Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lagg i bf2 med "bra pc"


Anbefalte innlegg

Hovedkort: Asus p5gdc deluxe

Skjermkort : Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Ram: Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

200gb hd med windows partisjon på 12GB.

 

I BF2 lagger det, har stilt altl på minimum og da lagger det bare bittelitt..Men dette er vel helt feil, denne pcen skal jo gå så det uler egentlig. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du rette driverne til delene ?

12 gb windows partisjon var litt lite, tror det er noe der.

Men prøv og oppdater driverne, ta litt opprydding, diskfragmentering.

Og gjør widows partisjonen om til ca 40 burde gå bedre da..

5393358[/snapback]

 

Glemte å si at jeg har denne cpu:

Intel Pentium 4 530J 3.0GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/vifte

 

Jeg syns den blir veldig varm, i bios viser den 70 grader rett etter at jeg har startet den opp. Har flashet bios til den siste versjonen men den viser fortsatt så mye. Med asus pc-probe programmet til windows viser den at den ligger på cirka 60grader idle og går oppover når jeg spiller sikkert. Men er det vanlig at den er så varm? burde jeg bytte vifte? Og har varmen så mye å si for ytelsen at det skal hakke i spill? Dette er min bror sin pc og den burde jo kveste min pc som er en p4 2.4ghz med ati radeon9800 pro skjermkort. Alt tyder jo på at hans pc skal klare battlefield2 bedre enn min men det gjør den ikke. Rart.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305242&view=detailed

 

Den står nede i kjelleren der det er ganske kaldt pluss at dekselet på

kabinettet er tatt av og kabinettet er stort sett ellers veldig romslig med store hull for eventuelle vifter.. Må ha gjort noe feil ved montering av viften, kansje fått skrapt opp kjølepastalaget som satt på ( ? ). Har jo hørt at den vifta som følger med er elendig..

 

Har også alle nye drivere, nettop reinstallert windows også.

 

Pc'en er ikke treg og virker ikke som den lider av noe som helst bortsett fra i Battlefield2 og det er jo rart at man må skru ned grafikken må minimum da og fortsatt hakker det.. Mens ellers i windows virker pcen veldig rask og fin. Kunne jo testet 3dmark og sett om det var skjemkortet som ikke yter som det skal.

Lenke til kommentar

god kveld folkens

jeg har selv hatt det problemet at cpu blir så varm som det jeg byttet kjølepasta til artic silver 5 og tempen på cpu datt ned fra 60 til ca 50 deretter byttet jeg til denne cpu vifta http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305842&cks=PRL så nå har jeg 36 grader under oppstart og ca 55 under spilling...Jeg har selv en p4 3,o ghz prosessor men det er av typen prescott og de er kjent for å gå varme

håper noe av dette kan være til hjelp

 

Sylten

Lenke til kommentar
Du har jo ikke så veldig mye/bra ram da. Tørr jeg spørre om hva pingen din er?

5400759[/snapback]

 

det som er rart er at pingen er veldig god, 25-100 cirka..nesten alltid rundt 69. Så det må være noe med pcen..jeg spilte singleplayer og da hakket det..en tanks eksploderte og da effektene fra dette kom hakket det...da er det vel grafikkortet eller cpuen eller begge deler

Lenke til kommentar
Du har jo ikke så veldig mye/bra ram da. Tørr jeg spørre om hva pingen din er?

5400759[/snapback]

 

det som er rart er at pingen er veldig god, 25-100 cirka..nesten alltid rundt 69. Så det må være noe med pcen..jeg spilte singleplayer og da hakket det..en tanks eksploderte og da effektene fra dette kom hakket det...da er det vel grafikkortet eller cpuen eller begge deler

5400969[/snapback]

musa hakker også i windows..altså muspekeren hakker, har mx 510 mus. Har ikke installert driveren til musa og i system oversikten står det en usb enhet med ? på men jeg har installert alle driverne til hovedkortet og usb kontrollerne som skal være der har ikke ? på seg.. Men jeg sier dette fordi jeg mener å ha lest noe om mus eller usb som forårsaker lagg/hakk i counterstrike, kanskje dette kan forårsake lagg i bf2? men det er jo rart at det virker som det er når det er ekstra med effekter at det hakker..

Lenke til kommentar

Hei, når nye komponenter monteres må Bios helst lastes ( load setup) på nytt om parametrene skal samarbeide, har du gule tegn i enhetsbehandlingen så slett og restart med support cd i skoffen og last drivere på nytt , lykke til !

Endret av LA8464
Lenke til kommentar
Dersom du har mulighet til det/gidder det, så kan det kanskje hjelpe med en reformatering, også installerer du alt av nyeste drivere til hovedkort og grafikkort. Hvis det fortsatt hakker, så kan du vel nesten utelukke software problemer, og skylde på hardwaren :)

5401352[/snapback]

har gjort det

Lenke til kommentar

Jeg vil gjette på driverne til skjermkortet som ikke er helt god, eller så er det dårlig kjøling.

