Gå til innhold

Gode utesteder i Oslo?


CFD

Anbefalte innlegg

Keep in mind at vi snakker relativt brune barer her, men faen, pilsen koster ikke mer enn 29 spenn!

5363967[/snapback]

 

Hva legger du i uttrykket brune barer? :mad:

5370711[/snapback]

Herregud.

 

Kom tilbake til denne tråden når du har fått opplevd et par vintre til.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slum, østkant, billig, ekkelt, harry. Fælt klientell, horrible ansatte.

5371465[/snapback]

RRROOOOAOAAAARRRR!

 

I see a war coming up!

Østkant er IKKE bare harry, IKKE bare horribelt, IKKE bare kjipe folk, IKKE bare slum, IKKE billigere, IKKE eklere.

 

Østkanten er alt fra vestkanten + flere arbeidere og flere innvandrere.

 

End of fuckin' story

Lenke til kommentar
Slum, østkant, billig, ekkelt, harry. Fælt klientell, horrible ansatte.

5371465[/snapback]

RRROOOOAOAAAARRRR!

 

I see a war coming up!

Østkant er IKKE bare harry, IKKE bare horribelt, IKKE bare kjipe folk, IKKE bare slum, IKKE billigere, IKKE eklere.

 

Østkanten er alt fra vestkanten + flere arbeidere og flere innvandrere.

 

End of fuckin' story

5374488[/snapback]

 

Det er en krig mellom øst- og vestkystene i statene.

Hvem lager de beste platene? I Oslo har vi andre kriger på gatene.

Den ene sida har Oslos stolthet, og den andre har penga.

Lenke til kommentar

Cafe Sør. Ligger i Torgata 11, litt forbi Eldorado. Hyggelig sted.

Dus i Akersgata 35(rett ved Egertorget) er et lite og hyggelig sted. Passer fint til å ta noen øl og slappe av litt. God mat har de og.

Barbera på Aker brygge er og et greit alternativ. Ølprisen er ikke ille til å være aker brygge og sist jeg var der mener jeg det stod noe om billige drinker enkelte dager.

 

Sjekk evt Nattguiden for flere tips om utesteder. De har en liten omtale om de fleste steder i byen.

Lenke til kommentar
Javel? Fornærmer ingen, men syns det er litt teit av deg å si sånt. Østkant er overhodet ikke negativt. Bare fordi antallet av utenlandske innbyggere er høyere enn på vestkanten så vil ikke det si at det å være østkant er negativt. Når jeg bruker ordet «østkant» slik jeg gjorde snakker jeg om stereotypen, uten at jeg dømmer samtlige innbyggere av den grunn.

5373166[/snapback]

Jeg har, som jeg presiserte, ikke noe imot mennesker fra østkanten generelt, men jeg velger å stort sett omgås med mennesker jeg har noe til felles med, disse er sjelden de «typiske» beboere på Oslo øst.

Billig? Liker vi ikke pilsen billig da? Eller ville du hellr ha betalt 60 ,- for halvliteren?

5373166[/snapback]

Vel. Lave priser i seg selv er sikkert greit (ikke at jeg gidder å bry meg med priser på øl eller annet på utesteder eller restauranter uansett), mener heller omgivelsene og det generelle inntrykket. Akkurat hvor ekkelt jeg synes dette konkrete stedet er, og hvor labre de ansatte er, velger jeg å dømme selv, uavhengig av eventuelle fordommer.

Tiger Tiger finnes i mange byer, deriblant Tønsberg og Trondheim. I Tønsberg er det faktisk ganske Classy. Men bare for at Tiger Tiger i Oslo har fått et litt mer slum-preg over seg pågrunn av beliggenhet så er det ingen grunn til å kalle det for østkant.

5373166[/snapback]

Det var faktisk snakk om Oslo-varianten her. Jeg er for tiden selv i Tønsberg, og å kalle stedet «classy» (grusomt ord, forresten) kjenner jeg meg ikke helt igjen i, for å si det forsiktig.

 

Østkant er IKKE bare harry, IKKE bare horribelt, IKKE bare kjipe folk, IKKE bare slum, IKKE billigere, IKKE eklere.

5374488[/snapback]

Sa jeg noen gang det? Se ellers svaret mitt over, regner med at det blir rimelig klart der... :)

 

Forresten, aldersgrensene er «fleksible», jeg tror ikke jeg «skulle» ha vært innenfor dørene til noen av disse.

Lenke til kommentar
Ikke si at du refererer til Vålerenga nå? =P Det er delte meninger der skjønner du. De som holder til lengst øst holder også med Romerikes stolhet : LSK

5374576[/snapback]

Tja er vel hentet fra en låt av Gatas Parlament som hyller vålerenga, men jeg synes toppfotball bare er bissniss og rykter om hvem som ligger med hvem.

 

Driter egentlig i fotball.

 

Men uansett, det er Østkanten som teller, vestkanten er bare for rikfolk som ikke aner hva ærlig arbeid er

Lenke til kommentar
vestkanten er bare for rikfolk som ikke aner hva ærlig arbeid er

5374899[/snapback]

Søtt. Skal huske på det neste gang pappa dropper fire ukers kontakt med familie og fritid og flyr verden rundt i jobben, eller neste gang han leder et prosjekt som fører til ansettelse av noen hundre «ærlige arbeidere», for ikke å si neste gang jeg selv jobber 19 timers dager.

 

Da får det heller være at det visstnok ser ut som om jeg skal på et forretningsmøte når jeg en sjelden gang tar en svipptur innom noen utesteder...

Lenke til kommentar
Herregud.

 

Kom tilbake til denne tråden når du har fått opplevd et par vintre til.

 

:roll:

 

 

"Åå giiiid. Herregud assa". Jeg får høre dette av en som er et år eldre enn meg. :nei:

5374495[/snapback]

Jeg gidder ikke krangle med deg om dette her, jeg har fått frem poenget mitt. Spiller ikke noen rolle hvor gammel du er når du tydeligvis ikke er moden nok til å innse at uttrykket "brun" ikke har noe med rasisme å gjøre.

 

I'm outta here.

Lenke til kommentar

De utpregede vestkantstedene er ikke det spor bedre enn sine ekvivalente motsetninger med øst som fortegn, om en nå bruker slike betegnelser. Menneskene på utestedene i Hegdehaugsveien, Neon, Horgan's etc, er generelt sett forutsigbare og samme type, og til syvende og sist kjedelige. Hold dere unna slike typiske "klikk"steder hvor de like mener de leker best.

 

Og å anbefale steder som Bobs og Møllers? Ok, greit for billig pils, men stemningen og klientellet er kanskje litt vel brunt for den jevne pubgjenger? (som i "brun pub", for de som har hissig lunte på det)

Lenke til kommentar
Og å anbefale steder som Bobs og Møllers? Ok, greit for billig pils, men stemningen og klientellet er kanskje litt vel brunt for den jevne pubgjenger? (som i "brun pub", for de som har hissig lunte på det)

5376321[/snapback]

Jeg ville neppe dratt dit alene. Vi er minst en 4-5 stykker når jeg og vennene mine drar dit. Mulig stedet faller litt utenom det trådstarter spurte om, men jeg syntes jeg måtte tipse om det allikevel. Jeg ser poenget ditt, men jeg synes samtidig at brunt er helt ok, så lenge man har selskap. Jeg er jo ikke der for å snakke med han karen som spiller bort trygda på spilleautomaten, selvom han vanligvis vil snakke med meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...