Gå til innhold

Beste/raskeste hybridsykkel fra 3000-5000 kroner?


nesjon

Anbefalte innlegg

Regner med det er flere enn meg som er på jakt etter denne type sykkel, så jeg starter like godt en tråd. Litt utenom sesongen, men det er ikke så veldig lenge før man kan vurdere sykkelkjøp igjen.

 

Sykkelen jeg er på jakt etter skal i hovedsak være raskest mulig, men også komfortabel (dvs. ikke racer med bukkestyre). Den skal bl.a. brukes på "den lille styrkeprøven" (Lillehammer - Oslo), pluss ca. 100-200 mil sykling i løpet av sesongen. 95% bruk på asfalt, men må heller ikke bli total ødelagt etter en liten tur på grusen. Prisklasse 3000-5000 kroner.

 

Håper noen kan hjelpe her. Om dere ikke har spesifikke sykler å anbefale, er det også fint med merker som kan passe godt.

 

Setter stor pris på hjelp. Er forholdsvis grønn på hvilke sykler som er best... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en trek hjemme som er rimelig rask på asfalt, samtidig som den har justerbar demper foran og terrengstyre. Se i hovedsak etter sykler med stor hjuldiameter og spør og sjekk hvor smale dekk du kan sette på.

 

Finnes vel egne sykkelbutikker på Lillehammer.

 

Det eksisterer i hvert fall på Gjøvik

 

Tenkte kanskje at du er i fra de trakter siden du skal sykle Lillehammer -> Oslo.

 

Når du legger opp til så mange mil som du gjør her ville jeg godt for et beløp mye nærmere og kanskje over 5000. Rammene kan være lik på en sykkel til 3000 og en til 5000, men slitedelene er verdt de ekstra lappene vil jeg tro.

 

*fiksa liten feil*

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Spør i butikken. Overhengende fare for at noen kan hjelpe deg.

5407709[/snapback]

 

Den faren er nok ganske stor ja, men grunnen til at jeg spør her er at butikkselgerne kun er opptatt av å selge det dyreste og "beste" de har til salgs. Jeg vet hva slags sykkel jeg er ute etter, men ikke hvilket merke.

Alle selgere anbefaler jo kun sitt eget merke, men jeg kunne tenke meg objektive meninger og erfaringer spesielt da angående de forskjellige produsentene.

 

Et fint svar fra deg, Stonescream. Skal vurdere Trek-sykkel. Du har også rett i at jeg er fra disse trakter... :)

 

Har lett litt rundt på nettet etter tester av hybridsykler, men de er enten i feil prissjikte eller eldgamle (1900-tallet) :hrm:

Hvis noen har linker til andre sider mottas det også med takk.

Lenke til kommentar
Kvifor meiner du at racer med bukkehornsstyre er ukomfortabelt? Det gir mange fleire muligheter til variasjon, og er etter min meining mykje mein komfortabelt enn vanleg styre.

5429746[/snapback]

 

Har fra før brukt en MTB med hornstyre (horn som da peker oppover), og jeg setter pris mulighetene for variasjon. Det som ikke er komfortabelt med racere er liggestillingene. Du blir mye mer framoverlent for å minske luftmotstand, og for meg er det viktigere med litt ekstra komfort enn litt ekstra hastighet i luftmotstand. Derfor ønsker jeg en sykkel som kjører fort på andre måter... :)

Det at styret er flatt får jeg bare tåle, evt. sette på egne horn.

 

Håper du skjønner forklaringen min.

Endret av nesjon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...