Stetson Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Kjenner en som hadde peiling på installering av bremser sa han..Ikke noe verksted nei... 5376265[/snapback] OK.....Men det er strengt forbudt. Hjelper ikke om han har aldri så mye greie på bil.Dette er Autoriserte verksteders jobb. Men du har lov skru selv..Men dette er ikke lurt å tukle med. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Har EU kontroll i mai, fant jeg ut så da retter de vell på eventuelle feil da... Er det lov å skru selv, men å la noen andre gjøre det er forbudt? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Ja poenget mitt var i grunn bare at jeg syns det er litt unødvendig å svare i en ensiders tråd uten å ha lest den. Det var vel ganske innlysende at han ikke hadde byttet selv, og heller ikke på et godkjent verksted. Når det er sagt så støtter jeg synet om at hvem som helst ikke børe gjøre en slik jobb, til tross for at hvem som helst har lov i privat regi. Og jeg syns jo også det er litt spesielt Heineoen, hvis du altså har overlatt livet ditt i hendene på en du ikke stoler på at har gjort jobben rett, siden du tydeligvis ser deg nødt til å sjekke bremsene nå Men hva er det egentlig som er byttet, snakker du om bremsebånd, tromler, pumper eller hva? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Skiver, Klosser og Bånd... tror jeg.. Endret 3. januar 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Face it!ABS ruler! Klarer ikke holde samme hastigheter med biler uten... Har skiver bak også... 5371050[/snapback] Det synes faktisk ikke jeg.. Liker min gamle 240 uten ABS, men skiver foran og bak da seff.. Har kjørt masse ny bil denne vintern pga. bilen min var til oppretting (les tråden min hvis du lurer).. og den hadde ABS, og jeg likte det faktisk ikke.. og ja, jeg vet hvordan ABS fungerer Nei, hvis jeg kjøper en ny 240 en gang, så tror jeg sannelig jeg kobler ut ABSen som den har.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Kommer du litt fort i en nedoverbakke som har en liten sving mot venstre så sliter du uten ABS my friend.. Kommer det noe uti veien og du får naturlig reaksjon (panikk) å bråbremser, låser du hjulene og kjører det som skulle være i veien rett ned.. Har hatt glattkjøring for ikke så lenge siden..., så der fikk jeg stor respect for Bosch som delvis fant opp ABS systemet. Har kjørt mange gammle biler til noen av kompisne mine og jeg fant fort ut at jeg skal ha en bil med ABS og Air Bag som sikkerhet utstyr. Angrer ikke et sekund på dette og de som sitter på føler seg mye tryggere! Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Å ikke ha erfart forskjellen på om ABS, ESP og andre hjelpemidler er på eller av er etter min mening like uansvarlig som å kjøre opp med automatgir, som etter det jeg vet ikke gir deg rett til å kjøre biler med manuelt gir. ABS er kjempesmart, uten tvil, men det hjelper meg fint lite når jeg ikke har det. Jeg må være veldig forsiktig på dagens føre, for om jeg måker inn bremsen sånn som folk med ABS kan, så har jeg null mulighet til å manøvrere bilen. Med andre ord krever ABS en litt annen kjørestil, og føreren må/burde være enda mer obs på føret enn folk med ABS. @Heineoen: Den siste påstanden din er bare tull. Folk føler seg tryggere dersom de sitter på med en trygg sjåfør. Jeg ville valgt en trygg sjøfår i en eldgammel bil fremfor et fartsvidunder med alskens fancy hjelpemidler og sikkerhetsutstyr. Tviler sterkt på at de fleste tenker på om bilen har airbag eller abs før de setter seg i bilen, de tenker nok heller på hva slags sjåfør som skal føre bilen. Dette kan jeg selvsagt ikke bevise uten å kjøre en poll eller noe, men det er min oppfatning. Endret 3. januar 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Er vel derfor vi skulle prøve med og uten ABS/ESP på glattkjøringa. De fleste ungdom som kjøper bil kjøper en uten ABS, og da er det jo viktig å kunne litt om hva du skal gjøre når du ikke har det. Har ikke ABS på min bil, men kan ikke si jeg har savnet det heller. Stopper like fort som en med, om ikke fortere, men problemet er jo i glatte svinger da. Ingen av kameratene mine som har ABS heller, selv om ikke bilene er så gamle (91, 94 og 99 modeler). Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 ABS var vell ikke ca. standard før i ca år 2000? Ekstra på min i hverfall 98 Borsett fra noen da.. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Tja, det kommer jo ann på bilen det. Ford Scorpio hadde det jo i hvertfall som standard på slutten av 80 tallet vel. Alle Volvo hadde det vel som standard fra 97 og utover såvidt jeg vet. Var ekstra på min også, men S40 som tok over etter min i 96/97 hadde det som standard. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Scorpio hadde ABS som std fra dag en i 1985, alle som en hadde dette og det var vel en av grunnene den ble vaglt til årets bil i 1985/86. Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Det er jo helt ulovlg. Ingen har lov sru på din bil som ikke er autorisert, uten om deg selv da...å det er hele problemet. Hadde du gjort dette på et autorisert verksted, hadde de kjørt bilen på rulla og testa den for deg. Dette men bremser og undeerstell skal en ikke fikle så mye med. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 @Heineoen: Den siste påstanden din er bare tull. Folk føler seg tryggere dersom de sitter på med en trygg sjåfør. Jeg ville valgt en trygg sjøfår i en eldgammel bil fremfor et fartsvidunder med alskens fancy hjelpemidler og sikkerhetsutstyr. Tviler sterkt på at de fleste tenker på om bilen har airbag eller abs før de setter seg i bilen, de tenker nok heller på hva slags sjåfør som skal føre bilen. Dette kan jeg selvsagt ikke bevise uten å kjøre en poll eller noe, men det er min oppfatning. Jeg kjøper den,men sannheten er jo at det uansett er tryggere med en ny bil ved event ulykke. Teknikken er jo raskere enn menneske til både å rette opp en sladd og bremse ned en bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå