Gå til innhold

Tørris/LN2-Guide for nybegynnere V1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det skal brukes kjølepasta uansett hva slags kjøling man bruker. Kjølepastaen er bare til for å øke kontakten mellom prosessor og kjølemediet. Rør kan du få kjøpt av flere her på forumet, tror kanskje Stoolman driver å selger noen nå. Elles så er det mange som lager rør på xtremesystems-forumet, er bare å sende mange av de en PM så gir deg pris osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132
finfin guide!

 

Jobber som industrirørlegger på en av norges største industriparker og har tilgang til det meste. Har en A64 3200+ Venice jeg vurderer å herpe :yes:

Anywho, noen av bildene i guiden vises ikke.. mulig å få ordnet det? :)

 

Mvh

 

Jeg vil tro 3200+ vil være best under vann egentlig, for mange A64 har coldbug.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hehe, skal prøve nå om en måneds tid. Noen som vil anbefale Intel/AMD? Jeg vurderer å gå for AMD Athlon X2 BE da den har unlocked multiplier og er billig. 1500kr for 2GB PC8000, Abit HK og CPU er ikke dyrt, PSU, skjermkort og HDD har vi fra før av, siden det ikke skal klokkes ;)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Kan noen si meg om denne er utdatert eller ikke? Det er litt synd at bildene i førstepost har falt ut, så dersom denne er gått ut på dato kunne det vært greit å fått på plass en oppdatering/ny guide :)

 

Hardware.no skrev vel for en tid tilbake siden en lignende guide(?).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Guiden er nok uansett ganske utdatert. Flere ting har forandret seg siden jeg skrev guiden. Nå så kjøper de fleste ferdige rør fra kingpin eller andre produsenter, isolasjonsmetoder har også forandret seg siden den guiden ble skrevet. Tørris blir heller nesten aldri brukt lenger, for å hevde seg må man bruke LN2.

 

Kort kan man si at ekstremkjøling og benching generelt har blitt mye mer proffesjonelt og man ser ikke så mye hjemmemekk lenger. Anbefaler deg heller å finne informasjon på utelandske fora, da jeg ikke kommer til å oppdatere guiden igjen.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...