Gå til innhold

Hvordan endre register key på win XP?


Torbjørn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligheten for å ha to (eller flere) lisenser på Win XP er ganske stor. F.eks ved nyinnkjøp av to eller flere nye maskiner, i jobb sammenheng med mer.

 

Hvorfor skal man da i så fall endre key'en er et stort spørsmål.

 

Tror nok at det er litt andre hensikter som ligger tilgrunnlag for spørsmålet, spess. siden WinXP sp1 ble lansert i disse dager.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten??

 

Kjøper du 2 komplette PC'er så sitter du der med 2 WinXP lisenser. :smile:

 

Kanskje Pappa har kjøpt en og du har kjøpt en?? :razz:

 

Samme det.. Litt kjipt å ha en ulovelig versjon installert, fått seg en lisensiert versjon og vil bytte key for å ikke bli ferska og kunne installere SP1. :smile:

Lenke til kommentar

Selv om man har lisense har man ikke lov å forandre på lisens nøkkler. Når man kjøper en lisens, så kjøper man ikke software men rettighet til å bruke og installere ut i fra lisens reglementet. Og ut i fra lisensen så har man ingen tilatelse å tukle med software, reinstallere på en ny pc uten en ny CD med ny lisens, etc..

 

Kort å greit, Microsoft har igjennom flest mulig måter prøvet å forhindre pirat kopiering og andre måter de kan tape penger på.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-07 19:26, Torbjørn skrev:

Jeg har hørt at det finnes et lite program som lar deg endre licence key på win XP, hvor kan jeg finne det?


 

Stikkordet er "Tweak Guide",så om du browser litt rundt på news seksjonen til "andre" store hardware sider der ute så finner du det dei aller fleste allerede har fått med seg men som ikke er låv til å nevne her på hardware.no.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken verdi det har at jeg sier dette, men ...

 

*) SP1 har vært tilgjengelig en stund allerede, for de som har fulgt med i forumet her eller er generelt oppegående.

 

*) Sannsynligheten for at jeg har 2 eller 10 lisenser vet ingen andre her noe om, vil jeg tro? Ihvertfall ingen som har postet i denne tråden.

 

*) Da dette kan fremme ulovlig virksomhet mhp lisensnøkler og lisenser, ber jeg om ikke å få svar på originalspørsmålet. Grunnen til at jeg ikke fjerner det ved edit, er at tråden allerede er blitt ganske lang og ikke er fjernet av moderatorer.

 

*) Som sikkert 98.3% av samtlige PC brukere, har jeg en lei tendens til å godkjenne EULA (End User Licence Agreement) og trykke "Next" uten å lese gjennom det som står. Regner med at dette punktet nok sto beskrevet i Windows XP EULA, og at det forbyr å bytte nøkkel.

Lenke til kommentar
Quote:


Torbjørn skrev (2002-09-08 05:42):


*) Som sikkert 98.3% av samtlige PC brukere, har jeg en lei tendens til å godkjenne EULA (End User Licence Agreement) og trykke "Next" uten å lese gjennom det som står. Regner med at dette punktet nok sto beskrevet i Windows XP EULA, og at det forbyr å bytte nøkkel.


Nei eg tror det er 100% som ikke gidder å lese eula. Eg er en av dem.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...