) Ville uansett sett på HELT andre gitarer om jeg på død og liv måtte kjøpe nytt, om jeg hadde så mye penger som 7-10000 å rutte med. I samme klasse gitarer som du ser på får man f.eks en dødsfeit Ibanez RG, en lekker amerikansk Fender eller en Les Paul studio.

5461095[/snapback]

ok, hør. Jeg trodde jeg har gjort det klart at jeg ikke er interesert i å kjøpe noe så dyrt fra en privat selger som bor altfor langt borte. hvis du ville tatt tilbudet, greit for meg, men det gjør ikke jeg. ingen grunn til å behandle meg som om jeg er 5 år gammel.

Men takk uansett for utrgreing av forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...