Gå til innhold

Test: Shuttle SS51G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tips til lydløse kort i shuttle barebone:

f.eks. Hercules 8500 LE (250/250mhz), har et slikt kort og fjernet vifta, limte på en kjøleribbe som var noen hakk større enn orginale vifta, den blir veldig varm, men har ikke opplevd noen form for ustabilitet ennå, dessuten, ser at radeon 9000 (pro) til mac kommer med passiv kjøling også

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-11 10:41, heraldo skrev:

tips til lydløse kort i shuttle barebone:

f.eks. Hercules 8500 LE (250/250mhz), har et slikt kort og fjernet vifta, limte på en kjøleribbe som var noen hakk større enn orginale vifta, den blir veldig varm, men har ikke opplevd noen form for ustabilitet ennå, dessuten, ser at radeon 9000 (pro) til mac kommer med passiv kjøling også


 

Har sett på dette kortet jeg også, men tenkte litt på Abits GF4 Ti-kort som er mer støysvake.

Lenke til kommentar

Quote:


Har sett på dette kortet jeg også, men tenkte litt på Abits GF4 Ti-kort som er mer støysvake.


Har en abit siluro gf4 ti4200, ikke mye støy fra den, var derfor jeg kjøpte den. Er egentlig harddisken som støyer mest... (WD 100 gig 7200 rpm) Er kjempefornøyd med kassa mi. Har ikke fått enabla SPDIF-utgangen i linux ennå, ellers fungerer alt!

Lenke til kommentar

Quote:


Har en abit siluro gf4 ti4200, ikke mye støy fra den, var derfor jeg kjøpte den. Er egentlig harddisken som støyer mest... (WD 100 gig 7200 rpm) Er kjempefornøyd med kassa mi. Har ikke fått enabla SPDIF-utgangen i linux ennå, ellers fungerer alt!


Mine harddisker støyer også mest i systemet nå. Fikk tak på et (..) GF4MX :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: hyp3z på 2002-09-12 08:12 ]

Lenke til kommentar

Me like!! A lot!

 

Leste at man kan bytte ut floppy'n med HD og få 2 HD'er (har jo en CD som booter til DOS så hvem trenger floppy :wink:. Kjøpte meg nettopp en 40x plextor brenner, hvor putter jeg den? På QXL kanskje. Hvordan er DVD/CDR combo driven - kurant? En ekstern brenner (usb 2.0 eller firewire) begynner vel å bli rimelige... men hvor ofte kopierer jeg fra cd til cd... hmmm...

 

Leste at E-cube'n støya litt mye, men at Shuttle var ganske stille - det heller vel litt i retning av Shuttle, pluss at Shuttle har Firewire støtte og det mangler E-cube (men de har IR - har de bomma litt??). Hvilke kriterier la dere i grunn når dere valgte Shuttle fremfor E-cube?

 

Noen som har koblet på noen gode pc-høyttalere? Hvordan låter Avance AC97 6 Channel Sound?

 

Sledge

Lenke til kommentar

Det skal visstnok ha kommet en ny driver for det innebygde lydkortet som fikser en del bugs. EAX støttes f.eks. Det skrytes også hemningsløst av lyden...

 

Mye bra info her: http://forums.sudhian.com/categories.cfm?catid=33

 

Driveren kan lastes ned her

ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a329.exe

ftp://152.104.225.43/pc/ac97/alc650/wdm_a329.exe

ftp://202.66.146.5/pc/ac97/alc650/wdm_a329.exe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Hendig liten sak det der.

 

En ting jeg lurer på, så en spurte om det samme litt lenger oppe. Går utifra at man ikke kan oppgradere hovedkortet senere? Litt dumt da man ikke kan bruke kassa lenger når HK er gått ut på dato.

 

Hvilke alternativer er det til denne idag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sjokoladevennen:

 

Litt seint å svare, but here goes.

Klikkelyden er helt normalt - og vil forsvinne dersom du drar ut pluggen i stikkkontakten. Søk rundt på f.eks Sudhian (skrives det sånn?) forums, s ser du at du ikke er den eneste. Også min SS51G klikker (i PSU riktignok).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...