Gå til innhold

Windows 64 vs XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva da? Sånn at jeg vet hva jeg skal bytte ut.

 

Er det ytelses forskjell på XP og 64bit?

5406727[/snapback]

Da har jeg sjekket at det finnes drivere for 64bits windows for hovedkortet og skjermkortet. Så da ser det ut til å gå smertefritt.

 

Har du noen andre enheter du skal bruke på maskinen? (scanner, skriver, joystick, TV-kort?)

 

Poenget med 64bits progsessorer er bedre ytelse og mulighet for mer minne.

 

BTW: Har du minne fra før?

Lenke til kommentar
Mulighet for mer minne er vel det eneste jeg kan se som bedre med et 64-bit kontra et 32-bit system. Kan ikke helt se at ytelsen skal bli bedre, men korrekt om meg om jeg tar feil (gjerne med en forklaring på hvorfor ting skal gå kjappere)

5408804[/snapback]

 

 

du får bedre ytelse ved operasjoner på store tall. har du tall som ikke kan representeres med 32 bit, så må operasjonen deles i flere biter, noe som gir flere prosessorinstruksjoner. men jeg tror det for det meste er et teoretisk problem, tviler på at det er noe som maskina trenger å gjøre spesielt ofte. vet ikke hvor matematisk tungt det er å drive spill og slikt, men tviler egentlig på at det er så ille. kanskje det gir bedre ytelse for folk som driver veldig tung matematikk, feks meteorologer

Lenke til kommentar

Funker disse programmene på x64:

-Photoshop

-Alcohol 120%

-Backpacker 3

-BearShare

-BitComet

-CCleaner

-Clue

-Fifa 2006

-Football Manager 2006

-GTA San Andreas

-Google Earth

-Firefox

-Need For Speed Most Wanted

-Nero

-Opera

-Poker Stars

-Poker Champs

-Reg Supreme

-Zen Micro Explorer

-MSN Messenger 7.5

?

Lenke til kommentar
Funker disse programmene på x64:

-Photoshop

-Alcohol 120%

-Backpacker 3

-BearShare

-BitComet

-CCleaner

-Clue

-Fifa 2006

-Football Manager 2006

-GTA San Andreas

-Google Earth

-Firefox

-Need For Speed Most Wanted

-Nero

-Opera

-Poker Stars

-Poker Champs

-Reg Supreme

-Zen Micro Explorer

-MSN Messenger 7.5

?

5409996[/snapback]

 

 

Vet at hvertfall Alcohol 120 % ikke funker ... Daemon Tools har releasa en versjon for Windows x64, den funker som bare det! (bruker den selv i winx64)

Lenke til kommentar

finner endel info her: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/6...ploringx64.mspx

 

hadde en url til en lang liste på hvem progs som fungerer og ikke fungerer før, men den er borte.

 

jeg har forresten det problemet med webcam, kjøpte logitech sphere som koster flesk, og får ikke brukt det iom at jeg har 64bit windows. folk får hyle ut om de finner ut noe som gjør at web cam funker på 64bit.

hørte noe snakk om at logitech skulle mekke noe prog vare, mend et har ikke skjedd trur jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...