Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrur seg av og restarter, uten mld om feil.


Anbefalte innlegg

Nå i det siste så har det hendt hvis jeg lar pcen stå og gå over natta, eller starter den når jeg kommer fra skolen, så hender det at den skrur seg plutselig av og restarter, jeg drev med pcen da jeg spillte en gang dette skjedde, gikk inn i bios og så på tempraturene, det lå som normalt..

 

CPU idle / load: 32-34 / 38-42

Hdd ligger på 35-39

HK ligger på 35

Skjermkort: GPU idle / load: 40 - 43 / 60-68

 

Jeg tror ikke tempraturene på pcen har noe med saken og gjøre.. fordi det har bare skjedd i de 2 siste mnd ( ny i september )

 

Den restartet seg i dag da jeg kom hjem, skrudde på pcen, åpnet bitlord og lastet ned, var borte fra pcen i 6 timer og da jeg kom tilbake hadde den restartet..

Kom meg inn igjen, startet og laste ned.. Ble borte fra pcen i maks 1 time og da jeg igjen kom tilbake hadde den restartet igjen..

 

Noe av delene i pcen..:

 

MSI K8N Neo4-F - hovedkort - ATX - nForce4

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Sapphire RADEON X800 XL

 

CPU er klokket fra 2211MHz til 2528MHz m/vifte

Skjermkortet klokket jeg litt opp, men er satt ned igjen så tror det ikke har noe med det og gjøre..

 

Kan det være noe greier i bios som jeg kanskje har kommet "borti" og satt på no maks temp på feks cpu 35 eller ett eller annet?

 

Jeg har ikke peiling på hva dette er.. så hvis noen veit, eller har hatt noe samme problemer så skriv=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det er jo litt greier du kan teste.

Ta bort kabelen som går til ditt internet først, se om den blir mer stabil nå.

La den f.eks stå over natten og se om det er samme. Om det er samme så kan du prøve kjøre en virus/spyware søkning.

 

Test og klikk på start ---> kjør ---> skriv msconfig og klikk ok.

 

i vindu som kommer opp klikker du på flikken oppstart/autostart. Ta bort alle som er markert for å starte i den listen, untatt ditt antivirus program. Klikk bruk og steng og start om datamaskinen, når du kommer inn på windows igjen må du bokke i ikke vis denne mld igjen (kommer opp en melding direkte) og klikk ok.

 

 

om ingen ting av dette virker så si fra.

tror ikke det har noe med datamaskinen å gjøre, tror mer det er noe i windows.

 

lykke til

The Trooper

Lenke til kommentar

The Trooper, nå har jeg gjort det du sa... Jeg kjørte Norton Antivirus 2 ganger, og to ganger med sånn spyware program... Så nå regner jeg med at pcen er ganske ren.. Den fant 23 filer med norton og 150 spyware med det spyware programmet... Men jeg tror det er et nedlastnigs program som heter BitLord som jeg bruker som gjør at den restarter hele tiden.. Fordi i går da jeg startet opp pcen igjen, starta downloading med bitlord så etter 15 min hadde den restartet igjen... Ganske rart... Men hva burde jeg gjøre nå i natt?? La den bare stå på idle? eller prøve og kjøre bitlord igjen??

Lenke til kommentar
Gjorde det med bitlord som jeg sa iforrige mld... Pcen restartet igjen! =( Nå skal jeg la pcen stå til jeg kommer hjem fra skolen uten bitlord...

 

Noen som har en ide om hva det kan være??

5386202[/snapback]

 

 

 

Viss den ikke starter om nå som bitlord ikke kjørs så er det jo det som er problemet.

Får se kant det går når du kommer hjem.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Hm.... Nå har jeg funnet ut at det er noe galt med bitlord.... Pcen stod fint og gikk uten restart i dag da jeg ikke kjørte bitlord =D

 

Men hva er galt med bitlord? Trenger den en reinstall? Eller er det noe med bitlord som fucker opp pcen.

5388927[/snapback]

 

 

har ikke brukt det programmet selv noen gang, men om det er eit program for å laste ned torrent filer. så er det kanskje også en innstilling i det om å stenge av datamaskinen etter nedlasting?

men da burde den ikke restarte, hmmm. sjekk alikevel.

gjerne ominstaler det, skader ikke :)

Lenke til kommentar
Hm.... Nå har jeg funnet ut at det er noe galt med bitlord.... Pcen stod fint og gikk uten restart i dag da jeg ikke kjørte bitlord =D

 

Men hva er galt med bitlord? Trenger den en reinstall? Eller er det noe med bitlord som fucker opp pcen.

5388927[/snapback]

 

 

har ikke brukt det programmet selv noen gang, men om det er eit program for å laste ned torrent filer. så er det kanskje også en innstilling i det om å stenge av datamaskinen etter nedlasting?

men da burde den ikke restarte, hmmm. sjekk alikevel.

gjerne ominstaler det, skader ikke :)

5390104[/snapback]

 

 

Pcen kjører stabilt uten bitlord.. kan sikkert stå på i flere år:D

Det med instillinger på bitlord med og avslutte står det ikke no om.. De gangene jeg lot bitlord stå og den restartet var det ingen ting som var ferdig...

Men skal reinstallere bitlord nå og se... Så lar jeg det stå og gå over natta... Funker det ikke finner jeg et annet torrent program.. Værre er det ikke :D

 

Takk for hjelpen folkens =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...