Gå til innhold

Det beste spillet du ha spilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

zelda: Ocarina of time

FFX

TES3:morrowind

ninja turtles på SNES(husker ikke hva det het, men det er sinnsykt kult!)

Prince Of Persia 2:Warrior Within.(sikkert den eneste som synes dette spillet var skikkelig skikkelig bra!)

James Bond: Golden Eye

FF-7

Fifa 99 på n64

civilisation 2

snowboardkids

 

er sikkert masse annet også, men det er dette eg husker for øyeblikket!

Endret av trondtrond
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg tror ikke jeg kan nevne et spill som kan gå ned som det beste jeg noensinne har spilt, av en enkelt grunn - jeg har vært PC-gamer siden rundt '92, og har spilt veldig mange forskjellige ting. Inntrykk av spill endres over tid, jeg er mer kresen på spill nå, enn hva jeg var for fem år siden.

 

Selvfølgelig har jeg vært borte i utrolig mange bra spill, men det er et vidt spekter av genre, så å plukke ut ett blir nesten umulig. Jeg skal dog nevne spill som jeg har hatt størt glede av opp gjennom årene:

 

- Legend of Kyrandia-spillene. Westwood Studios (C&C-kara) sine eventyrspill, som var fantastiske spill, flott grafikk og noen innovative ting gjorde disse til vinnere.

- Monkey Island (1 og 2), Day of The Tentacle og Sam & Max. Oh man, dette er LucasArts på sitt beste, eventyrspill med flotte puzzles og en humor som ikke mange har klart å overgå.

- Doom og Doom II. Jeg husker fortsatt første gang jeg spilte Doom, det var shareware-versjonen med første episode av Doom, og første jeg gjorde var å bokse i en eksplosiv tønne. Har hatt utrolig mye gøy med disse spillene, både i single- og multiplayer. (BFG, oooh yeah!)

- Unreal. Når dette spillet kom ut i '98, var det lysår forran alt annet man hadde sett, AI, grafikk og lyd gjorde dette til en uovertruffen spillopplevelse, selv med software rendring.

- Half-Life. Omsider et FPS spill som hadde en viss story, som gjorde at det var et godt driv gjennom hele spillet, samt noen av de feteste fiendene ever - headcrabs og den jævla fisken. Ja, den gigantiske fisken som lurker i vanna her, jeg tror jeg pissa bort en god del granater for å bombe den til helvette i alle vann hvor jeg trodde den muligens bodde ;)

- Starcraft. Det ble gitt ut i 1997, og jeg spiller det fortsatt. (Greit nok, ikke ofte - men det er gøy i LAN). Det sier vel egentlig sitt.

- Need For Speed. Kjøpt for 699,- på Spaceman i '95 eller hva det nå var, selv om jeg ikke eide en CD-ROM. En god del hakk over Test Drive 3 og Outrun som var spilla jeg før hadde spilt ;)

 

Dette er egentlig det jeg kommer på sånn i farta, sikkert mye som er glemt. Ja, mye er glemt. Uansett, flotte spill.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg kan nevne et spill som kan gå ned som det beste jeg noensinne har spilt, av en enkelt grunn - jeg har vært PC-gamer siden rundt '92, og har spilt veldig mange forskjellige ting. Inntrykk av spill endres over tid, jeg er mer kresen på spill nå, enn hva jeg var for fem år siden.

 

Selvfølgelig har jeg vært borte i utrolig mange bra spill, men det er et vidt spekter av genre, så å plukke ut ett blir nesten umulig. Jeg skal dog nevne spill som jeg har hatt størt glede av opp gjennom årene:

 

- Legend of Kyrandia-spillene. Westwood Studios (C&C-kara) sine eventyrspill, som var fantastiske spill, flott grafikk og noen innovative ting gjorde disse til vinnere.

- Monkey Island (1 og 2), Day of The Tentacle og Sam & Max. Oh man, dette er LucasArts på sitt beste, eventyrspill med flotte puzzles og en humor som ikke mange har klart å overgå.

