MartinKS Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Jeg skal ha et nytt grafikkort og da lurte jeg på om jeg trenger ny strømforsyning? Please svar! På forhånd takk.
Scotty Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Hva har du fra før og hva skal du oppgradere til da? Må nok ha svar på det før det går ann å svare videre Scotty
efikkan Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Hvis strømforsyningen er på 350W eller svakere og du skal kjøpe et kraftig skjermkort så må du nok kjøpe nye strømforsyning.
MartinKS Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 Hva har du fra før og hva skal du oppgradere til da?Må nok ha svar på det før det går ann å svare videre Scotty 5384808[/snapback] altså jeg tror jeg har bare 250w men jeg kjører ati radeon 9700pro, det er litt gammelt men vet ikke o det sier så mye. jeg vurderer da å kjøpe enten PC x800gto256mb eller sapphire x800gt 256mb. så er litt usikker. HAdde vært veldig bra om du kunne svare
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 250w er nok litt i snaueste laget, du bør nok definitivt bytte. Husk at på strømforsyninger er det ekstremt stor kvalitetsforskjell, styr unna f.eks Qtec og ThermalTake uansett hvor mange watt de oppgir. Enermax, Tagan og OCZ blant annet er bra saker.
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 250w er nok litt i snaueste laget, du bør nok definitivt bytte. Husk at på strømforsyninger er det ekstremt stor kvalitetsforskjell, styr unna f.eks Qtec og ThermalTake uansett hvor mange watt de oppgir. Enermax, Tagan og OCZ blant annet er bra saker. 5388238[/snapback] Qtec skal man helst holde seg unna ja, men thermaltake er det ikke noe galt med. De ligger ikke på toppen, men det er langt ifra noe galt med dem. Til trådstarter: Hvis du skal ha ny strømforsyning nå(noe som jeg anbefaler, siden 250w vil ikke vare lenge om du oppgraderer nå), hvor mye ville du brukt til dette? Her er foresten noen forslag/anbefalninger: Aspire Aluminium 520W Antec NeoPower 480w Hiper Type-R OCZ ModStream 520W MIST 500W Har Mist 500w fra før og skal kjøpe en Hiper Type-R til en film-pc, synes de to er de beste til prisen og er definitivt noe å se inn på. Scotty
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 (endret) Qtec skal man helst holde seg unna ja, men thermaltake er det ikke noe galt med. De ligger ikke på toppen, men det er langt ifra noe galt med dem. Thermaltake er ikke like dårlig som Qtec, men i forhold til de andre nevnte merker er kvaliteten heller laber når du tar prisen med i betraktning, ThermalTake produkter er mest bling og kvaliteten varierer fra helt greit til tvilsom. Endret 5. januar 2006 av PerUlv2
samye83 Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Ocz modstream er på ukenstilbud på netshop, og jeg syns du bør slå til der. Jeg har hatt strømforsyningen i flere måneder og aldri opplevd ustabilitet. Og maskinen min trekker en del strøm, ligger stabilt på 12.10v-12.20v hele tiden.
Tandstad Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Og om ein syns MIST 500 watt er for dyr, kan ein gå for MIST 430 watt til nesten halve prisen. Blir selt på pcutstyr.no.
MartinKS Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 Tusen takk kara!! men jeg er ikke av den typen som trenger mye "jøggel" og lys og trenger ikke det beste som er på makedet. Men vet dere om sånn ca hvor mye watt et skjermkort trenger? ' _-MKS-_
MartinKS Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 Men et spm. til. Hvis jeg da kjøper og setter inn den nye strømforsyninga, vil jeg ikke får for mye da og da vil det går veldig dårlig med pcn. Sorry at jeg spørr men er det noe jeg ikke kan så er set strøm til pcen hehe på for hånd takk. _-MKS-_
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Men vet dere om sånn ca hvor mye watt et skjermkort trenger? 5388644[/snapback] 40-80watt?
MartinKS Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet?
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 (endret) ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet? 5388819[/snapback] Nja, er kanskje litt mere enn 80watt. Så kommer jo alt den andre hardwaren inn i bildet også, så har du kanskje lyst til å oppgradere cpuen +hovedkortet, så flere hardisker..osvosv Så det går ikke ann å ha for mye watt Endret 5. januar 2006 av .Scotty.
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet? 5388819[/snapback] Husk at selv om et psu er opgitt til å kunne gi 400w, så er det ikke sikkert at det klarer å levere mer enn 150-200w - det er ofte der og på stabiliteten du ser forskjellen på de beste og nestbeste
MartinKS Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 ;en det som er at dette begynner å bli en ganske gammel pc (tre år) og det er ganske sikkert noe av det siste jeg GIDDER å oppgradere pcen til, fordi så veldig mye har gått ut på dato , eller hvertfall kommer til om ikke så lenge. Og har ikke så veldig mye penger å rutte med heller. vil ikke bruke alle jule penga på pcn. hehe har et liv utenom og
perpyro Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Disse synes jeg er bra og til rimelig pris. http://www.microplex.no/category.aspx?cat=346&mcat=c346
perpyro Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Synes du det såg jalla ut så må vel dette være prima vare. http://www.psdata.no/ps.asp?it=110549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå