Gå til innhold

Klassisk: PS3 VS Xbox 360 grafikk


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Nå skal jeg kansje kjøpe meg en Xbox 360 så snart de kommer til hyllene igjen. Men så er det slik, når jeg fortalte dette til klassekompisene mine, sa de at PS3 har "NASA teknologi i forhold til Xbox 360, og har dermed mye mer potensiale". Med andre ord, så blir det sagt at PS3 vil gi bedre grafikk, og komme med bedre grafikk i fremtiden enn Xbox 360.

 

Så vidt jeg har forstått, så kommer PS3 nå til våren, hvis PS3 har mye større potensiale innen grafikk enn Xbox 360, så vil jeg vente, men har den det?

 

 

Til nå har jeg sett Killzone 2 traileren, som Sony påstår at det er ingame klipp. Da sier jeg bare WOW. Har også hørt at PS3 vil kjøre spillene i 120 FPS, jeg vet vi ikke vil komme til å trenge mer enn 60 FPS, siden øyene registrerer ikke mer. Jeg blir utrolig usikker om jeg skal gå for en Xbox 360 nå, vil jo såklart spille UT07 i 60FPS enn 30 FPS, som Xbox 360 kjører oftest spill i.

 

Uff, "what shall I do?" :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo opp til deg..

 

Du bør kjøpe maskin etter Spill og muligheter..

 

Slik som meg ;) kjøpte Xbox 360 pga alle dei fete spilla som komer og selvfølgeli Xbox live ;)

 

Eg angrer ikkje! er fornøyd! :D

 

Men det er opp til deg.. spørst vilke spill du vill ha.. og om Live er viktigt for deg ;)

 

btw: Om grafikken til PS3 blir så mye bedere enn Xbox 360 er eg i tvil om..

 

Maskina har ikkje komt enda så det er det ingen som vet :p

 

Bare se på grafikken til Gears Of War og Burnout Revenge til 360! rått sier eg!

 

Og han som lager Metal Gear Solid 4, sier at det er fult muligt og lage det til Xbox 360 ;)

Endret av gas
Lenke til kommentar

Dette har vel vært oppe en del ganger før. Søk! :thumbup:

 

Dete er ingen tvil om at ps3 vil være råere på maskinkraft i forhold til 360, og utnytter du potensialet til begge maskinene maksimalt, så vil ps3 trekke det lengste strået når det gjelder grafikk. Sånn er det bare. Nå er det slik at 360 også har fordeler som ikke ps3 har, og motsatt. Gidder ikke ramse opp! søk på forumet,se på skjermbilder og bruk google... :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette har vel vært oppe en del ganger før. Søk!  :thumbup:

 

Dete er ingen tvil om at ps3 vil være råere på maskinkraft i forhold til 360, og utnytter du potensialet til begge maskinene maksimalt, så vil ps3 trekke det lengste strået når det gjelder grafikk. Sånn er det bare. Nå er det slik at 360 også har fordeler som ikke ps3 har, og motsatt. Gidder ikke ramse opp! søk på forumet,se på skjermbilder og bruk google... :thumbup:

5416711[/snapback]

 

Dette er det latterligste utsagnet jeg har hørt på lenge. Det kan godt hende PS3 ser kraftigere ut på papiret, men tviler sterkt på at Sony infrir til det såkalte PS Fanboys skal ha det til. Sony jugde som f med PS2, og det gjør de definitivt om PS3 også. Man kan ikke sammenligne skjermbilder. Hverken til xbox360 eller PS3. Sånn er det bare! :)

 

Tror personlig det blir ganske krevende og dyrt å programmere til PS3 for spill utviklerne kontra til xbox360. Blir spennende å se uansett.

 

Jeg har personlig gått for xbox360 fordi jeg var veldig godt fornøyd med xbox. PS3 kommer også til å bli en kjempebra spillmaskin, men tror ikke sony matcher xbox live! :love:

Lenke til kommentar
Dette har vel vært oppe en del ganger før. Søk!  :thumbup:

 

Dete er ingen tvil om at ps3 vil være råere på maskinkraft i forhold til 360, og utnytter du potensialet til begge maskinene maksimalt, så vil ps3 trekke det lengste strået når det gjelder grafikk. Sånn er det bare. Nå er det slik at 360 også har fordeler som ikke ps3 har, og motsatt. Gidder ikke ramse opp! søk på forumet,se på skjermbilder og bruk google... :thumbup:

5416711[/snapback]

 

Dette er det latterligste utsagnet jeg har hørt på lenge. Det kan godt hende PS3 ser kraftigere ut på papiret, men tviler sterkt på at Sony infrir til det såkalte PS Fanboys skal ha det til. Sony jugde som f med PS2, og det gjør de definitivt om PS3 også. Man kan ikke sammenligne skjermbilder. Hverken til xbox360 eller PS3. Sånn er det bare! :)

 

Tror personlig det blir ganske krevende og dyrt å programmere til PS3 for spill utviklerne kontra til xbox360. Blir spennende å se uansett.

