Gå til innhold

Får Deja Vue hele tiden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

hadde en for ett par timer siden. var og akte, får sklir ut i en rask sving og havner på magen, kikker opp og ser to stykker komme susende litt for nærme. Det eneste jeg tenker er "har ikke jeg sett detta før?". den neste taken min er "snø". fikk et kne i kinnet og ble kastet inn i en brøytekant. Syntes det var litt skremmende det nannosekundet før jeg ble troffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg leste i et eller annet blad om dette. Og det viste seg at deja vu faktisk bare er at den ene hjernehalvdelen opplever en situasjon raskere enn den andre. Dermed får man følelsen av at noe har skjedd før. Eller man føler at det som skjer har man drømt før. Merkelig fenomen!

 

Edit: Det er godt mulig at enkelte deler av hjernen din får sterkere elektriske signaler enn de skal. Har selv masse slike issues som gjør at jeg opplever masse sære ting. Gjerne i drømme osv.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Skyldes som regel paranoia.

 

Om du har mange, burde du lete etter agenter på skuldra di.

5364934[/snapback]

Gjør ikke alle det da :dontgetit:

5365627[/snapback]

 

Var det et spørsmål? :hmm::p

 

Paranoia er helt vanlig. Hver femte nordmann har psykiske problemer. Ofte i form av paranoia og shizofreni(hvordan staves dette, egentlig?). Begge de nevnte problemene kan vel gi opplevelser som deja vu.

 

Tror deja vu har fått en litt overført betydning i løpet av årene. Akkurat som "panikk". Folk påstår at de har fått panikk selv om de egentlig er helt rolige, men føler seg litt sjokkerte. Bullshait, sier jeg bare...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Så på et program at Deja Vu også kunne være at hjernen kan sende informasjon tilbake til seg selv i tid. Bare noen millisekunder, men nok til at du opplever situasjon før den egentlig skjer.

 

Et av argumentene til dette er at det er fysisk umulig, med vilje, å treffe en baseball som kommer i 160+ km\t med ei kølle. Det er derfor ment at hjernen sender informasjonen tilbake i tid slik at spilleren "vet" hvor ballen kommer.

Lenke til kommentar
Hva såkalte forskere har funnet ut om deja vu er irrelevant.

 

Vi tror at vi kan analysere og studere alt ved hjelp av maskiner og teknikker menneskeheten selv har laget og finne sannheten. Herregud så naivt.

7560829[/snapback]

 

Egentlig ganske enig. Det er ennå ikke funnet ut akkurat HVA Deja Vu er, men det finnes mange TEORIER, dog ingen bevis.

Lenke til kommentar

Ja jeg får og ofte det, jeg vet hva som skjer framover i 1 minutt eller noe sånnt.

Får det kansje 5 ganger i uka eller noe sånn. :hmm:

Det er egentlig litt morsomt.. :)

Heldigvis er det andre som har det slikt og...:)

 

mange ganger prøver jeg å endre det når jeg ex vet at jeg skal si noe så prøver jeg og holde kjeft men alikavel så klarer jeg ikkje det. ... Har klart det noen ganger da;)

Endret av ka_trine
Lenke til kommentar

Jeg hadde en periode på ca 6 mnd da jeg opplevde det hver dag (av og til to ganger om dagen) men nu er det ca 10 ganger i året. Har hørt om at det har noen med scitsofreni (eller hvordan det skrives) å gjøre, men det er bare "farlig" viss man ser det veldig ofte. Men det er sikkert ikke riktig.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig ofte noe som kan ligne på dette.

Leser stort sett litt hver kveld, og veldig ofte synes jeg å huske at jeg har lest eller sett det jeg leser før.

Det er sånn at jeg tenker hva som står to linjer under, og så står det der.

Jeg kan ikke tenke meg at jeg har lest det noen sted før, men det føles ut som jeg har gjort det likevel. Veldig merkelig følelse..

Lenke til kommentar

Jeg bruker ofte å få DejaVu når jeg er på forelesning om morran (starter 08.15).

 

- Jeg følger med i starten

- Etter ca 20min blir jeg mongotrøtt, og prøver å holde meg våken

... Og fortsetter slik mens jeg intenst konsentrerer meg for å holde øyelukkene oppe. Det er i denne perioden at DejaVu-ene kommer strømmende. Ikke bare dem, men også surrealistiske tanker man kan få før man sovner.

 

Må prøves, er litt morsomt:)

Lenke til kommentar

Har hatt det en del gang, ganske merkelig. De kommer i forskjellige former:

 

- Drømme noe, så skjer det prikk lik drømmen dagen etterpå

- Ser noe som skjer, så kanskje en dag eller ei uke etterpå skjer det samme

- Noe skjer, så husker jeg små brøkdeler av det for ei tid tilbake

- Drømmer det samme konstant, selv om dette ikker er Deja Vü

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...