Barek Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Er litt usikker på hvor jeg skulle poste dette innlegget men prøver her... Klarer ikke å få opp hastigheten på torrent - nedlasting. Ligger stort sett mellom 10 og 20 kb/s. Har forsøkt både azureus, bitlord og bitcomet. Jeg regner med at jeg - som så mange andre - sliter med å få åpnet de rette portene. Har trådløst nettverk med følgende komponenter: Modem - TopCom Xplorer 871BT Router - 3crwe554G72 Har telenor adsl-abbonement med 3mb linje. Det er ikke brukt split til telefon / internett men har bestilt en splitter. Vet ikke om dette har betydning. Fulgte online.no sin veiledning for åpning av porter i modemet. Åpnet for 6881 til 6884. Er ikke 100 % sikker på at jeg har gjort dette helt riktig. Har ikke vært inne på routern for å åpne porter da jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Kan vel også nevne at jeg ved en anledning oppnådde ca 250kb ved nedlasting av en lost episode. Men utallige forsøk etter dette har ikke engang vært i nærheten. Takker for alle tilbakemeldinger...
minialeks Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Kommer helt an på hvor mange som seeder, altså "gir" til deg..
Barek Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Kommer helt an på hvor mange som seeder, altså "gir" til deg.. 5383337[/snapback] Det er greit nok det.. men når jeg har prøvd et tresifret antall torrenter uten å komme over 30kb så er det aldri i verden det som er problemet. Spesielt ikke når samme torrenten oppnår 350 kb på samme tidspunkt på en annen pc....
Tordenflesk Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Du bruker ikke samme port på begge PC'ne? Du har bare et sett med porter "ut mot verden"
Seifenblase Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 (endret) Strider ikke denne tråden litt med retningslinjene? *pirke* Men for å svare på noe som er skrevet her: Selv pleier jeg å se på at det er flere seedere enn det er leechere. Det med porter er også viktig. Enkelte trackere har bannlyst standardportene 6881-6884, og du må bruke andre porter. Selv bruker jeg 9999 og alle torrents går i full fart. *kun lovlig nedlastning* Endret 4. januar 2006 av resn
Barek Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Du bruker ikke samme port på begge PC'ne? Du har bare et sett med porter "ut mot verden" 5383490[/snapback] Nei altså ikke 2 pc'er i samme nettverk. Fikk en annen (som ikke har hatt noe trøbbel med hastigheten) til å forsøke på sin pc med samme torrent som jeg streva med....
Barek Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Selv pleier jeg å se på at det er flere seedere enn det er leechere. Det med porter er også viktig. Enkelte trackere har bannlyst standardportene 6881-6884, og du må bruke andre porter. Selv bruker jeg 9999 og alle torrents går i full fart. På modemet eller på routern? Eg har egentlig veldig lite greier på innstillingene på modemet og routern... Har skjønt det sånn at mange "slipper å gjøre noe som helst" men likevel oppnår full speed, mens andre igjen må åpne riktige porter manuelt. I lys av dette hadde det selvsagt vært spesielt interessant å høre fra noen med samme router og modem....
Seifenblase Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Selv pleier jeg å se på at det er flere seedere enn det er leechere. Det med porter er også viktig. Enkelte trackere har bannlyst standardportene 6881-6884, og du må bruke andre porter. Selv bruker jeg 9999 og alle torrents går i full fart. På modemet eller på routern? Eg har egentlig veldig lite greier på innstillingene på modemet og routern... Har skjønt det sånn at mange "slipper å gjøre noe som helst" men likevel oppnår full speed, mens andre igjen må åpne riktige porter manuelt. I lys av dette hadde det selvsagt vært spesielt interessant å høre fra noen med samme router og modem.... 5383755[/snapback] Jeg har modem/router i en boks som vi fikk fra NextGenTel (Cisco 677i), mener det er modem med innebygget router.. men har alltid lurt på det. I alle fall så er det porten 9999 som er åpnet for denne PCen, både tcp og udp (10.0.0.2) og f.eks port 80 på maskin 10.0.0.10 som er webserver.
El Matador Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Alt for å bare ikke bruke Limewire..? 5391586[/snapback] Fordi det bl.a er fult av virus. Dessuten er det tregt, stort sett. Dessuten kan man ikke laste ned lovlige filmer, spill, osv. (Det går, men sjelden bra)
iMono Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Fordi det bl.a er fult av virus. Dessuten er det tregt, stort sett. 5540085[/snapback] Det må isåfall være gratisversjonen. Betalversjonen er helt virusfri, og er en av de raskeste filnedlastere.
Bruun Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Trådstarter: Her finner du detaljerte guider for hvordan åpne porter i din router. Bare veldg routermodellen din, og programmet du bruker, så skal det ikke mye til for å skjønne resten
El Matador Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Fordi det bl.a er fult av virus. Dessuten er det tregt, stort sett. 5540085[/snapback] Det må isåfall være gratisversjonen. Betalversjonen er helt virusfri, og er en av de raskeste filnedlastere. 5542831[/snapback] Kanskje jeg har en hjelpsom router, men jeg laster stort sett ned torrents med 500Kb/s og oppover til 1000Kb/s. I Limewire Pro har jeg alrdi kommet over en speed på ca. 100Kb/s.
blured Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Aldri over 100 Kb/s ? Er helt vanilg at jeg kommer over det. I hverfall hvis det er ganske mange som har den filen.
El Matador Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Aldri over 100 Kb/s ?Er helt vanilg at jeg kommer over det. I hverfall hvis det er ganske mange som har den filen. 5551085[/snapback] Som jeg selv skriver så kommer jeg aldri over 100KB/s i Limewire, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå