Gå til innhold

spørsmål ang. Axis & Allies (Brettspill)


Enceladus

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer flyenheter i kamp.

 

Er det noen forkjell på bombefly og fighters?

Kan bombefly bare ta fabrikker eller kan de også angripe landbaserte enheter? Og hvordan fungerer de i forsvar i land og luft?

 

Kan tanks og menn skyte/forsvare seg mot fly?

 

Kan fly skyte/bombe flere enn en gang i løpet av et angrep?

 

 

Takker for svar :)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du leser reglene først da det er et utrolig bra spill.

Det kommer an på hvilken versjon du bruker men som standard er det følgende regler:

 

Fighters: 3 attack \ 4 defend

Bombers: 4 attack \ 1 defend

Er nesten sikker på at tallene er riktige

 

Alle kan skyte på fly utenom u-båter

Fly og bombere kan bli med i angrep som alle andre, men bombere kan også gjøre angrep mot motstandern IC(penger) med fighters som eskorte. Men det må du lese om selv.

 

I forsvar så er fighters bra pga høy defence men ikke bombere enkelt.

 

Og bombere kan flytte 6 om jeg husker riktig mens fightere kan bare fly 4.

 

Mener jeg svarte på det meste..

Lenke til kommentar

Jeg har den nye oppdaterte versjonen (Axis & Allies Revised)

 

jeg har lest regelboken flere ganger men det står ikke noe konkret om det du nettopp har gitt meg et meget godt svar på takk.

 

Hvis du no skrev om den eldre versjonen kan du si noe mer om den nye, om det er noen store forandringer?

 

som foreksempel om artillery kan skyte fly, noe som ikke virker så veldig logisk, men det stod ikke noe om det i reglene?

Lenke til kommentar

Jeg har Europa og pacific versjonen, men en jeg kjenner har den originale og D-Day.

 

Og når vi spiller så kan Artillery skyte på fly. Bare ikke bland det med aa kanonene som står ved fabrikkene.

 

Jeg har ikke spillt den nye versjonen av verdensversjonen, men jeg kan si at det er utrolig store forskjeller mellom de forskjellige axis and allies spillene.

 

Verdensversjonen og europa versjonen er ganske like, men pacific er endret en del, og d-day er nesten et annet spill taktisk sett.

Lenke til kommentar
Jeg har den nye oppdaterte versjonen (Axis & Allies Revised)

 

jeg har lest regelboken flere ganger men det står ikke noe konkret om det du nettopp har gitt meg et meget godt svar på takk.

 

Hvis du no skrev om den eldre versjonen kan du si noe mer om den nye, om det er noen store forandringer?

 

som foreksempel om artillery kan skyte fly, noe som ikke virker så veldig logisk, men det stod ikke noe om det i reglene?

5357680[/snapback]

 

husker jeg ikke helt feil inneholder den nye versjonen endel nye brikker og nye regler for hvordan disse flytter seg/angriper/forsvarer.. bortsett fra det skal det være det samme såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...