Gå til innhold

Xbox 360 - Microsoft tatt på sengen

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Skrevet
ikke helt riktig det dere sier her. Det stemmer at den self boot releasen var fake, men man har kommet fram til at det funker å kopiere kiosk dvd'en til en annen vanlig dvd5 plate. Dette sansynliggjør at det på denne finnes kode som omgår beskyttelsen til xbox 360, ergo er det også en mulighet for at denne kan brukes til backup etc. av spill o.l.

5384020[/snapback]

Joda, dette har vært kjente noen dager nå. Men ikke hold pusten for det. Microsoft veit godt hvordan den discen de har sendt ut til tusenvis av butikker verden over virker. Hadde de hatt noen som helst bekymring, så hadde de ikke gjort det. Microsoft er ikke så naive, og det burde ikke vi være heller angående den discen.

Dr.Peedee

5384099[/snapback]

Det har da ingen ting med at microsoft er naive, de kan gjøre en feil som alle andrel, noe som de har gjort før i åra, som resulterte i mye morro til den gammle xboxen.

Neida, forsåvidt riktig det. Microsoft har nok lagt sine egg oppigjennom tidene. Men det var litt denne "begeistringen" over at noen på så kort tid skulle ha tatt Microsoft på sengen på noe "så enkelt" som jeg reagerte litt på. I dette tilfeller så tror jeg ikke det. At noen senere finner ut hvordan de skal lage en chip til 360'n ser jeg på som en stor mulighet.

Ellers er det å følge med på xbox-scenes.com ja, pluss 360updates.com.

Dr.Peedee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Mest sannsynelig fake ser det ut til. Har lest en del på Xbox.scene.com på forumene der. Den site'n over tilhører visst de samme folka som la ut fake boot disc.

Åkke som, vi får vel vite etter hvert.

Dr.Peedee

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet (endret)

Ligger bilde her: http://www.icemodchip.co.uk/

Dette kan lett se ut som tilfeldig crap folk har lodda på en PCB, så blir jo flott å se om det faktisk er legit eller ei.

[EDIT: Vel, ser nok ut til at dette muligens er bogus. http://xbox360.qj.net/.

'

Her er I.C.E. chippen:

icemodchip.gif

Dette er følgende:

KIT AVR SIMMSTICK DEVELPMT

AVR Simmstick Development Board Kit :- (Designed by Dontronics) AVR chips are a new range of micro-controllers that boast faster operating speeds and a larger instruction set than other micro-controllers. The AVR development series of Kits designed by Dontronics are designed to be an inexpensive method of prototyping projects using the Atmel AVR range of micro-controllers. The K 9510 is suitable for programming and prototyping projects using the 20 pin series of Atmel AVR micro-controllers. The K 9515 has been designed as a development platform which suits a wider variety of the AVR I.C., including the 8, 20 and 28 pin AVR micro-controllers. The K 9515 may also act as a mother board for the K 9510 . Each kit is supplied with a AVR micro-controller and all the necessary components to begin prototyping your first micro-controlled project immediately.

ozk9510.gif

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Skrevet
Wires: 20-30 (Depending On M$ Kernal Version)

:hmm: Er det allerede mange forskjellige versjoner :dontgetit:

Dette lukter svidd....

Men så snart det komer bekreftelser på at det funker står denna karen klar! :dribble:

Skrevet

Kommer nok til å chippe 360'n min når det er blitt bekreftet at alt virker som det skal. At du kan spille iso-dumps o.l driter jeg igrunn i for du vil vel miste live delen viss du spiller med en iso-dump. Grunnen til at jeg vil chippe er at da kan jeg spille import spill = mye billigere spill fra videogamesplus.ca og liknende sider.

Skrevet

hvem sier man mister live delen når man spiller backup?

Kan hende (hvis chippen er sann da) at den gjør noe med dvdromen (mediaflag blir alltid korrekt eller no).

Men men, virker ikke seriøst i forhold til hvor stor denne nyheten er, første chip til 360 og de skriver "kernel" feil på websida?

Skrevet (endret)

Tja, nå som en person med 340+ positive salg på ebay selger chips også syntes jeg teorien blir kraftig støttet opp, selger han fake saker taper han jo bare enormt.

Endret av Snabben
Skrevet
hvem sier man mister live delen når man spiller backup?

Kan hende (hvis chippen er sann da) at den gjør noe med dvdromen (mediaflag blir alltid korrekt eller no).

Men men, virker ikke seriøst i forhold til hvor stor denne nyheten er, første chip til 360 og de skriver "kernel" feil på websida?