- Doom og Doom II. Jeg husker fortsatt første gang jeg spilte Doom, det var shareware-versjonen med første episode av Doom, og første jeg gjorde var å bokse i en eksplosiv tønne. Har hatt utrolig mye gøy med disse spillene, både i single- og multiplayer. (BFG, oooh yeah!)

- Unreal. Når dette spillet kom ut i '98, var det lysår forran alt annet man hadde sett, AI, grafikk og lyd gjorde dette til en uovertruffen spillopplevelse, selv med software rendring.

- Half-Life. Omsider et FPS spill som hadde en viss story, som gjorde at det var et godt driv gjennom hele spillet, samt noen av de feteste fiendene ever - headcrabs og den jævla fisken. Ja, den gigantiske fisken som lurker i vanna her, jeg tror jeg pissa bort en god del granater for å bombe den til helvette i alle vann hvor jeg trodde den muligens bodde ;)

- Starcraft. Det ble gitt ut i 1997, og jeg spiller det fortsatt. (Greit nok, ikke ofte - men det er gøy i LAN). Det sier vel egentlig sitt.

- Need For Speed. Kjøpt for 699,- på Spaceman i '95 eller hva det nå var, selv om jeg ikke eide en CD-ROM. En god del hakk over Test Drive 3 og Outrun som var spilla jeg før hadde spilt ;)

 

Dette er egentlig det jeg kommer på sånn i farta, sikkert mye som er glemt. Ja, mye er glemt. Uansett, flotte spill.

5389898[/snapback]

 

 

Jeg er enig med deg i mye av det du sier, men jeg mener at man får ikke samme følelsen av forskjellige spill.

Jeg husker feks at jeg spilte Rick Dangerous på Amiga dag inn og dag ut på midten av '90-tallet, jeg minnes Super Mario 64 med glede, for ikke å snakke om GoldenEye 007!

Men til tross for alle de gode følelsene så slo følelsen av FF-VII de ned støvlene. Jeg vet ikke hva det er med det spillet, men det er så involverende og så utrolig god historie. Og dette tiltross for at jeg bare var 9-10 år da jeg prøvde det for første gang.

Det vil alltid stå som, om ikke det beste, iallefall et av de beste spillene for meg.

 

Men det er kanskje bare jeg som får sånne opplevelser...

Lenke til kommentar

:hmm:

Jeg kan på en måte ikke si hva som er det beste spillet jeg har spillt for d finnes utrolig mange råe spill, men de jeg spiller mest er nok:

 

*Counter Strike Source (supert spill... Har man lite og gjøre, ta en tur i cs ville verden!)

 

*Action Quake 2 (egentlig ikke noe bra men utrolig gøyalt..)

 

*Guild Wars (helt vill grafikk og mange spennende oppdrag)

 

*Prins Of Persia - Sands Of Time (Utrolig sloss-scener! har ikke fått spilt de 2 nyeste)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Secret Of Monkey Island

 

Det finnes rett og slett ingen bedre.

 

Men det er selvsagt slik at du måtte være der for å oppleve det, skal godt gjøres å få den samme følelsen av å spille det i dag, som en fikk tilbake i 1990.

 

Denne typen tråder kommer helt ann på hvor gammel den som svarer er. Det er som regel de første spillene man spilte som sitter best igjen som de mest magiske spillopplevelsene en har hatt. Men Monkey Island er unektelig klassikere.

Lenke til kommentar

Nå er det veldig mange forskjellige spillsjangere og spilltyper ute å går, så det er vannskelig å plukke ut et. Men viss jeg skulle nevne ett måtte det være de tre nyeste metal gear spillene :) disse spillene har en utrolig bra historie. Graffiken var jo også veldig bra (i vertfall når de ble utgitt :) ) og gameplayet er utrolig bra...

Elsker metal gear solid :love: Gleder meg utrolig mye til MGS4 kommer :dribble:

 

(Hideo Kojima er en stor mann, han er genial :love: )

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...