 

Jeg har personlig gått for xbox360 fordi jeg var veldig godt fornøyd med xbox. PS3 kommer også til å bli en kjempebra spillmaskin, men tror ikke sony matcher xbox live! :love:

5416780[/snapback]

 

Om sony lyver om ps3 vet jeg ikke, men jeg går selvfølgelig ut i fra at de ikke gjør det. Ps3 er på papiret nesten dobbelt så kraftig som 360, og da sier det seg selv at konsollen vil være hakket foran vil xbox 360 både på grafikk og ytelse. Hvorfor skulle sony velge å lage maskinen så kraftig viss du kan få samme grafikk og ytelse med xbox 360, som er en svakere konsoll? Og nei, jeg er ikke ps - fanboy

:)

 

Microsoft's "plan" for å vinne denne konsollkrigen var tross alt å lansere xbox 360 lenge før de andre konkurentene, og på den måten erobre store deler av markedet. De tilbød en heftig multimediemaskin me drøssevis av muligheter ( b.l.a Live som er genialt) Sony's plan for å vinne konsollkrigen var å lansere en en konsoll en stund etterpå, som var overlegen på ytelse. Overlegen er den IKKE, men ingen kan komme å si at xbox 360 er bedre på dette punktet en ps3.

 

PS: ikke lag noen ps3 vs xbox 360 krig ut av dette... :!:

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

Både Xbox 360 og PS3 har 1 CPU, er det så vanskelig å forstå?

 

PS3 har en prosessor på 3,2GHz, med 7 SPEs (Synergistic Processing Elements) Har ikke satt meg inni hva dette er men det betyr IKKE at det er 7 fysiske prosessorer på 3,2GHz hver.

 

Xbox 360 har derimot en CPU med 3 kjerner på 3,2 ghz. Men en CPU består ikke bare av en kjerne, så dette betyr ikke 3,2ghz*3. Langt ifra.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

PS3 kommer ikke ut til våren, garantert. Vi er jo der omtrent allerede.

Heller mot slutten av dette året, tidligst. Og den kommer mest sannynlig en god stund etter Japan her.

 

Nasa teknologi ? Haha, ok. Folka har peiling på dette skjønner jeg. Fanboys av beste merke det der.

 

Grafisk vil det omtrent ligge helt likt. Forskjellen vil f.eks være mindre enn den var mellom Ps2 og Xbox. Eksklusive titler blir det viktige.

 

120fps? Okej.... Bare et problem, Ingen TV`er som kan vise det. Kan garantere at ingen PS3 eller 360 spill vil noengang være 120fps. Kanskje når neste TV generasjon etter HDTV kommer, om 15 år eller når det skulle skje..

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

Både Xbox 360 og PS3 har 1 CPU, er det så vanskelig å forstå?

5416984[/snapback]

Nå begynner det her å bli ekstremt trøttende ja.

 

Det er så enormt med feiloppfatninger angående disse maskinene.

 

Og til at Killzone 2 er ingame. Piss. Hvorfor?Les her.

 

Fra en PS3 Utvikler:

 

"I’ll be honest with you. What most companies do is fake the entire demo. I mean they come up with some great visuals and neat tricks and scripted events. In the end however, its not a real time demo and its not running ON the actual box.

 

...

 

We’ve all seen Gears of War for the xbox 360. If that even looks half as good when it comes out then I’ll be floored! The game we are making isn’t even in the same league as Gears of War. "

 

Dette er hva du kan forvente av PS3.

 

Og at den kommer til våren, det gjelder Japan, og bare japan. USA og Europa er ikke annonsert men det blir nok oppunder juletider/nyåret 07

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

Både Xbox 360 og PS3 har 1 CPU, er det så vanskelig å forstå?

5416984[/snapback]

 

 

 

ikke vær vanskelig nå da rulleguru, du skjønner nok godt hva dem mener.

Lenke til kommentar

 

Om sony lyver om ps3 vet jeg ikke, men jeg går selvfølgelig ut i fra at de ikke gjør det. Ps3 er på papiret nesten dobbelt så kraftig som 360, og da sier det seg selv at konsollen vil være hakket foran vil xbox 360 både på grafikk og ytelse. Hvorfor skulle sony velge å lage maskinen så kraftig viss du kan få samme grafikk og ytelse med xbox 360, som er en svakere konsoll? Og nei, jeg er ikke ps - fanboy

:)

 

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

 

Men har nå ikke Xbox 360 og PS3 nesten like kraftige grafikkort? For å gi et eksempel: Hva hjelper det når man har en 100GHz CPU, men et mx640 64MB DDR skjermkort?

Lenke til kommentar

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

Både Xbox 360 og PS3 har 1 CPU, er det så vanskelig å forstå?

5416984[/snapback]

 

 

 

ikke vær vanskelig nå da rulleguru, du skjønner nok godt hva dem mener.

Lenke til kommentar

 

Om sony lyver om ps3 vet jeg ikke, men jeg går selvfølgelig ut i fra at de ikke gjør det. Ps3 er på papiret nesten dobbelt så kraftig som 360, og da sier det seg selv at konsollen vil være hakket foran vil xbox 360 både på grafikk og ytelse. Hvorfor skulle sony velge å lage maskinen så kraftig viss du kan få samme grafikk og ytelse med xbox 360, som er en svakere konsoll? Og nei, jeg er ikke ps - fanboy

:)

 

Jeg tror de første spillene som blir utgitt på ps3 vil ligne veldig på xbox 360 spillene, men ps3 vil etter noen år dra forbi xbox da spillutviklerene har mer å gå på. (Ps3 har 7 cpu'er , mens xbox har 3)

5416943[/snapback]

 

 

Men har nå ikke Xbox 360 og PS3 nesten like kraftige grafikkort? For å gi et eksempel: Hva hjelper det når man har en 100GHz CPU, men et mx640 64MB DDR skjermkort?

5417042[/snapback]

 

Jo riktig det. er ikke store forskjellen på grafikkkortet så jeg trur det vil bli omtrent likt. Jeg har i værtfall kjøpt X360 fordi jeg gadd ikke vente på ps3 og jeg liker halo så gleder meg til 3'ern kommer også har du jo xbox live :D

Lenke til kommentar
Jada, rulleguru. Vi vet at det er prossesorKJERNER det er snakk om  :cool:

5417084[/snapback]

 

Tydeligvis ikke, for det har aldri vært 7 prosessorKJERNER på 3,2ghz på Cell-prosessoren, men en, så hvordan kan du da direkte sammenligne den mot xbox 360 sine 3 prosessorkjerner på 3,2ghz.

5417139[/snapback]

Sony hevder i hvertfall at det er 8 kjerner på cell men en er deaktivert pga varme.. men det er jo forskjellig arketektur og sånn på cpu'ene så de kan ikke direkte sammenlignes

Lenke til kommentar

Stemmer at det er 8 kjerner ja, men 7 som brukes. Poenget er at det ikke er 7 3,2GHz PowerPC kjerner, men èn 3,2GHz PowerPC kjerne, samt 7(8) SPE Vector kjerner (Hva nå det er). Disse gir har tilsammen en fantastisk (teoretisk) ytelse, om man klarer programmere de riktig, men kan på ingen måte forveksles med Xbox360 sin arkitektur.

Lenke til kommentar
Hei dere!

 

Nå skal jeg kansje kjøpe meg en Xbox 360 så snart de kommer til hyllene igjen. Men så er det slik, når jeg fortalte dette til klassekompisene mine, sa de at PS3 har "NASA teknologi i forhold til Xbox 360, og har dermed mye mer potensiale". Med andre ord, så blir det sagt at PS3 vil gi bedre grafikk, og komme med bedre grafikk i fremtiden enn Xbox 360.

 

Så vidt jeg har forstått, så kommer PS3 nå til våren, hvis PS3 har mye større potensiale innen grafikk enn Xbox 360, så vil jeg vente, men har den det?

 

 

Til nå har jeg sett Killzone 2 traileren, som Sony påstår at det er ingame klipp. Da sier jeg bare WOW. Har også hørt at PS3 vil kjøre spillene i 120 FPS, jeg vet vi ikke vil komme til å trenge mer enn 60 FPS, siden øyene registrerer ikke mer. Jeg blir utrolig usikker om jeg skal gå for en Xbox 360 nå, vil jo såklart spille UT07 i 60FPS enn 30 FPS, som Xbox 360 kjører oftest spill i.

 

Uff, "what shall I do?"  :dontgetit:

5416622[/snapback]

 

Finnes ikke fasitsvar på hva du bør gjøre. Hvis det ikke er noen spill til Xbox 360 som frister veldig per i dag, så kan du jo vente litt og se. Noen ferdig versjon av PS3 med spill er det ingen som har sett. Men skal du vente til PS3 kommer ut, så bør kanskje ikke holde pusten. Svært lite som tyder på at den befinner seg her til lands til våren.

 

Hva du enn gjør, ikke hør på disse klassekameratene dine. Utsagn som "PS3 har Nasa teknologi i forhold til xbox 360" viser vel bare at de kameratene dine burde fått jobb i Sonys markedsføringsavdeling. Selv de mest optimistiske på Sonys vegne tror vel ikke på slike utsagn.

 

John Carmack fra Id Software som skal utvikle for begge plattformene har sagt at han foretrekker Xbox360 å utvikle for da den er mye enklere å ha med å gjøre, og at PS3 muligens med 20% mere rå maskinkraft ikke nødvendigvis har noen fordel i lange løp når det kommer til å skvise ut krefter i de to konsollene.

 

Demoer som har vært vist på show rundt om til PS3 har vært ferdig genererte greier kjørt på svært kraftige PC'er som skal "simulere" hva Sony mener deres ferdige PS3 skal kunne greie. Så...

 

120fps på alle spill? Selv de mest grafikk-intensive? Dette er det klin umulig å si noe om nå. Og hvofor markedsfører de noe sånt i hele tatt, ville det ikke være bedre å spille spillene med masse mere eyecandy i 60 fps i stedet når TV'ene makser ut på 60fps uansett? Sony kunne like gjerne tatt noen andre tall ut av luften - "åja. la oss si 240 fps!". Ville hatt like liten praktisk betydning. Men det låter fint, og de som ikke veit bedre kjøper sånt glatt.

 

Og litt tidlig å si at xbox 360 oftest kjører spill i 30 fps. Ja, noen ved lansering har 30, f.eks PGR3. Men CoD 2 ser mere lekkert ut i mine øyne og kjører i 60 fps. Så dette er det ingen regel på.

 

Nå mener jeg ikke å rakke ned på PS3. Den blir spennende, og på papiret blir den raskere enn xbox360. Men sånn er det med alt innen teknologi, neste års PC'er er raskere enn dagens også. Ingen bombe det. Men hvor mye bedre spillene blir? Det gjenstår å se. Personlig så kjøper jeg nok PS3 også, men kanskje ikke ved lansering slik jeg gjorde med Xbox360. Det er så mange spennende titler på trappene nå utover våren og året til 360, at mine "behov" skulle være mettet i lang tid.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

PS3 kunne like gjerne hatt 100000000000000 Vektorenheter i prosessoren sin. Det hjelper så lite når man per dags dato ikke kan utnytte dette. :) Derfor vil ikke PS3 "knuse" grafikken til xbox360 som mange tror og håper på.

Det vil ta mange år før xbox360 sin kraft vil bli utnyttet 100%, DVS at xbox360 har mer enn nok krefter til å hamle opp med grafikken til PS3.

 

Den eneste fordelen med mine øyne PS3 har er støtte for 1080p, men sony har bæsja på leggen med blue ray(de har kun støtte for dette). :cool: HD-DVD er et mye bedre format for forbrukeren. :love: (MS kommer til å støtte Blue Ray på xbox360 hvis dette formatet slår ann)

 

Dette ble litt OT, men jeg vil bare si til slutt at kraft på papiret har ingenting å si hvis man ikke klarer å utnytte dette. Dette gjør heller ikke PS3 til en bedre spillkonsoll enn xbox360. Jeg vil anbefale trådstarter å velge xbox360 grunnet xbox live, HD-DVD støtte, bredt spekter av spill. Xbox360 vil nok også være den konsollen som blir enklest å "hacke". Tror det kommer til å ta veldig lang tid å hacke PS3 i forhold.

Endret av skille22
Lenke til kommentar

:shrug:

 

Vent til PS3 kjem ut og velg då...ingen kan spå korleis PS3 vil bli i forhold til Xbox. Og ikkje heng deg opp i grafikk heile tida, det er spelbarheten som er viktig, ikkje kor mange polygoner dei klarer å presse inn i ein bil.

 

Det er så masse synsing og forståsegpåere her inne at eg blir gal.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...