Gå til innhold

Gode utesteder i Oslo?


CFD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo anbefale Tiger Tiger.

5360897[/snapback]

Å anbefale slum synes jeg er litt merkelig, men skal ikke se bort fra at det heller er meg som har merkelige preferanser. Neon fungerer som typisk utested for de som liker slikt..

5361690[/snapback]

 

Neon?! Seriøst, greit at du kanskje liker å kle deg litt pent. Men på det stedet er det jo som å gå på et forretningmøte en sen lørdagskveld. Har vært der en gang og ALLE gikk jo i full dress. Følte meg ikke særlig komfortabel på den plassen iallefall.

Lenke til kommentar

Sorry folkens, kule steder med 18 årsgrense eksisterer ikke Oslo.. Kan anbefale noen koslige cafeér og barer på Grünerløkka da :)

 

Memphis, lite koslig sted rett ved Olaf Ryes plass på Grünerløkka. Ungt klientel, variert musikk. På torsdager er det student priser på alkohol, og pilsen koster 30,- pr. halvliter :) I helgene (fredag og lørdag) er det full rulle med stinn brakke!

 

qba En kombinasjon mellom en internett café og en bar.. Helt greit sted og sitte, med billige drinker og pils. Ungt klientel og søte bardamer :)

 

Bort i natta Egentlig 20 års aldersgrense, men de er ikke særlig kjipe på det. Har blitt spurt en gang, og da hadde jeg allerede sitti der i 2 timer, så de kunne liksom ikke kaste meg ut :!:

 

Shamrock Irish pub og sportsbar. Hyggelige bartendere, ok mat, bra med liv, billige pints og billiard. Et fint sted for torsdagspils og fotballkamp! :)

 

Mogador er et lite Egyptisk inspirert sted rett ved Sofienberg parken, somregel ganske stille. Halvliter med Haineken koster 48,- så vidt jeg husker.

 

DNA/Løkka bar og pub, bule med billig øl.. Alltids noen gammlinger i et hjørne, men stort sett yngre folk.. Musikk fra jukebox..

 

+ mange flere.. (orker ikke skriver mer nå)

Lenke til kommentar

Hvis du har med deg venner, dra til Grønland! Mange av stedene har varmelamper (pga. at store deler av klientellet røyker :D), så det er mulig å sitte ute. Keep in mind at vi snakker relativt brune barer her, men faen, pilsen koster ikke mer enn 29 spenn! Jeg anbefaler det som ble stamstedet til den gamle klassen min, Bob's i Grønlandsleiret. De har til og med jukebox :)

 

Hvis du er ute etter noe mer poshe steder, anbefaler jeg La Champagneria ved Solli Plass. Det er et lite, intimt sted med en liten terrasse hvor man kan røyke eller sitte ute under varmelampene. Men best av alt er ølet de har på tapp. Heineken!

 

Lykke til med vannhull-søket ditt :)

Lenke til kommentar
Hva legger du i uttrykket brune barer? :mad:

5370711[/snapback]

Brune buler er best. "Brun" er et vanlig adjektiv brukt om skjenkesteder med et litt slitent inntrykk i form av bl.a. slitte lokaler og slitne stamgjester. Nei, det har ingen verdens ting med hudfarge å gjøre.

 

Forøvrig er Evergreen et hyggelig sted i kategorien brun. Pilsen koster 20,- før klokka ni på kvelden og 29,- etter (0,4).

Lenke til kommentar
Hva legger du i uttrykket brune barer? :mad:

5370711[/snapback]

Hahaha, dagens. :!:

 

Er det altså så at Tiger Tiger i Oslo er et slitent sted? Her i Trondheim er det jo forsåvidt ikke så verst, er jo faktisk dresscode også (noe som egentlig burde være selvsagt, men dessverre ikke er det i lugubre Norge).

Lenke til kommentar
Ikke for å fornærme noen, men Tiger Tiger er så østkant som det kan få blitt.

5371426[/snapback]

 

Javel? Fornærmer ingen, men syns det er litt teit av deg å si sånt. Østkant er overhodet ikke negativt. Bare fordi antallet av utenlandske innbyggere er høyere enn på vestkanten så vil ikke det si at det å være østkant er negativt.

 

"Slum, østkant, billig, ekkelt, harry. Fælt klientell, horrible ansatte."

 

Ekkelt? Ja, men da har du fordommer min mann.

Billig? Liker vi ikke pilsen billig da? Eller ville du hellr ha betalt 60 ,- for halvliteren?

Horrible ansatte? Det finner man overalt, så typisk østkant er det nok ikke.

 

Sinnsykt dårlig argument at Tiger Tiger er østkant.

Tiger Tiger finnes i mange byer, deriblant Tønsberg og Trondheim. I Tønsberg er det faktisk ganske Classy. Men bare for at Tiger Tiger i Oslo har fått et litt mer slum-preg over seg pågrunn av beliggenhet så er det ingen grunn til å kalle det for østkant.

Lenke til kommentar

Lanka: Man betaler for å få en vare (som inkluderer service, selv om men gjerne tipser litt også), og da krever man selvfølgelig å få valuta for pengene. Ansatte som ikke kan kundebehandling (om man skla kalle det noe slikt), alt for lange toalett-køer, til et toalett som ikke ser ut. Hvis det er slik som jeg har hørt (av flere enn thomasr), hadde jeg ikke vært fornøyd etter en kveld der.

 

CFD: En 22-års grense er bare for å få riktig klientell. Hvis du ikke er så flink å skjule at du har penger når du blar opp legitimasjon, og i tillegg kler og oppfører deg pent, er du så godt som garantert å komme inn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...