Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lagg i bf2 med "bra pc"


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hva slags psu? strømforsyning?

skift rail til skjerkort, dvs, du har 2 railer med 12 volt, bruk den ene kun til skjermkort, resten til harddisk. dvd-rom, koble ut floppy. evt for mer stabil strøm.

så hver ledning har gjerne 4 koblingerx2, den ene ledning med 4 kun til skjermkort og den andre kan du bruke fullt ut.

 

gå i bios, senk volten ned 1 step, 0.025. sjekk om tempen forandrer seg. mulig er ofte at kjøleribben sitter svakt på, eller dårlig kjølepasta, eller dårlig påført kjølepasta. en dråpe i midten.

men siden du har så varmt, ville jeg spandert meg selv en heatpipe kjøler. eller om tempen din måler feil, som ikke er uvanlig, uansett så skal ikke kjøleribba kunne svi seg på, da ville cpuen vært historie. ville jeg nå tro.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CNPS9500LED

 

er det en cpu som trenger heatpipe så er det prescott

5713916[/snapback]

 

God Dag

 

Skjermkortet er av typen som ikke bruker strømkobling..jeg testa et annet skjermkort,annen ram men ingen forskjell. cpu-tempen var på 90 grader 20sekunder etter at jeg starta prime95 test..

 

Så jeg satt på zalman cnps9500LED og tok på et ekstremt tynt lag med kjølepasta (fra før var det kansje et 1-2mm tykt lag på standard kjøler..

 

Nå går cpuen på 30grader og 40 grader i world of warcraft. WoW går også 100% glatt med alle detaljer på.. :) Rart at cputempen har så mye å si da, men men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...