Gå til innhold

Programvare til CD-brenning, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt Nero til brenning av CD og DVD, men har i det siste opplevd mye problemer. Om dette har med Nero eller hardwaren å gjøre vet jeg ikke. Jeg bruker nyeste Nero 7.

Noen som har meninger om hva som er den beste programvaren for brenning av CD og DVD?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff har hatt mye problemer med Nero 7 så ver 6 gitt inn igjen. Har 2 brenner programmer på pc'en og det er Nero 6 og Alcohol 120%. Ikke noen problemer med noen av dem

Skrevet

Har også gått tilbake til Nero 6.6..... bl.a pga manglende støtte for LightScribe-brenning i Nero 7. Har ikke testet Nero 7 så mye for feil, da jeg trenger LightScribe-støtten.

Skrevet

Jeg har aldri oppgradert fra Nero6. Dessuten skal de ha betalt for oppgraderingen, noe som tydeligvis er liten vits i når jeg ser at dere som har kjøpt oppgradering går tilbake til den versjon 6.

Skrevet
Jeg har aldri oppgradert fra Nero6. Dessuten skal de ha betalt for oppgraderingen, noe som tydeligvis er liten vits i når jeg ser at dere som har kjøpt oppgradering går tilbake til den versjon 6.

5391468[/snapback]

Blir vel noe greie på ver 7 etter vært vil jeg tro. Får håpe dem tar til fornuft og deler den opp som med ver 6. Over 100 meg som praktisk talt voldtok pc'en med ting som jeg ikke ville ha ble litt for mye for meg, og når det til og med ikke funker som det skal får en vente litt og se.

Skrevet

Til brenning av ulike image filer kan jeg anbefalle ImgBurn (freeware), meget bra program. Ellers bruker jeg nero 6 til standard data / musikk brenning.

Skjønner ikke helt hvorfor folk tilsynelatende blindt oppdaterer programmer uten å sjekke hva en "oppgradering" innebærer. Hvis man leser kommentarer til nero 7 på fileforum.com / cdfreaks.com så bør det få enhver til å tenke seg om 2 eller 3 ganger før man laster ned den 100mb pakka ;)

Skrevet

Til brenning av ulike image filer kan jeg anbefalle ImgBurn (freeware), meget bra program. Ellers bruker jeg nero 6 til standard data / musikk brenning.

Skjønner ikke helt hvorfor folk tilsynelatende blindt oppdaterer programmer uten å sjekke hva en "oppgradering" innebærer. Hvis man leser kommentarer til nero 7 på fileforum.com / cdfreaks.com så bør det få enhver til å tenke seg om 2 eller 3 ganger før man laster ned den 100mb pakka ;)

Skrevet
...Skjønner ikke helt hvorfor folk tilsynelatende blindt oppdaterer programmer uten å sjekke hva en "oppgradering" innebærer....tenke seg om 2 eller 3 ganger før man laster ned den 100mb pakka
Hvorfor oppdaterer en bileier sin bil til en nyere utgave av samme model? Jo han forventer nye tekniske løsninger og ett bedre produkt enn han hadde.

Når man således oppdaterer en programpakke fra ett slik seriøst selskap som Nero så forventer i allefall jeg at det virker. For meg så virket det ikke etter hensikten og jeg nedgraderte igjen for å få tilbake de funksjonene jeg hadde og har bruk for.

Inntil Nero 7 støtter fullt ut de funksjonene jeg trenger så får jeg heller tåle å ha brukt $54 foreløpig på noe som ikke virker, finnes jo ingen returmulighet for denne nedlastede oppgraderingen. Regner med at supporten hos Nero snart hører fra seg, de fikk i allefall en krass henvendelse fra meg. :mad:

Skrevet (endret)
Hvorfor oppdaterer en bileier sin bil til en nyere utgave av samme model? Jo han forventer nye tekniske løsninger og ett bedre produkt enn han hadde.

Vel, nå ser vel programvare "bransjen" ganske så annerledes ut i forhold til bilbransjen. (dessuten kjøper man vel ikke en ny bil som har fått stryk i tester f.eks.?)

Det finnes jo eksempler på programvare hvor mange brukere foretrekker eldre versjoner enn nyere, par eksempler: winamp 2.91 i stedet for 5.1, kerio firewall 2.15 i stedet for nyeste osv. De som har fulgt med på oppdateringene til nero siden 5.5 har sett at mens nye muligheter legges til og bugs fikses gjennom oppdateringer, kommer det også nye, gjerne kritiske bugs / regresjoner.

Endret av modellmakt
Skrevet
...De som har fulgt med på oppdateringene til nero siden 5.5 har sett at mens nye muligheter legges til og bugs fikses gjennom oppdateringer, kommer det også nye, gjerne kritiske bugs / regresjoner....

Som all annen software opp gjennom tiden dessverre. :ermm:

Tror inne Nero er noe unntakstilfelle der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...