5405135[/snapback]

Trodde i allefall det var slik på vanlig xbox, at det ikke funka å spille live viss du spillte med backup? Godt mulig jeg er helt på jordet her...

En annen ting, hvorfor skulle noen gidde å produsere slike sider å gå ut med at det kommer chip viss det bare er bull? Virker helt ulogisk, er vel ingenting å hente i det?

Skrevet
Trodde i allefall det var slik på vanlig xbox, at det ikke funka å spille live viss du spillte med backup? Godt mulig jeg er helt på jordet her...

5405222[/snapback]

Det er helt riktig at du mister Live delen når du spiller med en backup/isodump osv. Du må ha orginal versjonen av spillet for å kunne bruke det på Xbox Live, du kan lure Xboxen, men ikke Live tjenesten.

Dette er noe de ikke kommer utenom uansett hvor langt de kommer med chippene. Det eneste alternativet vil være disse XBconnect og hva det andre heter, som strengt tatt er gørrkjedelig og uhyre lite populært i forhold til å kunne bruke Xbox Live slik som det er blitt i dag til 360.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet
Tja, nå som en person med 340+ positive salg på ebay selger chips også syntes jeg teorien blir kraftig støttet opp, selger han fake saker taper han jo bare enormt.

5405156[/snapback]

Det kan jo godt være at han er såpass blåst at han ikke helt vet hva han selger da.

Bare selve sida til I.C.E. ser så utrolig jalla ut, en Flash-template ting med bilder av ting som ikke er en modchip. Vi får nå se, men det later til at de fleste har sterk tvil til detta.

Skrevet

5405222[/snapback]

Det er helt riktig at du mister Live delen når du spiller med en backup/isodump osv. Du må ha orginal versjonen av spillet for å kunne bruke det på Xbox Live, du kan lure Xboxen, men ikke Live tjenesten.

Dette er noe de ikke kommer utenom uansett hvor langt de kommer med chippene. Det eneste alternativet vil være disse XBconnect og hva det andre heter, som strengt tatt er gørrkjedelig og uhyre lite populært i forhold til å kunne bruke Xbox Live slik som det er blitt i dag til 360.

5405273[/snapback]

Er enig i at XBconnect og Xkai er dritkjedelig iforhold til Xbox live, ville aldri ofret live delen til et spill bare for å laste det ned gratis fra nettet eller kopiere det fra en kompis, da live delen i 360 spillene begynner å bli en såpass viktig del av spillene, et veldig bra eksempel er jo PGR3. Men muligheten for å spille import spill står på min ønskeliste! :yes:

Skrevet
Men muligheten for å spille import spill står på min ønskeliste!  :yes:

5405866[/snapback]

Ja dette er rett og slett den eneste fordelen jeg ser med en chip. Ellers ser jeg ikke en grunn til å putte det i. Vi får håpe flere følger opp med å sette spillene sine til region 0, en bra prosent av spillene som er komt ut hittil har jo det så håper de fortsetter, dette kan hjelpe på problemet med at folk faktisk driver og chipper maskinene, tror mesteparten av de som gjør dette gjør det igrunn bare for å kunne spille import spill, og hadde de fjernet disse sonene hadde de fått bukt med en del av problemet ihvertfall, og det er et mye bedre alternativ enn at folk driver å chipper boxene sine.

Skrevet

5405156[/snapback]

Hvis du så bildene "Team ICE" lå ut på siden sin, ville du ha sett at dette overhodet ikke var en modchip, men bare et bilde av noe helt annet som de hadde funnet på nettet. Kort tid etter de første bildene la de ut et nytt sett, som også var funnet på nettet. Begge disse bildesettene ble "avslørt" kjapt. Sist jeg sjekket hadde de ingen bilder lenger, av "sikkerhetshensyn".

Om noen fremdeles tror at denne chipen er ekte fortjener de jo nesten å bli lurt.

Skrevet (endret)

jeg tror ikke microsoft har så mye å tape på at den blir cracket. den dagen man kan spille på 360en og slippe å betale for spillene så skal 360en i mitt hus, og jeg er neppe den eneste som syns det :thumbup:

EDIT: leif :hrm:

Endret av -sparks-
Skrevet

Nå har jeg ikke giddet å lese hele tråden grunnet så jævlig mange idioter.

At kioskdiscene fungerer å kopiere over på et annet media er grunnet at xex filen ikke inneholder en MEDIASJEKK. Men den er fortsatt signert. Og når den er signert kan ikke xex filen endres samtidig som den fungerer på 360.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...