Gå til innhold

linux Web og mail server, trenger tips......!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har installert ISPConfig nå, synes det ser veldig greit ut til formålet :hmm:

 

Men jeg vet jo ikke noe om hvordan stabiliteten er osv.

 

Noen av dere som har erfaring med dette.

 

 

 

Det gjør de ved å redigere sin .htaccess-fil. For å få lov til det, så må du kanskje endre AllowOverride-direktivet.

 

Er det ikke tungvindt for brukerene å gjøre dette selv?, husk dette er brukere uten mye dataerfaring som bare skal ha webhotell og mail.

Ser for meg at de er vant med isp løsninger der en går inn på en webside og setter opp sine mail aliaser, passord osv via den.

Mulig jeg missforstod dette, kan du komme med litt mere om hvordan brukerene setter opp sine kontoer etc via dette.

 

 

 

Takker for all gode tips, dere med peiling på linux her på forumet er verdt gull :thumbup:

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar

Det er ikke tungvindt å bruke en .htaccess-fil, men det kan vanskelig brukes for å administrere tjeneren. Det har andre bruksområder (som er å endre oppførselen/konfigurasjonen på spesielle domener/mapper)

 

Jeg har ikke hatt brukere (har bare min familie) som har hatt sånne behov, så jeg veit ikke om noen webgrensesnitt for denslags.

 

Jeg kan tenke meg at et sånt adminstrasjonsverktøy må kjøre en del skript som root, så du bør være nøye med sikkerheten (leserettigheter/SSH-tilgang).

Endret av buskmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...