Gå til innhold

Den store Hotel Cæsar-tråden!


Følger du med på Hotel Cæsar?  

265 stemmer

  1. 1. Følger du med på Hotel Cæsar?

    • Ja, er gutt, 12 år eller yngre
      2
    • Ja, er jente, 12 år eller yngre
      0
    • Ja, er gutt, 13-15 år
      17
    • Ja, er jente ,13-15 år
      4
    • Ja, er gutt, 16-20 år
      63
    • Ja, er jente, 16-20 år
      10
    • Ja, er gutt, 21-25 år
      23
    • Ja, er jente, 21-25 år
      4
    • Ja, er gutt, 26 år eller eldre
      10
    • Ja, er jente, 26 år eller eldre
      3
    • Nei
      132


Anbefalte innlegg

Hotel Cæsar er vel den mest langdryg serien verden kan tenke seg å produsere.

Det blir jo ALDRI ferdig, og i en helhet har serien svært liten mening.

De finner opp nye problemer daglig, og de bruker 14-årskrangel heletiden. slik som; Sa du "DittenOgDattenTilDenOgDen"?

"Nei, det gjorde jeg ikke."

"Jo, det gjorde du."

 

osvosv...

 

 

Minner misstenkelig mye om serien LOST som veldig populær. Og ettersom populariteten var stor, så fant de på mer sidestoff på selve handlingen, og gjorde 5 minutters handling til ett par serier.

Kjenner dere ikke igjen dette?

 

Hotel Cæsar = Typisk LokalTV-sending!

Har jeg rett når jeg sier at du ikke har sett HC?

Og hvis du ikke liker Cæsar, så gi faen i å se på det da... ikke værre enn det...

Også kan du la oss som liker HC, diskutere det i fred...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HC har gått i ti år (mer eller mindre) og Lost er inne i sin fjerde sesong. ;) For øvrig er HC ikke spesielt langdryg med tanke på at det er en såpeserie. Det er ikke noe start (vi kom rett inn i handlingen og kunne like gjerne ha startet i sesong fem eller seks) og vil ikke bli noe "slutt" i vanlig forstand. Selvsagt vil serien slutte etterhvert når folk går lei, men de vil ikke forklare alle låse trådene og slikt som i for eksempel Lost. Lost er en dramaserie som aldri var ment å vare, og vi vet sikkert at neste sesong vil bli den siste. HC derimot er en såpeserie, og selve handlingen er det daglige livet til familien som eier hotellet og viktige ansatte. Det gjør at den kan holde det gående i årevis om folk fortsetter å se på den. Nettopp derfor finner de opp nye problemer hele tiden. Det gjør at den faktisk ikke blir langdryg, men tvert imot fortsetter den å være interessant siden vi aldri vet hva som skjer videre. Dessuten er det ikke noe "sidestoff på selve handlingen" da det ikke er noe handling eller historie i første omgang.

 

Når det gjelder "HC er den mest langdryg serien verden kan tenke seg å produsere" er du dessverre ikke i nærheten engang. En serie kalt "Guiding Light" startet 30. juni 1952 og går ennå. :p

 

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0044265/episodes

Lenke til kommentar

Godt sagt thecrow :) Folk må begynne å ta serier for det de er. Hotel Cæsar er en såpeserie, og det er det du får. Da er det ingen vits å klage på at den har såpeserietrekk, siden det nettopp er meningen. Hotel Cæsar er faktisk i såpesammenheng en meget god en. Ikke bare til norsk å være, men generelt innen sjangeren den hører hjemme så er den en godt laget serie.

Lenke til kommentar

Blir så sinnsykt irritert på Pelle! Det var liksom synd på han før når han ikke hadde fått seg noe. Og ble "sammen" med transvestitten.. Men NÅ, når han endelig har funnet ei dame som er forelska i ham (utrolig nok), så er han utro!?! :realmad::wallbash:

 

Men en ting jeg lurer litt på: Hvordan tror dere Jens August skal klare å overtale Vilde til å ta abort? Jeg tror han først prøver og tilby henne penger. Hvis ikke det går, kanskje han leier inn en torpedo til å slå henne i magen eller noe :p

Lenke til kommentar
Faen og idiot pelle er! Hva er det han driver med? :cry: Stakkars Belinda.

 

Hehe, vel, det virker jo så klart helt vilt hvordan noen kan oppføre seg på den måten som mr. Pelle Krogstad gjør, men man må huske på at Pelle alltid har vært en "taper", typisk den fyren som alltid ble mobbet på skolen og sånn.

 

Han har ingen sosial kunnskap, er ikke kjent med noen sosiale normer og skal plutselig begi seg ut i verden. Dette gjør jo blant annet at han tar alt andre sier bokstavelig og ut av sammenheng (når han tror at det er in å ha sex med flere på en gang), han vet jo ikke bedre, stakkar. Det er jo i og for seg litt dumt av folkene rundt Pelle å behandle han som et vanlig menneske, når han i prinsippet er psykisk utviklingshemmet og sosialt mistilpasset.

 

Det er jo helt tydelig at Pelle streber etter å være en ekte mann, og han har da fått det for seg at å harve over flest mulig vil gi han sosial verdi og aksept. Det er klart at et individ i den posisjon han er vil være helt desperat etter å få innpass hos andre, og er da villig til å gjøre praktisk talt hva som helst. Man kan jo tydelig se at han prøver å føle seg som "et realt mannfolk" f.eks. ved å se på måten han oppfører seg på når han kommer hjem fra jobb, og holdningen hans mot folkene rundt seg. Når han endelig har fått seg en dame etter alle disse år som jomfru (hvorfor i alle dager hadde ikke han og Anastasia sex egentlig, de var jo forlovet?) er det også klart at han føler han har klart noe uoppnåelig, og i en sånn situasjon blir det lett å tenke "jeg er utlært nå skal jeg hjelpe Roy til sengs".

 

Det er jo klart det er synd på både Belinda og alle disse andre damene midt oppi det her.

 

(Med forbehold om formuleringsfeil o.l., se grunn under).

 

Ja, det var litt om mine tanker rundt dette. Nå er jeg trøtt etter lang natt og formiddag på jobb og skal sove, god natt/dag! :)

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

Kjøper du på landet får du et flott hus, i oslo får du et kott :)

Tror også Vilde tar penger og unger og reiser til Gjøvik... Synd hun slutter..

Hørte noe om at Hove også skal slutte til sommeren, noen som vet noe om det?

Og når slutter HC før sommeren?

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Hørte noe om at Hove også skal slutte til sommeren, noen som vet noe om det?

Og når slutter HC før sommeren?

 

Er litt usikker. Enten forsvinner Hove til sommeren, eller så er det Per Christian Ellefsen som slutter på settet til sommeren (da blir han med litt utover høsten).

Alt tyder på at Hotel Cæsar tar sommerferie fredag 30. mai.

Lenke til kommentar
Kjøper du på landet får du et flott hus, i oslo får du et kott :)

 

Veldig up in date på boligfronten? :p Jeg bor på ei bygd med 1000 folk, her koster et gjennomsnittlig hus 1,5 mill ..

Litt ot, meeen :p

 

Vilde stikker sikkert hvis hun får nok penger, men hun vil nok ha mer enn en mill.. 5-10 mill kanskje :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Heidi er vel dama Pelle hadde sex med? Regner ikke med at det blir noe bryllup, det ødelegger jo storyen med Pelle. Teit.

 

Måten han fettern snakker på.. Han må jo være homofil. Håper det :)

"Du vet da aldri når du skal holde munn du, din ape" :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...