Gå til innhold

er det noen vits i å planslipe kjøleribbene til skjermkort-R

Lynxman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik brikkene er montert på kortet så kan man jo ikke være sikker på at overflaten på brikkene er parallelle og i samme høyde. Er det noen som har målt høydeforskjell mellom RAM-brikkene? Kanskje det er noe å hente der?

Hvorfor er det så mye fokus på å kjøle GPUen når det er RAM-hastigheten som har noen reell innvirkning på ytelsen? Da tenker jeg spesielt på GeForce-kort.

Bare en tanke.

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-03 17:03 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, skader ikke å prøve, men det er vel litt vanskelig å planslipe minne brikken?. Når det gjelder oc minne vs GPU så er det hovedsaklig GF2 som ikke tjener noe særlig på oc av GPU. På GF3 er det betydelig mer å hente ved oc av GPU.

btw du kunne ikke tenke deg å minske litt på sig'en din? Den er jo større enn selve innlegget ditt.

Skrevet

Man kan jo måle, og så få maskinert en spacer som passer. Maskinveerksteder gjør sånt. :smile:

Er den bra nå?

BTW. Dersom det er noen e-er for mye eller for lite så er det for at tastaturet mitt har hatt et pepsibad en gang. :smile: Jeg renset det men klarte visst ikke å rense E-knappen godt nok.

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-03 17:46 ]

Skrevet

hei

for mange år siden :smile: så sølte jeg ett halvlitersglass med cola i fatterns tastatur en 386 33mhz :smile: og da hang alle tastene seg opp :lol: til hans store ergelse, da tok jeg HELE tastaturet og skylte det i lunka vann og hengte det opp til tørk til dagen etterpå og vips så var det helt fint igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...