Gå til innhold

verdt å vente på M2?


Anbefalte innlegg

ja jeg sitter da på ett ganske elendig systen med tanke på gaming og har derfor lurt på å bytte GPU CPU og HK. det jeg har sett for meg er ett 7800GT en Opty 144/146 sammen med ett Lanparty SLI-D.

 

jeg ser at dette kommer opp rundt 5-5.5k og syntes egentlig ikke dette er så ille :/ med tanke på at cpuen kommer greit opp i 2.7-2.9 Ghz på ett skikkelig Hk som det jeg har valgt. men så er det jo sånn at disse opteronene er mangelvare og jeg derfor tenkte å hamstre meg en nå som de skulle komme på lager denne måneden. men så kommer Socket M2 om få måneder etter det igjen og jeg lurer da på om det er noe poeng å vente til disse kommer. MERK! da må jeg også ha DDR2 ram som kommer til å koste meg en ca 2k til :(

får lønn 6-januar (ca 2.5K) å da er det now or never med tanke på opty og s939.

 

kort og greit dersom det var dårlig formulert ovenfor...

 

Vil det bli noen massiv ytelses økning fra s939 til M2 (940) eller vil en 2.7-3.0 Ghz opty greit dra ifra dette?

 

er litt hastverk siden jeg må handle fort dersom jeg skal rekke å slenge meg på opty bølgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tror forskjellen fra s939 til AM2 blir bagatellmessig til å begynne med. Den eneste forskjellen på CPU blir støtte for DDR2, bortsett fra det så tror eg de blir mer eller mindre identiske med s939 CPUer. Det blir sikkert noen optimaliseringer og bugfixer, men eg tviler på at forskjellen er større enn forskjellen på Winchester og Venice.

 

En s939 Opteron vil klare seg veldig godt mot AM2-plattformen.

Lenke til kommentar

Det er egentlig et enkelt svar på alle disse " er det vert å vente på xxx ? " spørsmålene:

 

Trenger DU en raskere pc, NÅ?Merker du at arbeidet du driver med på pc`en går tregt og forstyrrer deg?

 

Hvis det er snakk om kort ventetid kan man jo utsette kjøpet en stund, men det kommer alltid noe nytt, man må bare gå for det. Selv begynner jeg å titte og følge med på hardware-markedet ca 3-4mnd før et pc kiøp, synes det fungerer greit. Slipper disse "kjøper xxx istedenfor xxx2 fordi xxx ikke er på lager"-kjøp, samtidig at jeg får max kunnskap over hva som er bra :)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Det er egentlig et enkelt svar på alle disse " er det vert å vente på xxx ? " spørsmålene:

 

Trenger DU en raskere pc, NÅ?Merker du at arbeidet du driver med på pc`en går tregt og forstyrrer deg?

 

Hvis det er snakk om kort ventetid kan man jo utsette  kjøpet en stund, men det kommer alltid noe nytt, man må bare gå for det. Selv begynner jeg å titte og følge med på hardware-markedet ca 3-4mnd før et pc kiøp, synes det fungerer greit. Slipper disse "kjøper xxx istedenfor xxx2 fordi xxx ikke er på lager"-kjøp, samtidig at jeg får max kunnskap over hva som er bra :)

5371994[/snapback]

 

 

meget bar svar der asad det er slik Hardware skal bli kjøpt inn

 

Med stiil :dremel: og slik at du vet alt om pcn din og du vet at du har fått det beste kjiipt å se at man inpuls kjøper no og uka etter kommer no som er daskens bedre til samme penge som du brukte. og det du kjøpte sank 400-800kr i pris.

 

så jeg ambefaler det samme som asad ta deg god tid før du bestiller og se deg nøje rundt på forskjellige nett handler og se om du kan plukke mde deg et tilbud et sted hvis du er heldig men vet men måned med kjøpet minst og se da om du har funnet noe du har mer lyst på.

 

og litt info om M2 den har helt ny stepping og en hel hay med nye greier og du får en bedre ytelse og sansynlig bedre overklokkings evne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...