Noen klager på ram'en din (1GB PC4200). Selv spiller jeg med 1GB PC2700. You do the math ;)

Du sier du har 70 grader etter oppstart, det er for mye. Antagelig vil den stige til oppunder 90 grader under spilling. Sjekk at alle vifter går (psu,cpu,gfx)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjette på driverne til skjermkortet som ikke er helt god, eller så er det dårlig kjøling.

Noen klager på ram'en din (1GB PC4200). Selv spiller jeg med 1GB PC2700. You do the math ;)

Du sier du har 70 grader etter oppstart, det er for mye. Antagelig vil den stige til oppunder 90 grader under spilling. Sjekk at alle vifter går (psu,cpu,gfx)

5404885[/snapback]

noen som har forslag til ny vifte da?

Lenke til kommentar
Jeg vil gjette på driverne til skjermkortet som ikke er helt god, eller så er det dårlig kjøling.

Noen klager på ram'en din (1GB PC4200). Selv spiller jeg med 1GB PC2700. You do the math ;)

Du sier du har 70 grader etter oppstart, det er for mye. Antagelig vil den stige til oppunder 90 grader under spilling. Sjekk at alle vifter går (psu,cpu,gfx)

5404885[/snapback]

noen som har forslag til ny vifte da?

5412709[/snapback]

 

Den her er veldig fin: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26501

Jeg har den samme, bare med blåe leds :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg vil gjette på driverne til skjermkortet som ikke er helt god, eller så er det dårlig kjøling.

Noen klager på ram'en din (1GB PC4200). Selv spiller jeg med 1GB PC2700. You do the math ;)

Du sier du har 70 grader etter oppstart, det er for mye. Antagelig vil den stige til oppunder 90 grader under spilling. Sjekk at alle vifter går (psu,cpu,gfx)

5404885[/snapback]

noen som har forslag til ny vifte da?

5412709[/snapback]

 

Den her er veldig fin: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26501

Jeg har den samme, bare med blåe leds :tease:

5415348[/snapback]

 

I dag sjekka jeg cpuvifta og jeg kunne vri litt på kjøleren, hadde hatt mistanke om at vi ikke hadde fått festet den skikkelig.

 

Jeg tok av cpuvifta og renska cpuen så den ble helt ren, så satt jeg på en ny cpuvifte, original intel vifte for p42.4ghz. Jeg tok på litt artic silver pasta på cpuen. Deretter festet vi kjøleren og denne gangen satt den skikkelig, den lot seg ikke rikke.

 

Men nå viser cpu tempen 76 grader på idle! Mer enn før jeg skifta cpukjøler!

 

Jeg fikk t.o.m advarsel fra bios i oppstarten om at det var altfor høy temperatur!

 

Har lest masse rundt på internett om folk som har temp problemer, det høres ut til at man må sjekke at vifta går, og hvis kjøleribba er kald kan det hende at det er mellomrom mellom kjøleribba og cpuen.. Men I svarte hvor vanskelig skal det være å sette på en cpukjøler? Det er da bare en måte å sette den på på. Det er 4 hull som pinnene går nedi og det burde vel sørge for at kjøleren sitter midt på, og hvordan kan det gå an at kjøleribba ikke sitter nedpå cpuen? Kjøleribba sitter jo stein fast og vi har festa alle pinnene.. Cpuen viser 76 grader men jeg kan holde fingeren min på kjøleribba i uendelig tid uten å brenne meg...tror dere jeg har montert den feil da??

 

Hvis det er noen spesielle ting jeg må passe på med en standard lga777 kjøler fra intel så si fra hvis noen veit det..

 

World of warcraft hakker på minimum innstillinger! 15-20fps i wow med minimum instillinger det skal ikke være slik! ping i wow er 153ms, men fps i wow er uavhengig av ping.

 

Maskinen virker fortsatt stabil og normalt rask i windows..så jeg tror jeg bare får sende inn skjermkortet til komplett for test.

Lenke til kommentar

hva slags psu? strømforsyning?

skift rail til skjerkort, dvs, du har 2 railer med 12 volt, bruk den ene kun til skjermkort, resten til harddisk. dvd-rom, koble ut floppy. evt for mer stabil strøm.

så hver ledning har gjerne 4 koblingerx2, den ene ledning med 4 kun til skjermkort og den andre kan du bruke fullt ut.

 

gå i bios, senk volten ned 1 step, 0.025. sjekk om tempen forandrer seg. mulig er ofte at kjøleribben sitter svakt på, eller dårlig kjølepasta, eller dårlig påført kjølepasta. en dråpe i midten.

men siden du har så varmt, ville jeg spandert meg selv en heatpipe kjøler. eller om tempen din måler feil, som ikke er uvanlig, uansett så skal ikke kjøleribba kunne svi seg på, da ville cpuen vært historie. ville jeg nå tro.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CNPS9500LED

 

er det en cpu som trenger heatpipe så er det prescott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...