Gå til innhold

Det beste spillet du ha spilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke i bestemt rekkefølge:

 

* Baldur's Gate 2 - Etter min mening det mest komplette rollespill som finnes.

 

* Star Wars: Knights of the old republic - Mindre i ren størrelse enn BG2, men tar det igjen med å være mer cinematisk. Har spillt igjennom sånn ca 4 ganger, og det gjør jeg ikke ofte med noen spill.

 

* Zelda: Ocarina of Time - Det ultimate eventyr-spillet, selv 10 år etter er det like underholdende.

 

* Outcast - Kriminelt oversett spill. Fantastisk musikk, fantastisk verden å utforske, og jeg må si fantastisk grafikk og animasjonsteknikk for sin tid.

 

* Final Fantasy VII - Sjarmen er inntakt, selv etter all melkinga fra Square-Enix i det siste.

 

* Den Lengste Reisen - Spillet har humor, flott stemning, og gir en virkelig følelse av å være på "den lengste reisen". Ble ikke like imponert av oppfølgeren drømmefall av forskjellige grunner.

 

* Metal Gear Solid - Jeg har etterhvert mistet litt interessen for serien da jeg synes historien ble for høytsvevende etter spill nr 2. Men kommer aldri til å glemme følelsen jeg satt igjen med etter rulleteksten til MGS1. Det var mesterlig, og utrolig at noe sånt var mulig på gamle playstation.

 

* Silent Hill 2 - Jeg nevner nr 2 fordi det er min personlige favoritt i serien. Stemningsfullt, skummelt og med en temmelig dyp og velkonstruert historie. Men alle, kanskje bortsett fra nr 4 (som startet bra, men rotet det litt til), er flotte spill.

 

* Monkey Island 1/2/3 - Burde vel igrunn satt "gamle Lucasarts spill", men min favoritt er nok uansett Monkey Island serien. Nr 4 føltes litt halvferdig og var ganske skuffende...

 

* Elder Scrolls: Morrowind - Et spill jeg kjøpte helt i blinde i en kiosk under en ferietur. Et av de bedre tilfeldige kjøp jeg har gjort. Følelsen av å være en ensom kriger men alikevel en del av verdenen var unik. Oblivion var jo også bra, men manglet litt på stemningen. Inkludering av stemmer vil jeg faktisk si ødela mer enn det forbedret når det var såpass halvhjertet som i Oblivion.

 

* Chrono Trigger - Det finnes så mange flotte rollespill fra Super Nintendo tiden. Men av Secret of Mana, Final Fantasy VI og Chrono Trigger, må det vel bli Chrono. Stort, innholdsrikt og engasjerende. Samt forut for sin tid ved å kutte ut "random battles".

 

 

Antagelig mange jeg kommer til å huske på i etterkant, men det var disse som stakk seg ut.

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar

vel for er det for mange spill som har gitt meg en veldig god opplevelse Oblivion var en av dem, tror jeg spilte det ca et halvt år, runda det to ganger med nesten alle side questene gjort, så har vi så klart hearts of iron 1 og 2, disse spillene er veldig avhengighets skapene har spilt 2 ern siden det kom ut, og klarer fortsatt ikke å legge det fra meg, det er så gøy å skape verdensomspennende imperier :grin: samme gjelder også for europa universalis 3.

 

og så klart må jeg nevne hele total war serien var hekta siden shogun kom ut, og venter med store øyne på empire

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese 23 sider for å se om jeg har postet her før, så jeg endrertil / oppdaterer / begynner med (i tilfeldig rekkefølge)

 

* Okami (Wii)

* Guitar Hero (alle versjoner er stort sett identiske, men har nye sanger. Teller de derfor som ett spill.)

* Great Giana Sisters (C64) (<- Hvorfor er den ikke på VC'en til Wii ennå?)

* Mass Effect (PC) (<- xbob360 versjonen er bra, men PC versjonen er bedre.)

* Pharao (PC) (tar tid å bygge pyramider, men så fyller den største over hele skjermen...) :p

Lenke til kommentar

Oioioi, her snakker me vanskelige saker...

Men skal eg velgje eit spel er mitt valg ganske så klart.

The Curse of Monkey Island (nummer 3 i serien).

Utruleg stemning i dette spelet: grafikken, musikken, plassane, gåtene og ikkje minst: humoren!

Oioioi så mange gonger eg har runda det spelet. Har aldri hatt den følelsen medan eg har spelt eit spel før. Fantastisk.

Kunne ofte ønske eg aldri hadde spelt det, så eg kunne ha runda det på nytt igjen utan å visst korleis man gjorde det :D

Lenke til kommentar

Har svart før, men jeg husker ikke hva jeg svarte so here goes:

 

Half-Life 2: Det eneste spillet jeg har runnet 4 ganger. Eneste spillet jeg elsker å utforske om og om igjen. Det utspiller seg på høsten så stemningen er liksom veldig dyster hele tiden, lyset og de blasse fargene får alt til å virke så... dødt. Alt med spillet er rett og slett perfekt. Jeg elsker det.

 

Warcraft 3: Warcraft-historien er unektelig gripende. Multiplayer-delen med en MEGET, MEGET fleksibel map-editor er fantastisk.

 

Diablo 2: Mange, mange timer har gått med på endeløs grinding i Diablo, med venner og alene. Diablo 2 er det spillet jeg uten tvil har brukt nest mest tid på. =)

Lenke til kommentar

Det beste spillet jeg har spilt og det beste spillkjøpet jeg noen gang har gjort på impuls, er nok Rome:Total War, i hvertfall om jeg ser ut ifra hvilket spill jeg har spilt mest. Men det er også spill jeg mener har "det lille ekstra", og som fanger meg og gjør at jeg ikke klarer å slutte å spille, slik som SimCity 3000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Starcraft. Varierte raser. Uendelig mye man kan gjøre av taktikker og micro. Fantastisk balansert. Har enda til gode å se et spill så bra gjennomført som dette.

Lenke til kommentar
Starcraft. Varierte raser. Uendelig mye man kan gjøre av taktikker og micro. Fantastisk balansert. Har enda til gode å se et spill så bra gjennomført som dette.

Må seie meg heilt einig i den, eit så bra gjennomført spel har eg aldri sett før. Alle rasane er heilt balanserte, samtidigt som dei er veldig varierte. Har hatt mange morosome kampar med det spelet ja, både aleine og med kompisar. Gledar meg til Starcraft II :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...