Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utkobling av ABS bremsesystem?


Anbefalte innlegg

Kjenner en som hadde peiling på installering av bremser sa han..

Ikke noe verksted nei...

5376265[/snapback]

 

 

OK.....Men det er strengt forbudt. Hjelper ikke om han har aldri så mye greie på bil.Dette er Autoriserte verksteders jobb. Men du har lov skru selv..Men dette er ikke lurt å tukle med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja poenget mitt var i grunn bare at jeg syns det er litt unødvendig å svare i en ensiders tråd uten å ha lest den. Det var vel ganske innlysende at han ikke hadde byttet selv, og heller ikke på et godkjent verksted.

 

Når det er sagt så støtter jeg synet om at hvem som helst ikke børe gjøre en slik jobb, til tross for at hvem som helst har lov i privat regi. Og jeg syns jo også det er litt spesielt Heineoen, hvis du altså har overlatt livet ditt i hendene på en du ikke stoler på at har gjort jobben rett, siden du tydeligvis ser deg nødt til å sjekke bremsene nå :hmm:

 

Men hva er det egentlig som er byttet, snakker du om bremsebånd, tromler, pumper eller hva?

Lenke til kommentar
Face it!

ABS ruler! Klarer ikke holde samme hastigheter med biler uten...

Har skiver bak også...

 

5371050[/snapback]

Det synes faktisk ikke jeg.. Liker min gamle 240 uten ABS, men skiver foran og bak da seff..

Har kjørt masse ny bil denne vintern pga. bilen min var til oppretting (les tråden min hvis du lurer).. og den hadde ABS, og jeg likte det faktisk ikke.. og ja, jeg vet hvordan ABS fungerer :p

 

Nei, hvis jeg kjøper en ny 240 en gang, så tror jeg sannelig jeg kobler ut ABSen som den har..

Lenke til kommentar

Kommer du litt fort i en nedoverbakke som har en liten sving mot venstre så sliter du uten ABS my friend..

Kommer det noe uti veien og du får naturlig reaksjon (panikk) å bråbremser, låser du hjulene og kjører det som skulle være i veien rett ned..

Har hatt glattkjøring for ikke så lenge siden..., så der fikk jeg stor respect for Bosch som delvis fant opp ABS systemet.

Har kjørt mange gammle biler til noen av kompisne mine og jeg fant fort ut at jeg skal ha en bil med ABS og Air Bag som sikkerhet utstyr.

Angrer ikke et sekund på dette og de som sitter på føler seg mye tryggere!

Lenke til kommentar

Å ikke ha erfart forskjellen på om ABS, ESP og andre hjelpemidler er på eller av er etter min mening like uansvarlig som å kjøre opp med automatgir, som etter det jeg vet ikke gir deg rett til å kjøre biler med manuelt gir.

 

ABS er kjempesmart, uten tvil, men det hjelper meg fint lite når jeg ikke har det. Jeg må være veldig forsiktig på dagens føre, for om jeg måker inn bremsen sånn som folk med ABS kan, så har jeg null mulighet til å manøvrere bilen. Med andre ord krever ABS en litt annen kjørestil, og føreren må/burde være enda mer obs på føret enn folk med ABS.

 

@Heineoen: Den siste påstanden din er bare tull. Folk føler seg tryggere dersom de sitter på med en trygg sjåfør. Jeg ville valgt en trygg sjøfår i en eldgammel bil fremfor et fartsvidunder med alskens fancy hjelpemidler og sikkerhetsutstyr.

Tviler sterkt på at de fleste tenker på om bilen har airbag eller abs før de setter seg i bilen, de tenker nok heller på hva slags sjåfør som skal føre bilen. Dette kan jeg selvsagt ikke bevise uten å kjøre en poll eller noe, men det er min oppfatning.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Er vel derfor vi skulle prøve med og uten ABS/ESP på glattkjøringa. De fleste ungdom som kjøper bil kjøper en uten ABS, og da er det jo viktig å kunne litt om hva du skal gjøre når du ikke har det. Har ikke ABS på min bil, men kan ikke si jeg har savnet det heller. Stopper like fort som en med, om ikke fortere, men problemet er jo i glatte svinger da. Ingen av kameratene mine som har ABS heller, selv om ikke bilene er så gamle (91, 94 og 99 modeler).

Lenke til kommentar

Det er jo helt ulovlg. Ingen har lov sru på din bil som ikke er autorisert, uten om deg selv da...å det er hele problemet. Hadde du gjort dette på et autorisert verksted, hadde de kjørt bilen på rulla og testa den for deg.

Dette men bremser og undeerstell skal en ikke fikle så mye med.

Lenke til kommentar

@Heineoen: Den siste påstanden din er bare tull. Folk føler seg tryggere dersom de sitter på med en trygg sjåfør. Jeg ville valgt en trygg sjøfår i en eldgammel bil fremfor et fartsvidunder med alskens fancy hjelpemidler og sikkerhetsutstyr.

Tviler sterkt på at de fleste tenker på om bilen har airbag eller abs før de setter seg i bilen, de tenker nok heller på hva slags sjåfør som skal føre bilen. Dette kan jeg selvsagt ikke bevise uten å kjøre en poll eller noe, men det er min oppfatning.

 

Jeg kjøper den,men sannheten er jo at det uansett er tryggere med en ny bil ved event ulykke.

Teknikken er jo raskere enn menneske til både å rette opp en sladd og bremse ned en bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...