Gå til innhold

Nytt skjermkort, NY strømforsyvning?

MartinKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva har du fra før og hva skal du oppgradere til da?

Må nok ha svar på det før det går ann å svare videre :)

Scotty

5384808[/snapback]

altså jeg tror jeg har bare 250w men jeg kjører ati radeon 9700pro, det er litt gammelt men vet ikke o det sier så mye. jeg vurderer da å kjøpe enten PC x800gto256mb eller sapphire x800gt 256mb. så er litt usikker. HAdde vært veldig bra om du kunne svare ;)

Skrevet

250w er nok litt i snaueste laget, du bør nok definitivt bytte. Husk at på strømforsyninger er det ekstremt stor kvalitetsforskjell, styr unna f.eks Qtec og ThermalTake uansett hvor mange watt de oppgir.

Enermax, Tagan og OCZ blant annet er bra saker.

Skrevet
250w er nok litt i snaueste laget, du bør nok definitivt bytte. Husk at på strømforsyninger er det ekstremt stor kvalitetsforskjell, styr unna f.eks Qtec og ThermalTake uansett hvor mange watt de oppgir.

Enermax, Tagan og OCZ blant annet er bra saker.

5388238[/snapback]

Qtec skal man helst holde seg unna ja, men thermaltake er det ikke noe galt med. De ligger ikke på toppen, men det er langt ifra noe galt med dem.

Til trådstarter:

Hvis du skal ha ny strømforsyning nå(noe som jeg anbefaler, siden 250w vil ikke vare lenge om du oppgraderer nå), hvor mye ville du brukt til dette?

Her er foresten noen forslag/anbefalninger:

Aspire Aluminium 520W

Antec NeoPower 480w

Hiper Type-R

OCZ ModStream 520W

MIST 500W

Har Mist 500w fra før og skal kjøpe en Hiper Type-R til en film-pc, synes de to er de beste til prisen og er definitivt noe å se inn på.

Scotty

Skrevet (endret)
Qtec skal man helst holde seg unna ja, men thermaltake er det ikke noe galt med. De ligger ikke på toppen, men det er langt ifra noe galt med dem.

Thermaltake er ikke like dårlig som Qtec, men i forhold til de andre nevnte merker er kvaliteten heller laber når du tar prisen med i betraktning, ThermalTake produkter er mest bling og kvaliteten varierer fra helt greit til tvilsom.

Endret av PerUlv2
Skrevet

Ocz modstream er på ukenstilbud på netshop, og jeg syns du bør slå til der. Jeg har hatt strømforsyningen i flere måneder og aldri opplevd ustabilitet. Og maskinen min trekker en del strøm, ligger stabilt på 12.10v-12.20v hele tiden.

Skrevet

Tusen takk kara!! :D men jeg er ikke av den typen som trenger mye "jøggel" og lys og trenger ikke det beste som er på makedet. Men vet dere om sånn ca hvor mye watt et skjermkort trenger?

'

_-MKS-_

Skrevet

Men et spm. til. Hvis jeg da kjøper og setter inn den nye strømforsyninga, vil jeg ikke får for mye da og da vil det går veldig dårlig med pcn. Sorry at jeg spørr men er det noe jeg ikke kan så er set strøm til pcen :blush: hehe på for hånd takk.

_-MKS-_

Skrevet

ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet? :w00t:

Skrevet (endret)
ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet?  :w00t:

5388819[/snapback]

Nja, er kanskje litt mere enn 80watt. Så kommer jo alt den andre hardwaren inn i bildet også, så har du kanskje lyst til å oppgradere cpuen +hovedkortet, så flere hardisker..osvosv

Så det går ikke ann å ha for mye watt :)

Endret av .Scotty.
Skrevet
ja okei men da tviler jeg stert på at jeg vil trenge noe så heavy som 400watt og over. Ikke sant? Eller er jeg helt på jordet?  :w00t:

5388819[/snapback]

Husk at selv om et psu er opgitt til å kunne gi 400w, så er det ikke sikkert at det klarer å levere mer enn 150-200w - det er ofte der og på stabiliteten du ser forskjellen på de beste og nestbeste

Skrevet

;en det som er at dette begynner å bli en ganske gammel pc (tre år) og det er ganske sikkert noe av det siste jeg GIDDER å oppgradere pcen til, fordi så veldig mye har gått ut på dato , eller hvertfall kommer til om ikke så lenge.

Og har ikke så veldig mye penger å rutte med heller. vil ikke bruke alle jule penga på pcn. hehe har et liv utenom og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...